Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 17:53
  #2377
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis

Men... nya tittare kan de ju bara glömma. Kan ju inte finnas en enda käft som inte sett de två andra säsongerna som diggar detta

såg 10 min igår, känns som att det är helt meningslöst att titta på det utan att se om hela skiten
Citera
2017-05-23, 19:02
  #2378
Medlem
Stones avatar
Surrealistikt och bra det första avsnittet. Men vad kasst att ta in James på slutet. De måste resonerat att, kuken vad mörkt det blev... vi måste behålla några tjejerna som tyckte Twin peaks var romantiskt... in med James.
Citera
2017-05-23, 21:34
  #2379
Medlem
StyleWarss avatar
Lynchs Magnum Opus är det vi ser här. En orädd Lynch, som nyfiket testar brutal scenografi med plågsamt långa scener av mörk surrealism. En ljuddesign som hämtad från John Carpenter. En oberäknelig handling som andas de senaste tjugo årens filmevolution som Lynch barnsligt förtjust vänt och tricksat med för att se om han kan ta det till nästa nivå.

Det är nya tider nu som någon sa i tråden.
Lynch har inte stagnerat precis, utan verkar lika galet kreativ som när han gjorde Eraserhead.

Har bara sett premiäravsnittet (två gånger!), blev helt ställd!
Citera
2017-05-23, 22:11
  #2380
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Lynchs Magnum Opus är det vi ser här. En orädd Lynch, som nyfiket testar brutal scenografi med plågsamt långa scener av mörk surrealism. En ljuddesign som hämtad från John Carpenter. En oberäknelig handling som andas de senaste tjugo årens filmevolution som Lynch barnsligt förtjust vänt och tricksat med för att se om han kan ta det till nästa nivå.

Det är nya tider nu som någon sa i tråden.
Lynch har inte stagnerat precis, utan verkar lika galet kreativ som när han gjorde Eraserhead.

Har bara sett premiäravsnittet (två gånger!), blev helt ställd!

Ljuddesignen kommer från David Lynchs början som filmskapare. Han har använt sig av det där lågfrekventa ljudet sedan hans knasiga kortfilmer från 60-talet. Fast du kanske menar något annat, för jag ser inte själv kopplingen till John Carpenter - som även han är en mästare på ljud och, framförallt, musik.

Att det här kan vara Lynchs opus håller jag verkligen med om. Hoppas verkligen detta håller hela vägen! Ljuvligt film(/serie)skapande..!
Citera
2017-05-23, 22:11
  #2381
Medlem
Scherbatskys avatar
Efter 4 avsnitt: WOW! Gillar det skarpt. Väntan på nästa avsnitt kommer kännas låååång.

Blev väldigt rörd av att se Log Lady och Bobby Briggs. Och Albert! Kändes fint i hjärtat.
Citera
2017-05-23, 22:26
  #2382
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Ljuddesignen kommer från David Lynchs början som filmskapare. Han har använt sig av det där lågfrekventa ljudet sedan hans knasiga kortfilmer från 60-talet. Fast du kanske menar något annat, för jag ser inte själv kopplingen till John Carpenter - som även han är en mästare på ljud och, framförallt, musik.

Att det här kan vara Lynchs opus håller jag verkligen med om. Hoppas verkligen detta håller hela vägen! Ljuvligt film(/serie)skapande..!
Jag tyckte det var samma känsla som i The Fog eller The Thing med det tryckande, skrämmande subwooferljudet parat med stark känslodriven musik i ett snabbt kast så man aldrig riktigt vet vad som är bakom hörnet.

Ett sjukt tajt jobb med ljudbilden som tar en biroll om man har rätt ljudsystem, precis som Carpenter.
Det är massor med nostalgiska filmminnen som framkallas när jag tittar förutom det!
Citera
2017-05-24, 00:11
  #2383
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag satt nyss och plöjde alla fyra avsnitt. Det var som att fastna i en dröm, jag kunde inte förmå mig att ta en paus. Jag gillar att Lynch gick helt mindfuck med surrealismen direkt. Början av avsnitt 3 var helt klart det mest underliga än så länge. Nu var det länge sedan jag såg de två första säsongerna så jag kommer inte ihåg speciellt mycket detaljer.

Citera
2017-05-24, 01:03
  #2384
Medlem
I-van-Toers avatar
Nu har jag sett de fyra första avsnitten och det är en annan känsla än de två första säsongerna men jag blev intresserad av att se vidare. Känslan är mörkare och kusligare.

Citera
2017-05-24, 01:44
  #2385
Medlem
hagsatras avatar
Avsnitt 1 är nog ett av de bästa avsnitten jag sett i serieväg, jävlar vad bra det var. Scenen med
Avsnitt 2 och 3 kan sammanfattas med ett stort "vad i helvete är det här". Sjukt men bra. Avsnitt fyra är det svagaste tycker jag även om det är det som liknar originalet mest i stämning .
__________________
Senast redigerad av hagsatra 2017-05-24 kl. 01:51.
Citera
2017-05-24, 01:49
  #2386
Medlem
sebastian_s avatar
Jag tror att den långsamma konstiga början är menad som en inledning av en film. Där ett avsnitt snarast motsvarar 5 min av en långfilm. Då är dte inte så märkligt att de två första avsnitten ägnades åt att sätta stämmningen och 3-4 för att börja introducera karaktärerna.
Citera
2017-05-24, 02:19
  #2387
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero

Det var också länge sedan jag såg Fire Walk with Me tyvärr. Tack för informationen, ja det är väl kanske inte en helt långsökt teori med tanke på temat hehe.
Citera
2017-05-24, 13:29
  #2388
Medlem
LovableGoofballs avatar
Så underbart skruvat, hahaha. Grät av skratt under Michael Cera-scenen, så makalöst knäppt och vrickat!

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback