Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-04, 10:28
  #1
Medlem
Brum8s avatar
Fått nys om en ny bra frukt för fett förbränning som jag tänkte testa.

Hörde också att det finns mycket fake Garcinia Cambogia ute på marknaden..
så nån som vet vart man kan köpa den riktiga varan?
__________________
Senast redigerad av Brum8 2014-01-04 kl. 10:42.
Citera
2014-01-04, 14:18
  #2
Medlem
Brum8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brum8
Fått nys om en ny bra frukt för fett förbränning som jag tänkte testa.

Hörde också att det finns mycket fake Garcinia Cambogia ute på marknaden..
så nån som vet vart man kan köpa den riktiga varan?

Kanske kan fråga om det är nåt att ha också, om nån har erfarenheter av denna frukt? Hittar ingen bra oberoende fakta om frukten.
Citera
2014-01-05, 01:55
  #3
Medlem
Brum8s avatar
mod kan ta bort denna tråd om det går bra. verkar vara scam så det ryker om det
Citera
2014-03-04, 07:37
  #4
Medlem
healing79s avatar
Jag har använt Garcinia några gånger, det funkar, fast man kan ju inte äta två pizzor om dagen och fyra lite coca cola samtidigt, då funkar ju ingenting.
Har köpt den från UK innan, men den butiken är inte kvar, så om nån har ett bra tips, så är det välkommet. Jag surfade runt lite och hittade tre svensk sidor, är det nån som har nån info om de?
Om nån testat nån? Erfarenheter?

Nu vet jag inte om jag får ge namnet här, men jag testar, ananrs ber jag om ursäkt för det:
http://www.swissclinic.se/sv/artikla...-cambogia.html
http://www.evinova.se/home/13-garcin...minskning.html
http://www.shopmania.se/vitaminer-su...world-75035981

Om nån har nån info så vore det grymt, man behöver ju liksom 1-2 månader på sig att bli av med sina 10kg extra så det är dags. Brr att man aldrig lär sig egentligen att inte gå upp i vikt, det vore ju enklare
Citera
2014-05-18, 09:02
  #5
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healing79
Om nån har nån info så vore det grymt, man behöver ju liksom 1-2 månader på sig att bli av med sina 10kg extra så det är dags. Brr att man aldrig lär sig egentligen att inte gå upp i vikt, det vore ju enklare

Hur går det för dig, har du tappat nåt mer i vikt?

Jag har läst på nätet att Garcinia tillverkas av en slags frukt som bara finns i Indonesien.
Att tappa 10 kg på bara 1-2 månader är extremt mycket i viktnedgång, bara så att du vet.

Själv så har jag ätit Green Coffee Beans i 2 månader nu, har tappat 2,5 kg och min ständiga bukfetma börjar sakta att ge med sig. Jag har sett att det finns svenska firmor som säljer Garcinia Cambogia på Tradera men annars verkar preparatet vara svårt att få tag i Europa.
Citera
2014-05-18, 19:31
  #6
Avstängd
Den.Onde.Getens avatar
Garcinia Cambogia har funnits i otaliga dietprodukter i Sverige i ett flertal år. På grund av den värdelösa effekten, så har alla beslutat att överge detta. Det finns kliniskt stöd för Garcinia Cambogia, men det är extremt tunnt.
Citera
2014-05-18, 21:41
  #7
Medlem
DaCriLLs avatar
Citerat från wikipedia,

Seriöst, ALLT du någonsin behöver veta om denna frukt summeras detta citat:

Promotat av Dr.Oz. Fullkomligt tomte.

Citat:
In late 2012, a United States television personality, Dr. Oz, promoted Garcinia cambogia extract as "an exciting breakthrough in natural weight-loss." Dr. Oz's previous endorsements have often led to a substantial increase in consumer interest in the promoted products. However, there is a dearth of scientific evidence, and clinical trials do not support claims that Garcinia cambogia is an effective weight-loss aid.A meta-analysis of several clinical trials found no compelling evidence for short-term weight loss.
Citera
2014-05-19, 18:51
  #8
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
Citerat från wikipedia,

Seriöst, ALLT du någonsin behöver veta om denna frukt summeras detta citat:

Promotat av Dr.Oz. Fullkomligt tomte.

Vad har du själv för erfarenheter angående bantning: har du provat 5:2 dieten som forskare hyllar och tror på? Är det bara en simpel ekvation: antalet kalorier in och ut som du mässar om som gäller?

Jag har haft mycket bukfetma i många år pga negativ stress och sjukdomar och blivit trakasserad för detta. Vissa människor har faktiskt svårt för att gå ner i vikt av dålig ämnesomsättning, kass lever eller njurar och lider av ökad risk för diabetes och hjärt och kärlsjukdomar.
Citera
2014-05-19, 22:10
  #9
Medlem
VincHeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Vad har du själv för erfarenheter angående bantning: har du provat 5:2 dieten som forskare hyllar och tror på? Är det bara en simpel ekvation: antalet kalorier in och ut som du mässar om som gäller?

Jag har haft mycket bukfetma i många år pga negativ stress och sjukdomar och blivit trakasserad för detta. Vissa människor har faktiskt svårt för att gå ner i vikt av dålig ämnesomsättning, kass lever eller njurar och lider av ökad risk för diabetes och hjärt och kärlsjukdomar.

Så vi ska tycka synd om dig för att du har "sämre" ämnesomsättning. Det är fortfarande kalorier in vs kalorier ut. Sluta tycka synd om dig själv för att du behöver äta mindre än andra för att gå ner i vikt och bara gör det.
Citera
2014-05-20, 09:54
  #10
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincHeee
Så vi ska tycka synd om dig för att du har "sämre" ämnesomsättning. Det är fortfarande kalorier in vs kalorier ut. Sluta tycka synd om dig själv för att du behöver äta mindre än andra för att gå ner i vikt och bara gör det.

Det ska du säga som sitter där du sitter på pottan!?

Jag har genomlevt en del horribla svältdieter men det har inte hjälpt mig ett dugg, för ett år sen så var hela magen som en ballong. I förra helgen som drog jag i mig en hel påse chips, mycket vitt bröd och igår en hel ostfet pizza men vågen pekar ändå stadigt neråt.
Citera
2014-06-12, 17:39
  #11
Medlem
Bump.

Och OM det fungerar finns det inte någon fara med detta ? (Gifter laxerande efekt mm ? )

Väldigt tacksam för svar

PS: Jag tror inte på det utan har en bekant som nyttjar detta och vill ha medicinska källor som sågar detta
__________________
Senast redigerad av ocr-nummer 2014-06-12 kl. 18:33.
Citera
2014-06-15, 10:35
  #12
Medlem
Mr.Effes avatar
Lyckopillret för överviktiga.

Det enda som överhuvudtaget kan hjälpa med tabletterna är att det är aptitdämpande.
Jag förstår inte hur den där Dr, oz (trollkarl) kan säga att kolhydrater absorberas och bli energi.
Hans enda bevisning är en ballong och ett kar med vatten. Finns inga studier som bevisar att det tas upp och omvandlar till energi. Bara en dum jävla trollkarl som kallar sig dr oz.

Det enda det kan göra är att man blir mindre hungrig, pga av att vissa örter och växter gör att man mår illa. Därav att man inte äter lika mycket.

Kosttillskott som säljs lagligt är samma skit där, paprika, kryddor, chili extrakt.


Finns bara ett intresse för skiten.
Pengakåt

Det som fungerar brukar oftast vara olagligt.
__________________
Senast redigerad av Mr.Effe 2014-06-15 kl. 10:37.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback