Citat:
Ursprungligen postat av
991ESS
Om du hade könsherpes, hade du inte sagt det?
Var det någon som informerade den smittade personen innan denne fick herpes? Var det någon som berättade det för denne? Förmodligen inte.
Nu har ju inte jag det, men som med allt annat. Är det du som är rädd för att bli smittad? Då får du vara den som skyddar dig helt enkelt. Det är lite som när männen här på Fb tycker det är okej att vara otrogna bara för att de inte får sex av frugan där hemma. Är det snällt? Nej.. Är det olagligt? Nej..
Vill DU vara på den säkra sidan, så får DU läsa på om olika könssjukdomar och se till att DU skyddar dig. Andra kan du aldrig lita på till 100%. Jag vet en kille när vi var i tonårsåldern som blånekade in i det sista om att han hade åkt på klamydia. Min tjejkompis hade trots det fått ett brev hemskickat från ungdomsmottagningen och inte varit med några andra män än just honom.
Hon försökte pressa honom med att vara ärlig, men när han fortsatte ljuga för henne, så berättade hon om brevet och då erkände han. Detta är dessutom en sjukdom som du skall informera om. Det är väl förmodligen pinsamt att berätta om det och då ljuger de hellre. Därför är mitt tips att DU skyddar dig istället.