2014-09-10, 23:46
Medlem
Nu börjar jag bli tjatig, men hur kan jag vara ensam om att uppskatta Baidu?

AI for the win!
Citera
2015-01-12, 15:14
Medlem
Finns det någon som har detaljerad kursstatistik för google längre bak än våren 2014? Ingenstans jag letat har jag hittat.

google finance visar lång tillbaka men bara vanlig linjegraf med close-pris. Ingen annan information, byter man till candlestick blir det samma; våren 2014.
Citera
2015-01-12, 19:57
Medlem
Svantevits avatar
Tickern GOOG har historiken. Skedde en split 2014, och av någon anledning tog den nya C-aktien över tickern, och ordinarie aktien fick en ny: GOOGL.

Edit: GOOG har historiken hos Avanza. Hos Yahoo Finace verkar det dock vara tvärtom, där ser man historiken under GOOGL.
Senast redigerad av Svantevit 2015-01-12 kl. 20:01.
Citera
2015-01-14, 13:41
Medlem
Har Google tappat greppet?

..eller spelar de helt rätt som satsar mycket på utveckling och framtid?
Citera
2015-01-14, 15:02
Medlem
papanoirs avatar
Trots att Google är så stort redan, har Google fortfarande hög tillväxt. Såhär lågt värderad har inte Google varit sedan 18e oktober 2013, trots 15 månaders ytterligare tillväxt. Q4 är dessutom historiskt sett det bästa kvartalet för Google.
Citera
2015-01-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har Google tappat greppet?

..eller spelar de helt rätt som satsar mycket på utveckling och framtid?

Om inte svår så en omöjlig fråga att ge något riktigt bra svar på.

På kort sikt kan aktiepriser röra sig lite hursomhelst, men det har väckts lite röster som tycker att Google satsar lite väl mycket krut på "wow-faktor" idéer som inte väntas bidra med vinster som kan användas till tex dividend i en synbar framtid.

Har även läst att det finns tvivel till uthålligheten i det momentum som Google åtnjutit när det gäller inkomster från sökmotor och youtube. Det har pekats på att sökmotorn dels är hårdare konkurrensutsatt men även att formatet isig inte tilltalar den yngre generationen som söker sin info alltmer genom social media, om det är sunt är en annan fråga.

Att man inte har en intressant meddelade-"service" verkar vara ett annat minus.

Det finns fler synpunkter som florerar i informationsflödet men jag stannar där då jag inte har någon direkt källa utan det bara är saker jag snappat upp här o där den sista tiden.
Sånt kan utvecklas till rena drev likt det som drabbade Apple-aktien för inte så länge sedan, mängder av människor trodde på allvar att bolaget närmade sig konkurs tom.
Citera
2015-01-14, 21:50
Medlem
papanoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Har även läst att det finns tvivel till uthålligheten i det momentum som Google åtnjutit när det gäller inkomster från sökmotor och youtube. Det har pekats på att sökmotorn dels är hårdare konkurrensutsatt men även att formatet isig inte tilltalar den yngre generationen som söker sin info alltmer genom social media, om det är sunt är en annan fråga.
Mark Cuban sa förra veckan att han använder Twitter "probably ten times more as a search engine" jämfört med Google. Han sa att detta kanske gör att "Google may be a short". (Mark Cuban var förut stor ägare av Yahoo, dollarmiljardär och har fått större delen av sin förmögenhet via IT)
Citera
2015-01-28, 13:32
Medlem
Röksopps avatar
Varför tar inte Google ut royalties från tillverkarna för Android? Konkurrenten Microsoft får ett par dollar per android-enhet för patent. Snart kommer android-derivat som Tizen och CyanogenMod ta fart också.

Men Chromecast-device var slutsålda i hela min stad. Tankar lite inför årsrapporten som kommer imorgon.

Säkert korkat men "who dares, wins".
Citera
2015-01-28, 13:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
Varför tar inte Google ut royalties från tillverkarna för Android? Konkurrenten Microsoft får ett par dollar per android-enhet för patent. Snart kommer android-derivat som Tizen och CyanogenMod ta fart också.

Men Chromecast-device var slutsålda i hela min stad. Tankar lite inför årsrapporten som kommer imorgon.

Säkert korkat men "who dares, wins".

Google är inte intresserade av några kortsiktiga vinster. Ju fler androidenheter som finns där ute, desto mer tjänar google på reklamen.

Och läggs royalties på så drabbar det konsumenten i slutändan i form av dyrare telefoner och då biter man av den hand som föder hela systemet.
Citera
2015-03-12, 16:33
Medlem
flashgrenades avatar
Vad är egentligen Googles inkomstkällor utöver reklam?

Jag som använder android, gmail, google, youtube, play butiken etc dagligen. Tjänar inte Google någonting på mig om jag använder adblocker?
Citera
2015-03-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Vad är egentligen Googles inkomstkällor utöver reklam?

Jag som använder android, gmail, google, youtube, play butiken etc dagligen. Tjänar inte Google någonting på mig om jag använder adblocker?
Tjänster för företag kostar pengar. T.ex är gmail för privatpersoner kostnadsfritt, men för företag kostar det pengar.

Adblocker blockerar inte all reklam. T.ex så betalar Google flera miljoner dollar årligen till utvecklarna av Adblocker för att de ska som standard ska visa deras sök annonser som dyker upp när man söker på Google.
Citera
2015-03-16, 13:39
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trellen
Tjänster för företag kostar pengar. T.ex är gmail för privatpersoner kostnadsfritt, men för företag kostar det pengar.

Adblocker blockerar inte all reklam. T.ex så betalar Google flera miljoner dollar årligen till utvecklarna av Adblocker för att de ska som standard ska visa deras sök annonser som dyker upp när man söker på Google.

Så du menar att Google inte tjänar pengar på oss privatpersoner som använder deras tjänster? Det begränsar ju i så fall deras kundkrets enormt.

Google betalar addblocker? Jag förstår absolut inte vad du menar där men det låter ju verkligen inte som en inkomstkälla iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in