Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-24, 12:22
  #277
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Alphabet Android mobilerna underlättar livet enormt och därför är det en viktig investering i Alphabet företaget idag av mig. Det går att öka vinsterna med detta bolag! Ingen tokrik bög som VD heller vad jag vet (tänk Apple).
Det är normalt ett bra tecken om VD är ekonomisk oberoende.
Citera
2023-06-24, 12:27
  #278
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag kan inte veta på kort sikt hur det går, men jag köper inte aktier på det sättet heller. Jag behåller kvalitetsbolag. Google är ett av mina längsta innehav. Köp och glöm är ett tips.

Nu ännu lättare att månadsspara i pga splitten.
Plus ungefär 25% sedan du skrev ett drygt halvår sedan.
__________________
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-06-24 kl. 12:35.
Citera
2023-06-24, 12:32
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det är normalt ett bra tecken om VD är ekonomisk oberoende.
Visst kan det vara bra men varför? Det lär nog inte vara så dåligt ställt med ekonomin vad gäller vår VD heller å andra sidan.
Citera
2023-06-25, 14:27
  #280
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Visst kan det vara bra men varför? Det lär nog inte vara så dåligt ställt med ekonomin vad gäller vår VD heller å andra sidan.
Det är naturligtvis bra eftersom att om man arbetar trots att man inte behöver det så brinner man antagligen för bolaget och inte för lönen. Detta brukar vara ett framgångsrecept. Kolla exempelvis Warren Buffet och alla som jobbar för honom. De är multimiljonärer eller miljardärer. Steve Jobs fick vid ett tillfälle 1 dollar i lön per år. Dvs han jobbade inte pga pengarna.
Citera
2023-06-25, 15:54
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det är naturligtvis bra eftersom att om man arbetar trots att man inte behöver det så brinner man antagligen för bolaget och inte för lönen. Detta brukar vara ett framgångsrecept. Kolla exempelvis Warren Buffet och alla som jobbar för honom. De är multimiljonärer eller miljardärer. Steve Jobs fick vid ett tillfälle 1 dollar i lön per år. Dvs han jobbade inte pga pengarna.
Det är klart de brinner för sitt bolag men i dina exempel så är de även grundare av dem så det är nog mer det än att de skulle vara ekonomiskt oberoende. Alphabet är hur som helst en otrolig framgångssaga liksom de bolag du nämner som förövrigt ingår i Berkshire Hathaways portfölj.
Citera
2023-10-21, 02:04
  #282
Medlem
Kan Alphabet bli nästa Berkshire Hahtaway?
I länken nedan som är från 2016 argumenteras lite om det. Alphabet har en otroligt stor kassa så visst är allt möjligt?

https://money.usnews.com/investing/a...shire-hathaway
Citera
2023-10-21, 14:23
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Kan Alphabet bli nästa Berkshire Hahtaway?
I länken nedan som är från 2016 argumenteras lite om det. Alphabet har en otroligt stor kassa så visst är allt möjligt?

https://money.usnews.com/investing/a...shire-hathaway
Ja men stava gärna rätt. Berkshire Hathaway ska det vara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback