Kul att Buffalo gick vidare, men synd att serien tog slut redan inatt. Jag tyckte nog att Ottawa gjorde en riktigt bra match med kniven mot strupen och en sjumatchers-serie hade varit fint att få se.
Som sagt, det finns en slags skadeglädje efter att en av elefanterna åkt ut och Sens misslyckas igen...och vart var Heatley och Spezza?
Förhoppningsvis kan Carolina göra samma ska med Devils inatt, finns nog inget lag jag hatar mer.
I väst så tror jag Oilers tar hem det med 4-3. Man vinner borta inatt, torskar på hemmaplan och så vinner man på bortaplan igen i den avgörande.
Mot Ducks blir det nog för svårt. Bryzgalov avgörande i mål, och Selänne blir bara bättre och bättre.
Såg först nu fjärde matchen mellan Edmonton och San Jose. De som säger att Edmonton spelar defensiv/destruktiv hockey vet inte vad de pratar om. Detta är hockey när den är som allra bäst.
Rimligt sett borde det bli precis som Xploddan skriver men det är klart man hoppas. 6-3 inatt igen, på bortaplan. Nu har Edmonton chans på att avgöra dett a på hemmaplan i Rexall. Längtan var ordet.
Inatt gäller det. En kvart kvar tills matchen börjar på Canal+ sport. Edmonton har allt i egna händer, att avgöra på hemmaplan och gå vidare till Conference final mot Anaheim. Hoppas.