Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-04, 22:13
  #1
Medlem
TomJonass avatar
Jag är udda.
Vägrar skaffa mobiltelefon. Orsaken är att jag vill vara onåbar för det mesta och harva på i mitt eget liv. Jag blir störd av när jag får telefonsamtal. Enda fördelen jag kunde se, på den tid jag spelade golf, var att ringa vid 16:de hålet och meddela att det var dags att tända grillen. Eller ringa från affären när de inte hade den special-vetemjölsort som jag skulle köpa.
Facebook. Alla verkar vara med där utom jag. Jag kan inse fördelarna, där kan man hitta folk vars e-mailadresser man inte har en aning om men gärna vill kommunicera med. Men lite samma princip där, jag vill vara anonym.
Måste man idag gå med i Facebook för att räknas som en ansvarsfull medborgare?
Twitter har jag joinat bara för att jag hade några specifika frågor till en författare.
Lider jag av social fobi eller nån annan diagnos?
2014-01-04, 22:18
  #2
Medlem
Har du inget behov av det så förstår jag inte varför det skulle behöva bero på någon diagnos.
2014-01-04, 22:18
  #3
Medlem
Det är inte så att Facebook är världens bästa idé som passar exakt alla personer, hur mycket de än uppmanar dig att bli medlem - så att du känner att det inte riktigt är din grej är inget konstigt alls.

Alla använder Facebook av olika skäl på samma sätt som att de som inte använder Facebook avstår av olika skäl. Känner du att det är något du inte har användning för så tänk inte mer på det - gör det som känns bäst.
2014-01-04, 22:20
  #4
Medlem
990099s avatar
Jag klarar mig hur fint som helst utan Facebook Twitter Instagram mm tycker att det är sjukt o-sosialt.

Tycker att Facebook är en böld i samhället där folk vikr ut sina liv utan en enda tanke på vart informationen tar vägen. Ang mobiltelefon så har jag funderat länge på att göra mig av med min oftast så ligger den hemma svarar sällan på samtal låter det ringa klart så kan man bestämma själv vem man vill ringa tillbaka till.

Har även funderat på att ändra livstil till ett mer minimalistiskt levene men det avhandlas i andra trådar men det hör ihop litegran.

Facebook tappar ruskigt mkt användare per år så vi kan väll hoppas att skiten dör ut och försvinner för gott.
2014-01-04, 22:23
  #5
Medlem
oRuses avatar
Facebook tappar ruskigt mkt användare per år så vi kan väll hoppas att skiten dör ut och försvinner för gott.

Har du någon källa på detta påstående? Att FB tappar?
2014-01-04, 22:27
  #6
Medlem
C-3POs avatar
Jag har flera i min bekantskapskrets som klarar sig alldeles utmärkt utan Facebook. Jag har det men använder det nästan inte alls.
2014-01-04, 22:28
  #7
Medlem
Facebook från en ungdoms perspektiv så har jag upplevt Facebook som en nedåtgående trend. Jo, när man gick i 7an var man "aktiv" och så, men nu några år senare är det YTTERST få som använder det på det sättet att lägga upp statusar etc etc. Facebook är allmänt tråkigt. Det enda jag nu använder det till är att i viss mån prata med andra man inte har numret till eller prata med fler samtidigt i form av grupp som vi har med klassen vilket i för sig är rätt användbart men annars; värdelöst och många kompisar har valt att ta bort kontot helt och hållet. det behövs inte
2014-01-04, 22:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
Facebook tappar ruskigt mkt användare per år så vi kan väll hoppas att skiten dör ut och försvinner för gott.

Har du någon källa på detta påstående? Att FB tappar?

http://nyadagbladet.se/it-overvaknin...ner-anvandare/
2014-01-04, 22:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdog1
http://nyadagbladet.se/it-overvaknin...ner-anvandare/

Å andra sidan är det efter NSAs flopp men sök runt, finns många artiklar om att fb tappar hos unga.
2014-01-04, 22:52
  #10
Medlem
TomJonass avatar
Citat:
Har du inget behov av det så förstår jag inte varför det skulle behöva bero på någon diagnos.
Nej, du har rätt.
Har ni gjort Meyers-Briggs test för att se vilken sorts människa ni är?
Stämmer väldigt bra. Jag är introvert i kubik.
Svaren här stärker min vägran att hålla mej borta från Facebook.
(PS. Maria, klanka inte på felstavningar. Jag skriver fort men fel med två fingrar och det vimlar oftast av stavfel)
2014-01-04, 23:00
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas
Jag är udda.
Vägrar skaffa mobiltelefon. Orsaken är att jag vill vara onåbar för det mesta och harva på i mitt eget liv. Jag blir störd av när jag får telefonsamtal. Enda fördelen jag kunde se, på den tid jag spelade golf, var att ringa vid 16:de hålet och meddela att det var dags att tända grillen. Eller ringa från affären när de inte hade den special-vetemjölsort som jag skulle köpa.
Facebook. Alla verkar vara med där utom jag. Jag kan inse fördelarna, där kan man hitta folk vars e-mailadresser man inte har en aning om men gärna vill kommunicera med. Men lite samma princip där, jag vill vara anonym.
Måste man idag gå med i Facebook för att räknas som en ansvarsfull medborgare?
Twitter har jag joinat bara för att jag hade några specifika frågor till en författare.
Lider jag av social fobi eller nån annan diagnos?

Citat:
Kan man leva ett anständigt liv utan Facebook?
Måste man idag gå med i Facebook för att räknas som en ansvarsfull medborgare?
Kan gå på bio själv?
Kan man gå på nattklubb själv?
Kan man leva singel?
Kan få kissa själv?

Nej självklart inte, jösses Vad är det för fel på människor idag.
Om andra äter bajs måste du då också äta bajs? Jävla fitt mongo
2014-01-04, 23:13
  #12
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Mina vänner och familj hade blivit så jävla sura om jag la ner facebook (då jag bor i en annan stad än min familj och släkt) så det hade inte varit värt allt jävla liv som hade uppstått.
Men visst, jag önskar ibland att facebook inte fanns.
Speciellt med tanke på att min flickvän jämt ska tagga vad fan vi gör och lägga upp bilder på mig...
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback