2014-05-20, 11:28
Medlem
Frågan är vilka man ska hålla på ikväll? Vinner Kalmar så går de om oss och Häcken halkar efter lite grann, men Häcken känns trots det som ett större hot om topplaceringarna. Ett oavgjort resultat skulle kännas sådär då Kalmar fortfarande är obesegrade, men det skulle kanske ändå vara det bästa.
Citera
2014-05-20, 11:46
Medlem
Keldons avatar
Ryktas att el-kabir har känning i baksida låret. Gynnar nog Kalmar. Så det kanske jämnar ut sig?
Citera
2014-05-20, 12:31
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ryktas att el-kabir har känning i baksida låret. Gynnar nog Kalmar. Så det kanske jämnar ut sig?

Ah inte fan gynnar det Häcken iallafall.
Citera
2014-05-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Frågan är vilka man ska hålla på ikväll? Vinner Kalmar så går de om oss och Häcken halkar efter lite grann, men Häcken känns trots det som ett större hot om topplaceringarna. Ett oavgjort resultat skulle kännas sådär då Kalmar fortfarande är obesegrade, men det skulle kanske ändå vara det bästa.

Det är alltid bäst med oavgjorda resultat för konkurrenter, iaf i början av serien. Färre poäng delas ut totalt. 2p istället för 3p.
Citera
2014-05-20, 18:46
Medlem
VLAD0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Han lär starta ändå.
Citera
2014-05-20, 19:31
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLAD0
Han lär starta ändå.

Han startade, gjorde mål och skadade sig...
Citera
2014-05-20, 20:59
Medlem
Cruachans avatar
Ett nöje att se Häcken trilla boll, definitivt det roligaste laget i serien. Elfsborg kommer upp i liknande tempo lite då och då, Malmö mer sällan. Kul att det också är de lagen som toppar serien.

Simon Gustafsson, Carlos Strandberg och Nasiru Mohammed är tre tonåringar som är riktigt lovande.
Citera
2014-05-20, 21:19
Medlem
VLAD0s avatar
El Kabirs skada verkar inte vara så allvarlig som man först trodde.
från presskonferensen:
Citat:
- Det vi vet nu är att det drog till lite i baksidan. Hur allvarligt det är vet vi imorgon. Förhoppningsvis är det en krampkänning, men vi får göra en magnetröntgen på honom. Jag bedömer inte att det är en rejäl skada, men som sagt vi får kolla på det imorgon.
Citera
2014-05-20, 21:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Ett nöje att se Häcken trilla boll, definitivt det roligaste laget i serien. Elfsborg kommer upp i liknande tempo lite då och då, Malmö mer sällan. Kul att det också är de lagen som toppar serien.

Simon Gustafsson, Carlos Strandberg och Nasiru Mohammed är tre tonåringar som är riktigt lovande.

Tyvärr håller jag helt med och jag såg bara första halvlek, det är jävligt bra från båda framåt.. bra mycket sämre bakåt men vafan...
Citera
2014-05-20, 21:31
Medlem
traskes avatar
Simon är den största talangen i svensk fotboll, det är liksom inget snack om det längre. Han är redan en av allsvenskans absolut bästa spelare. Hallberg? Jag skulle inte ens ranka honom som topp-5 bland talangerna längre.

Dagens match var underbar, det sjuka är att man är lite missnöjd över att vi "bara" gjorde 4 mål. Kalmar hade en period i första halvlek där dom öste på med frisparkar, långa inkast och hörnor där bollen studsade slumpartat inne i straffområdet, men dom skapade inte många chanser genom passningsspel.

Även om jag tycker det är osportsligt så är det jävligt gött att Simon tog sitt tredje gula eftersom han ändå missar matchen mot Falkenberg (u-19 landslaget spelar samtidigt).

Det enda som skrämmer mig nu är skadan på El-Kabir med tanke på att monstret också missar nästa match p.g.a det sketna landslagsspelet. Jeremejeff känns inte som en startspelare i allsvenskan, Makondele är kass som anfallare, Anklev kan inte göra mål. Det bästa vore nog Nasiru eller om unge Hosam Aiesh äntligen kan få chansen mot Falkenberg.
Senast redigerad av traske 2014-05-20 kl. 21:57.
Citera
2014-05-20, 21:48
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
...
Häcken spelar en väldigt trevlig fotboll och ser ut att ha en läskigt hög högstanivå (för allsvenskan). Ser emellanåt ut som man leker fotboll.

Blev lite nyfiken vad det var som hände vid Häcken-bänken i slutet av matchen. Såg ut som att Gerhardsson och ena assisterande (?) var väldigt oense om något. Dessutom blev någon Häcken-spelare uppskickad på läktaren om jag förstod det rätt. Vet du vad som hände?
Citera
2014-05-20, 21:58
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Häcken spelar en väldigt trevlig fotboll och ser ut att ha en läskigt hög högstanivå (för allsvenskan). Ser emellanåt ut som man leker fotboll.

Blev lite nyfiken vad det var som hände vid Häcken-bänken i slutet av matchen. Såg ut som att Gerhardsson och ena assisterande (?) var väldigt oense om något. Dessutom blev någon Häcken-spelare uppskickad på läktaren om jag förstod det rätt. Vet du vad som hände?

Jag uppfattade inte riktigt vad som hände men andretränare Lundström blev förbannad när KFF fortsatte anfalla medans Atta låg ned med kramp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in