Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-09, 18:59
  #1
Medlem
escilichiss avatar
Vad tyckte ni om första avsnittet? http://www.imdb.com/title/tt2805096/

Själv så tyckte jag att det var riktigt bra, finns potential! Sophia Bush är fortfarande lika snygg
Citera
2014-01-09, 19:02
  #2
Medlem
Fick finfina siffror för premiäravsnittet:

"From 10:01-11 p.m. ET, the debut of “Chicago P.D.” (2.0/6 in 18-49, 8.6 million viewers overall) scored the #2 debut rating among nine new 10 p.m. dramas so far this season on ABC, CBS or NBC in 18-49, behind only “The Blacklist” (3.8). It’s also the #2 debut of a 10 p.m. drama on those nets in total viewers, again behind only “The Blacklist” (12.6 million). “Chicago P.D.” is #2 in the time period among ABC, CBS and NBC in adults 18-49 and #1 among men 18-49 and men 25-54. This is NBC’s second-best 18-49 rating in the time period in more than three months, since Sept. 25, trailing over that span only a Dec. 4 “Saturday Night Live” special. In total viewers, it’s NBC’s top result in the hour since Sept. 25."

http://tvbythenumbers.zap2it.com/201...-season/227950
Citera
2014-01-09, 20:52
  #3
Medlem
Piloten kändes klyschig. Absolut noll nyskapande här.
Citera
2014-01-12, 04:14
  #4
Medlem
Är inte något större fan av polisserier, men så såg jag en trailer där en av poliserna från Chicago Fire var med, och den serien tycker jag är riktigt bra. Är tanken bakom det hela att serierna ska sammanköras lite, eller? Någon som läst något? Kanske ska ge den en chans trots allt.
Citera
2014-01-12, 05:31
  #5
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Är inte något större fan av polisserier, men så såg jag en trailer där en av poliserna från Chicago Fire var med, och den serien tycker jag är riktigt bra. Är tanken bakom det hela att serierna ska sammanköras lite, eller? Någon som läst något? Kanske ska ge den en chans trots allt.

Det är väll någon slags spin-off på Chicago Firem då jag älskat Chicago Fire sedan det första avsnittet så var det en självklarhet att även kolla in den här serien. Första avsnittet var riktigt starkt.

Gillar även att dom vid flera tillfällen klippte in dom ordinarie skådespelarna ifrån Chicago Fire, hoppas att det kommer att fortsätta så, men jag antar att det är tänkt att det ska bli en del mindre cross-overs, känns lite konstigt annars med tanke på att Chicago Fire har brandmän och sjukvårdare och Chicago PD har poliser, och som bekant så är det tre yrkesgrupper som brukar jobba hand i hand.
Citera
2014-01-12, 05:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Det är väll någon slags spin-off på Chicago Firem då jag älskat Chicago Fire sedan det första avsnittet så var det en självklarhet att även kolla in den här serien. Första avsnittet var riktigt starkt.

Gillar även att dom vid flera tillfällen klippte in dom ordinarie skådespelarna ifrån Chicago Fire, hoppas att det kommer att fortsätta så, men jag antar att det är tänkt att det ska bli en del mindre cross-overs, känns lite konstigt annars med tanke på att Chicago Fire har brandmän och sjukvårdare och Chicago PD har poliser, och som bekant så är det tre yrkesgrupper som brukar jobba hand i hand.
Okej, då ska jag lätt kolla in den. Kommer faktiskt ihåg att jag var väldigt tveksam till Chicago Fire också, men precis som du tycks ha gjort så fastnade jag direkt efter första avsnittet.
Citera
2014-01-12, 05:40
  #7
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Okej, då ska jag lätt kolla in den. Kommer faktiskt ihåg att jag var väldigt tveksam till Chicago Fire också, men precis som du tycks ha gjort så fastnade jag direkt efter första avsnittet.

Tycker absolut att du ska kolla in den
Citera
2014-01-12, 05:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Tycker absolut att du ska kolla in den
Har redan börjat
Citera
2014-01-14, 03:43
  #9
Medlem
Tyckte om serien, och kommer fortsätta följa den. Får bara hoppas att den sura eftersmaken av Voight från hans episoderna i Chicago Fire försvinner (om inte annat så borde väl en omkoll av Californication lösa det).
Citera
2014-01-14, 03:51
  #10
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Tyckte om serien, och kommer fortsätta följa den. Får bara hoppas att den sura eftersmaken av Voight från hans episoderna i Chicago Fire försvinner (om inte annat så borde väl en omkoll av Californication lösa det).


Fan aldrig kopplat att det är samma skådis som är med i Californication fören nu.
Jag har släppt min ilska mot Voight efter slutet av S01 av Chicago Fire.
Citera
2014-01-14, 04:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Fan aldrig kopplat att det är samma skådis som är med i Californication fören nu.
Jag har släppt min ilska mot Voight efter slutet av S01 av Chicago Fire.
Om sanningen ska fram så var det nästan bara i början av episoden som jag tänkte på det, så det ska nog inte bli något jätteproblem. Om inte annat så tyckte jag att han fick en mänskligare framtoning redan när det framkom att han räddat livet på Sophia Bush's rollkaraktär 13 år tidigare.
Citera
2014-01-16, 14:27
  #12
Medlem
escilichiss avatar
Riktigt bra avsnitt (e2) längtar till tredje
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback