Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-05, 10:07
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamalKhan
Nej och du är inte ensam. Det är alldeles för mycket Lynch i detta och för lite Mark Frost och en konkret handling.
De som gillar detta är Lynchfanatiker och skiter bokstavligt talat i Twin Peaks. De vill bara ha en mind fuck.

Jag gillar nya Twin Peaks och även om jag tycker väldigt mycket om Lynch vill jag inte kalla mig en fanatiker. Men jag håller med om, precis som jag skrev tidigare, att det inte är så mycket TP som det är just Lynch.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nattens avsnitt är make it or brake it. Min förhoppning är att vi tar ett rejält steg tillbaka till twin peaks, 4 h uppbyggnad får räcka.

Då kommer du nog tyvärr bli besviken.
Citera
2017-06-05, 19:12
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag gillar nya Twin Peaks och även om jag tycker väldigt mycket om Lynch vill jag inte kalla mig en fanatiker. Men jag håller med om, precis som jag skrev tidigare, att det inte är så mycket TP som det är just Lynch.

Då kommer du nog tyvärr bli besviken.
Vad är bra med den här säsongen ,alla ni som hyllar? Det var en bra/intressant scen i det här avsnittet
. Resten av avsnittet var likt de 4 tidigare som att se på en teaterpjäs. I riktiga twin peaks sögs jag in i världen, här ser jag den på avstånd genom långa sega teaterscener, utan musik eller känslor.
Citera
2017-06-05, 19:24
Medlem
Senast redigerad av Dejad 2017-06-05 kl. 22:39. Anledning: Spoiler
Citera
2017-06-05, 20:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Efter nästa avsnitt har vi sett 1/3 av serien. Lagom händelselösa avsnitt
Senast redigerad av Dejad 2017-06-05 kl. 22:39. Anledning: Spoilers
Citera
2017-06-05, 21:53
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Vad är bra med den här säsongen ,alla ni som hyllar? Det var en bra/intressant scen i det här avsnittet
. Resten av avsnittet var likt de 4 tidigare som att se på en teaterpjäs. I riktiga twin peaks sögs jag in i världen, här ser jag den på avstånd genom långa sega teaterscener, utan musik eller känslor.

Som jag sade så gillar jag Lynchs surrealism. Att sedan göra en uppföljare på en kultförklarad tv-serie kan nog inte vara så lätt heller. Man vill ha förnyelse samtidigt som man får igenkänning. Den utspelar sig till det 25 år efter händelserna i TP. Då har det rimligtvis hänt saker, folk har levt sina liv, utvecklats, blivit äldre. Till det har Cooper vistats i en märklig jävla värld bortom våran. Något som bör sätta spår i skallen på honom vilket vi också ser nu. Jag tycker DL på det hela taget löst allt på ett bra och intressant sätt.
Citera
2017-06-05, 22:12
Medlem
c014s avatar
Citat:
Efter nästa avsnitt har vi sett 1/3 av serien. Lagom händelselösa avsnitt

Showtime har sponsrat ett väldigt dyrt konstprojekt verkar det som...
Citera
2017-06-06, 03:16
Moderator
zanteras avatar
Lynch själv sa ju något om att nya säsongen är som en 18 timmar lång film och det känns ju kanske inte som "formatet" (1 timme släpps i veckan) passar det bingandet som Lynch verkar haft i åtanke.

Personligen stör jag mig inte alls på tempot hittills eller att Lynch flyttar ut alla schackpjäserna innan vi börjar se vart det leder, men vi får ju samtidigt bara 1 timme i veckan så kan ha viss förståelse om andra lackar över brist på svar/handling osv även om det inte stör mig själv.
Citera
2017-06-06, 13:35
Medlem
KamalKhans avatar
Dessvärre ännu ett mediokert avsnitt.

Tyvärr lever inte detta upp till Twin Peaks ...
Citera
2017-06-06, 14:19
Medlem
LovableGoofballs avatar

Citera
2017-06-06, 15:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamalKhan
Dessvärre ännu ett mediokert avsnitt.

Tyvärr lever inte detta upp till Twin Peaks ...
Lite stämning tycker jag återfinns, men 5 avsnitt för bygga upp, är det verkligen nödvändigt?
Detta känns som man skulle klara av att bygga upp på ett avsnitt.

Det är inte slut än, men som det ser ut nu, så kommer det inte hända nått i fortsättningen heller.
Citera
2017-06-06, 19:19
Medlem
I-van-Toers avatar
Intressant avsnitt. Inte vad man hade förväntat sig angående Gordons och Alberts scen i slutet av avsnitt 4 men det kommer väl senare.

Citera
2017-06-06, 21:58
Medlem
Punklivs avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här