Citat:
Ursprungligen postat av
Wahzar
Det ska gå installera OS X på en iMac G4 oavsett vilken processor man har, med hjälp av LeopardAssistent, det finns klipp på Youtube om detta..
Här är en bild på min iMac G4, bilden blev lite sne, men aja..
http://www.ladda-upp.se/bilder/gvxdsneayseeiy
EDIT: Ber om ursäkt, det är 700Mhz på datorn, jag har fått felaktiv info ang processor när jag använde LeopardAssistent som ändrar på processorn så man ska kunna installera OS X Leopard..
Men nu till frågan igen, går det boota iMac från USB, alt köra med extern DVD-brännare, eller på något annat sätt installera OS X Leopard?
Se där ja, nu har vi lite mer att gå på.
Officiellt så går det inte. Senaste operativet din iMac kan köra är 10.4.11 (Tiger)
Det är möjligt att det går att installera Leopard på något sätt, men det lär inte fungera bra. Jag skulle STARKT avråda från en sådan installation. Du lär få en massa problem med datorn.
Vad är det du är ute efter med Leopard förresten? Tiger var ett utmärkt operativsystem. Ett av de bättre för PowerPC-processorn.
Det var inte förrän i Snow Leopard som systemet blev bättre än Tiger, men det kan du definitivt inte köra.
Installera Tiger istället och var glad. "Bordslampan", som vi kallade den, kommer då att fungera utmärkt.