Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-09, 18:20
  #1
Medlem
NirvanAs avatar
Satan vad jobbigt att mötas med detta längst upp "Annonsblockeringen skadar oss. Annonserna är forumets enda intäkt, och en nödvändig för att vi ska kunna finnas kvar. Vi ber er därför att stänga av annonsblockeringen när ni besöker Flashback." självklart i stora bokstäver också.... Fan vad flashback gör en besviken, det blir sämre och sämre för varje år.
2014-01-09, 18:27
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Satan vad jobbigt att mötas med detta längst upp "Annonsblockeringen skadar oss. Annonserna är forumets enda intäkt, och en nödvändig för att vi ska kunna finnas kvar. Vi ber er därför att stänga av annonsblockeringen när ni besöker Flashback." självklart i stora bokstäver också.... Fan vad flashback gör en besviken, det blir sämre och sämre för varje år.

Mjo, den gillar inte jag heller.

Orsaken att jag blockar annonser är inte för att jag inte vill stödja Flashback, utan för att en del av annonserna är rent av olämpliga på jobbet.

Nu om något är det dags att införa en "plus" version av sitt konto, hade gärna satt in 100SEK eller något per år för att slippa annonser.
2014-01-09, 18:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Satan vad jobbigt att mötas med detta längst upp "Annonsblockeringen skadar oss. Annonserna är forumets enda intäkt, och en nödvändig för att vi ska kunna finnas kvar. Vi ber er därför att stänga av annonsblockeringen när ni besöker Flashback." självklart i stora bokstäver också.... Fan vad flashback gör en besviken, det blir sämre och sämre för varje år.
Är jag blind eller vad är det som diskuteras? Kan du posta en bild?

PRT SC
2014-01-09, 18:33
  #4
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Satan vad jobbigt att mötas med detta längst upp "Annonsblockeringen skadar oss. Annonserna är forumets enda intäkt, och en nödvändig för att vi ska kunna finnas kvar. Vi ber er därför att stänga av annonsblockeringen när ni besöker Flashback." självklart i stora bokstäver också.... Fan vad flashback gör en besviken, det blir sämre och sämre för varje år.


Jag håller med... Den går nog att plocka bort med RIP dock...

Anledningen till att jag blockerar reklamen är att majoriteten av reklamen är sjukt jobbig.
2014-01-09, 18:33
  #5
Medlem
DyslexiKungens avatar
Annonsblockeringen skadar Flashback?

Hej

Är det fler som har fått denna text uppe där, när ni är inloggade? Sen hur länge kommer den varna oss som kör med ABP

ANNONSBLOCKERINGEN SKADAR OSS. ANNONSERNA ÄR FORUMETS ENDA INTÄKT, OCH EN NÖDVÄNDIG FÖR ATT VI SKA KUNNA FINNAS KVAR. VI BER ER DÄRFÖR ATT STÄNGA AV ANNONSBLOCKERINGEN NÄR NI BESÖKER FLASHBACK.
2014-01-09, 18:37
  #6
Medlem
Ja, jag får den. Den har varit här sedan alldeles nyss tror jag.

Jag skulle vilja föreslå en sak för Flashback (Utöver att ha en varning)

Vad sägs om att ersätta bilder med textannonser? En kund som betalat för en annons kanske även skulle även få skriva en kortare text att presentera istället för en bild (som "backup" om användaren använder AdBlock)? Se det som en tilläggstjänst.

Anledningen till att jag använder AdBlock är för att jag sitter och surfar runt via mobilt nät just nu. Därför vill jag skära ner på bandbredden. Om ni däremot skulle införa alternativa texter istället för bilder då en användare blockerar annonser så hade jag inte haft någonting emot det.

Faktum är att ni redan har en liten textannons. Den svarta rutan för Flashback Awards 2014 bredvid loggan. Utöka det bara.

Eller ja, ni har två textannonser. Varningen ni skrev nyss kan enkelt ersättas med en kunds annonstext
__________________
Senast redigerad av 3. 2014-01-09 kl. 18:52.
2014-01-09, 18:37
  #7
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Håller med. Står samma sak för mig. Har ett program som tar bort annonserna och ja jag tänker såklart ha på den när jag besöker flashback. Dock så hoppas jag att man inte blir bannad för att man har sitt annonsskydd uppe.
2014-01-09, 18:39
  #8
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Är jag blind eller vad är det som diskuteras? Kan du posta en bild?

PRT SC
Jag håller med om att den är riktigt jobbig, och här kommer en bild för att visa vad vi diskuterar.

http://i.imgur.com/QPfMDol.jpg

Texten på bilden ovan är felaktig, nu står det istället:
"ANNONSBLOCKERINGEN SKADAR OSS. ANNONSERNA ÄR FORUMETS ENDA INTÄKT, OCH ÄR NÖDVÄNDIGT FÖR ATT VI SKA KUNNA FINNAS KVAR. VI BER ER DÄRFÖR ATT STÄNGA AV ANNONSBLOCKERINGEN NÄR NI BESÖKER FLASHBACK."

Fetstilt är det som ändrats från grammatiskt felaktigt till korrekt.
2014-01-09, 18:39
  #9
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Den dök upp ganska nyligen för mig också.
Får fan dåligt samvete av att se den hela tiden.
2014-01-09, 18:39
  #10
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Kan man få varningar från moderatorer om man har sitt annonsskydd uppe?..
2014-01-09, 18:40
  #11
Medlem
gavlips avatar
Finns det något sätt att stänga av adblock plus bara för flashback?
2014-01-09, 18:41
  #12
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Den dök upp ganska nyligen för mig också.
Får fan dåligt samvete av att se den hela tiden.

Tycker jag med. Tycker det är synd att det är den enda inkomsten som får att flashback rulla liksom..

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback