Citat:
Ursprungligen postat av
Dildolinda
Kanske reagerat p fodret. Testa med ris och kyckling ett tag.
Jag tror inte att det r fodret. Vi har bytt och haft olika sorts foder, men han spyr nd ngra gnger i mnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
GalFisk
Hnder det ofta? Vran katt (liten hona) har haft spyperioder, dr hon spytt flera ggr/vecka, och varje gng har det visat sig att hon haft mask. En avmaskning senare slutar hon spy - fram tills hon ter ngot olmpligt igen om ngra mnader.
Nja, det hnder ngra gnger i mnaden kanske. h fy, hur fr de mask?
Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Exakt samma med min lilla hane, hnt tv gnger och bda gngerna s hade han mask (vilket syntes i avfringen och ven i spyan)
Ok! Hur ser man om de har mask?
Citat:
Ursprungligen postat av
kugelblitz
Torrfoder svller i magen p katter, s om de ter utan att tugga ordentligt s krks de upp det. Prova att ge din katt mindre portioner foder men fler gnger, s han inte kan vrka i sig maten utan ter och tuggar ordentligt.
Det funkade fr min hona som krktes nstan varje dag, nu hnder det aldrig!
Nr han spyr s r det ofta bltmaten han spyr upp. Dremot har jag mrkt att han ibland stressar nr han ter. Br kanske ocks nmna att vi har en yngre, kastrerad hankatt. Drfr tror jag det blir svrt att hlla koll p intaget av mat. Det r s svrt att veta hur mycket varje katt ter eftersom de ter frn samma sklar. Men vi skulle ju kunna gra s att vi ger lite bltmat ngra gnger per dag. Bara exakt s att han blir mtt, sedan fr han vnta tills nsta gng vi lgger i bltmat. Skulle det fungera tror du?