2014-01-04, 23:23
Medlem
M-Gs avatar
Jag lade ner det där tramset för ett halvår sen, och jag måste säga att det är jätteskönt.
2014-01-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas
Nej, du har rätt.
Har ni gjort Meyers-Briggs test för att se vilken sorts människa ni är?
Stämmer väldigt bra. Jag är introvert i kubik.
Svaren här stärker min vägran att hålla mej borta från Facebook.
(PS. Maria, klanka inte på felstavningar. Jag skriver fort men fel med två fingrar och det vimlar oftast av stavfel)
Jag gjorde det precis och fick tydligen att jag var ganska extrovert.

Jag har Facebook, och ångrar det inte. Faktum är att jag i princip skiter i det. Vissa av mina vänner har det, och andra inte. Jag kunde inte bry mig mindre, faktiskt.

Jag tror att ni som inte har Facebook eller vill avsluta kontot gör det till en större grej än vad det är.

Ni pratar om att det skulle bli världens liv om ni slutade, spekulerar i psykiska sjukdomar, låter fientliga och allt vad det är. Njae, en så stor grej är det inte.
Senast redigerad av 3. 2014-01-04 kl. 23:27.
2014-01-04, 23:30
Medlem
EvilGuys avatar
Utan tvekan för Facebook är inte ett bekymmer i den "riktiga" världen, snarare en icke-fråga. Det är ju inte precis samhällets stöttepelare som lägger ut bilder på sin nybakade kladdkaka, video på sin unges första steg eller bilder från poolen i Thailand.

Däremot förstår jag bekräftelsebehovet finns hos folk som inte har bättre saker för sig i livet än att leka med mobiltelefonen hela tiden. Man kan ju inte titta på Paradise Hotel, lyssna på morgonshower i reklamradion och läsa någon överbetald nittonårings blogg hela dagarna.. man måste varva det med att lägga upp en bild på en kopp kaffe, en inredningsdetalj med "Carpe Diem" på eller senaste köpet på H&M på Instagram också!
2014-01-04, 23:54
Medlem
MystiqueTopnotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas
Jag är udda.
Måste man idag gå med i Facebook för att räknas som en ansvarsfull medborgare?
Lider jag av social fobi eller nån annan diagnos?

Du är inte udda, du är unik.

Och din rubrik... "Kan man leva ett anständigt liv utan Facebook?" Haha, ja det är väl då du kan det. Alla som låter ett socialt media definiera eller bekräfta dem och deras liv anser jag inte vara särskilt anständiga eller ansvarsfulla, gör du?

Vad är det för ansvarsfullt med att ha Facebook förresten? Har jag ansvar för att andra människor ska kunna nå mig 24-7 och spamma mig med deras bilder på bäbisar och uppdateringar av deras middagar? Nej tack!

Imo "lider" du möjligen av sunt förnuft.
2014-01-04, 23:58
Medlem
TS, du är ingen banjospelare, inte heller tror jag att du lider av någon alfabetsdiagnos. Du har mitt fulla stöd och och min respekt, går inte en dag utan att jag funderar på att spola ner mobilen i muggen.
Strongt gjort TS och kämpa på!
2014-01-05, 00:29
Bannlyst
Facebook är inget jag lägger ner tid på men runt 70% av mina vänner där bor utomlands och det är främst därför jag ens skaffade ett konto. Är dock nästan aldrig online utan loggar mest in lite då och då och kollar läget.
2014-01-05, 00:31
Medlem
Misantropoliss avatar
TS, det går bra utan. Har själv aldrigt haft facebook.
Är dock socialt inaktiv och i övrigt en tvivelaktig person. Men det går!
2014-01-05, 01:00
Medlem
Ja, det är bara människor med bekräftelsebehov som använder Facebook!
2014-01-05, 01:17
Medlem
Jag befriade mig från Facebook för ett par år sedan och anses därefter som en smula suspekt av vissa i min bekantskapskrets. I min vardagliga gärning så händer det varje vecka att någon vill adda mig på fejjan. När jag vänligt meddelar att detta inte är möjligt så är det vissa som tror att jag avvisar dem i största allmänhet. Så jag får ta ny luft och förklara att jag helt enkelt inte har tid eller intresse av att jag ha ett konto där.

Får nog ta och leta rätt på Mayers-Briggs test och därefter ta mig en funderare kring normativitet ...
2014-01-05, 01:19
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Så att jag använder det för att hålla kontakten med folk runt om i världen gör att jag har bekräftelsebehov? Så gruppchatterna jag har med olika folk jag kanske ska resa med eller träffa på en festival skriver jag enbart i för att få bekräftelse? Sup ner dig idiot.

Jag kan hålla med om att vissa enbart har det för att skryta i statusarna men för oss som lever ett jävligt socialt liv, som reser och träffar nya människor varje år, som älskar att åka runt i Europa på konserter med människor som har samma musiksmak, som håller koll på senaste uppdateringarna om vissa event eller helt enkelt bara tycker om att gå på rave... Ja för oss är Facebook ovärderligt
2014-01-05, 01:25
Bannlyst
Det är en bra portal när det kommer till konst och musik, man kan engagera sig i konversationer med artisten/artisterna i fråga. Det är även bra för theorycrafting.

Men annars så ser jag det bara som ett verktyg för att försämra människors mentalitet, man sugs ner i media hålet och fastnar. Får en spikig verklighetsuppfattning och lever i någon drömvärld.
2014-01-05, 02:04
Medlem
Misantropoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77

Vissa vill kanske hålla sig uppdaterade via andra avlägsna också men det har aldrig passat mig riktigt. Förstår de som gör då flera bor utanför sverige, det finns en väldig massa skräp också dock, man behöver nog knappt hälpften.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in