2014-01-09, 18:20
Medlem
NirvanAs avatar
Satan vad jobbigt att mtas med detta lngst upp "Annonsblockeringen skadar oss. Annonserna r forumets enda intkt, och en ndvndig fr att vi ska kunna finnas kvar. Vi ber er drfr att stnga av annonsblockeringen nr ni besker Flashback." sjlvklart i stora bokstver ocks.... Fan vad flashback gr en besviken, det blir smre och smre fr varje r.
2014-01-09, 18:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Satan vad jobbigt att mtas med detta lngst upp "Annonsblockeringen skadar oss. Annonserna r forumets enda intkt, och en ndvndig fr att vi ska kunna finnas kvar. Vi ber er drfr att stnga av annonsblockeringen nr ni besker Flashback." sjlvklart i stora bokstver ocks.... Fan vad flashback gr en besviken, det blir smre och smre fr varje r.

Mjo, den gillar inte jag heller.

Orsaken att jag blockar annonser r inte fr att jag inte vill stdja Flashback, utan fr att en del av annonserna r rent av olmpliga p jobbet.

Nu om ngot r det dags att infra en "plus" version av sitt konto, hade grna satt in 100SEK eller ngot per r fr att slippa annonser.
2014-01-09, 18:29
Medlem
Citat:
r jag blind eller vad r det som diskuteras? Kan du posta en bild?

PRT SC
2014-01-09, 18:33
Medlem
groils avatar
Citat:

Jag hller med... Den gr nog att plocka bort med RIP dock...

Anledningen till att jag blockerar reklamen r att majoriteten av reklamen r sjukt jobbig.
2014-01-09, 18:33
Medlem
DyslexiKungens avatar
Annonsblockeringen skadar Flashback?

Hej

r det fler som har ftt denna text uppe dr, nr ni r inloggade? Sen hur lnge kommer den varna oss som kr med ABP

ANNONSBLOCKERINGEN SKADAR OSS. ANNONSERNA R FORUMETS ENDA INTKT, OCH EN NDVNDIG FR ATT VI SKA KUNNA FINNAS KVAR. VI BER ER DRFR ATT STNGA AV ANNONSBLOCKERINGEN NR NI BESKER FLASHBACK.
2014-01-09, 18:37
Medlem
Ja, jag fr den. Den har varit hr sedan alldeles nyss tror jag.

Jag skulle vilja fresl en sak fr Flashback (Utver att ha en varning)

Vad sgs om att erstta bilder med textannonser? En kund som betalat fr en annons kanske ven skulle ven f skriva en kortare text att presentera istllet fr en bild (som "backup" om anvndaren anvnder AdBlock)? Se det som en tillggstjnst.

Anledningen till att jag anvnder AdBlock r fr att jag sitter och surfar runt via mobilt nt just nu. Drfr vill jag skra ner p bandbredden. Om ni dremot skulle infra alternativa texter istllet fr bilder d en anvndare blockerar annonser s hade jag inte haft ngonting emot det.

Faktum r att ni redan har en liten textannons. Den svarta rutan fr Flashback Awards 2014 bredvid loggan. Utka det bara.

Eller ja, ni har tv textannonser. Varningen ni skrev nyss kan enkelt ersttas med en kunds annonstext
Senast redigerad av 3. 2014-01-09 kl. 18:52.
2014-01-09, 18:37
Bannlyst
Hller med. Str samma sak fr mig. Har ett program som tar bort annonserna och ja jag tnker sklart ha p den nr jag besker flashback. Dock s hoppas jag att man inte blir bannad fr att man har sitt annonsskydd uppe.
2014-01-09, 18:39
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
r jag blind eller vad r det som diskuteras? Kan du posta en bild?

PRT SC
Jag hller med om att den r riktigt jobbig, och hr kommer en bild fr att visa vad vi diskuterar.

http://i.imgur.com/QPfMDol.jpg

Texten p bilden ovan r felaktig, nu str det istllet:
"ANNONSBLOCKERINGEN SKADAR OSS. ANNONSERNA R FORUMETS ENDA INTKT, OCH R NDVNDIGT FR ATT VI SKA KUNNA FINNAS KVAR. VI BER ER DRFR ATT STNGA AV ANNONSBLOCKERINGEN NR NI BESKER FLASHBACK."

Fetstilt r det som ndrats frn grammatiskt felaktigt till korrekt.
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Den dk upp ganska nyligen fr mig ocks.
Fr fan dligt samvete av att se den hela tiden.
Bannlyst
Kan man f varningar frn moderatorer om man har sitt annonsskydd uppe?..
2014-01-09, 18:40
Medlem
gavlips avatar
Finns det ngot stt att stnga av adblock plus bara fr flashback?
2014-01-09, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Den dk upp ganska nyligen fr mig ocks.
Fr fan dligt samvete av att se den hela tiden.

Tycker jag med. Tycker det r synd att det r den enda inkomsten som fr att flashback rulla liksom..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in