Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-04, 03:25
  #13
Medlem
Alltingfels avatar
Måste tillägga här att jag knappast är någon vänsterextremist.
Citera
2014-01-04, 03:26
  #14
Medlem
dobbelinas avatar
Kommer någon ihåg förbudstiden i USA då alkohol var förbjudet?

Folk drack PRECIS LIKA MYCKET som tidigare, med den skillnaden att kriminella
gjorde storkovan, samtidigt som staten drog in noll i skatteintäkter.

Är för mig helt främmande att demokratier runt om i världen skall bestämma
vad folk petar i sin egen kropp, det skall de ge fullständigt faan i!

Låt människor ta sitt eget ansvar.
Och är det så att några trillar av stolen för att de inte klarar av denna frihet,
så är det värt det!!

Usch för alla äckliga beskyddarsamhällen där storebror rotar i ditt privatliv !
__________________
Senast redigerad av dobbelina 2014-01-04 kl. 03:33.
Citera
2014-01-04, 03:26
  #15
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blauschimmelkase
Man kan ju redan konstatera att denna tråd håller oerhört låg klass, som vanligt när antidrogmupparna är i farten. Är ni bara dumma i huvudet eller trollar ni?

Inte ett enda vettigt argument. Notera även att legalisering/avkriminalisering inte avser ungdomar/minderåriga utan vuxna personer som är myndigförklarade och borde kunna ta hand om sig själva.

Det är mycket man borde. En alldeles för stor andel av dagens "vuxna" är arbetslösa och outbildade 20-25 åringar som inte har vare sig ambitioner eller verktyg att bidra till någonting vettigt i samhället.

En majoritet av dessa praktexemplar bekänner sig som svenskar men spenderar dagarna med att bete sig som apor från djungeln. Att casha in bidrag och röka skallen av sig är ingenting som gör en människa till "stolt svensk" och i stånd att döma andra.

Kul i sammanhanget är väl att många av dessa nötter uppenbarligen verkar hänga här på flashback...
Citera
2014-01-04, 03:28
  #16
Medlem
Alltingfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
Jag är för en reglerad legalisering av medicinska skäl. Det sista vi behöver är fler korkade och äckliga snorungar som springer omkring och "röker weeeeed" och ska tala om för alla andra hur jävla underbart det är. Har provat både cannabis och ett tjog andra droger, så jag är inte någon galen droghatare, utan jag har vägt för- och nackdelar och kommit fram till att den förslöar så många att det inte är värt legaliseringen. Dricker man för mycket av sponken så får man Fan ta mig lida för det, men röker man lite för mycket gräs så drabbas de flesta inte. En liten skara kan uppleva psykosliknande symptom, som visserligen kan leva till livsfara i form av irrationella beslut, vilket i sig är värre än en snedfylla.

Nej, ni vidriga vänsterliberaler kan gott springa omkring i era dreadlocks och rastaflätor och tjata om hur mycket gott ett samhälle med lagligt gräs i hade åstadkommit, men om sanningen ska fram så är ni inte ett dugg intresserade av de medicinska skälen, utan vill bara en ursäkt för att själva kunna brassa på.

Med en statlig försäljning som jag är för hade du sluppit dessa snorungar som "röker weeeeed". Hade verkligen velat ta med dig ut i det svenska samhället så du hade fått se att lååååångt ifrån alla som röker har rastafläter eller liknande, det är så sjukt mycket vanligare än du tror.
Citera
2014-01-04, 03:36
  #17
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Kommer någon ihåg förbudstiden i USA då alkohol var förbjudet?

Folk drack PRECIS LIKA MYCKET som tidigare, med den skillnaden att kriminella
gjorde storkovan, samtidigt som staten drog in noll i skatteintäkter.

Är för mig helt främmande att demokratier runt om i världen skall bestämma
vad folk petar i sin egen kropp, det skall de ge fullständigt faan i!

Låt människor ta sitt eget ansvar.
Och är det så att några trillar av stolen för att de inte klarar av denna frihet,
så är det värt det!!

Så länge någon annan (läs: skattebetalarna) betalar notan för individens rätt att röka bort sitt förnuft är det inte en individuell rättighet. Ska du legalisera cannabis får du plocka bort det kollektiva ansvaret också.

Vill individen bli en improduktiv och fattig slappskalle så är det den individens val. Men han ska fan inte komma och kräva att hårt arbetande människor ska betala hans uppehälle och fortsatta missbruk. Det enda han behöver göra är att hojjta till så jag slipper ramla över fanskapet när jag går på stan..

Edit: Jag tycker att samma förhållningssätt borde gälla alla droger (inklusive alkohol och tobak). Visst.. testa gärna.. ditt liv, ditt val. Skulle du däremot bli beroende betalar du självklart för din egen rehabilitering. För folk som röker och jobbar tar jag för givet att det senare inte är ett problem
__________________
Senast redigerad av rootbit 2014-01-04 kl. 04:00.
Citera
2014-01-04, 03:37
  #18
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Det är mycket man borde. En alldeles för stor andel av dagens "vuxna" är arbetslösa och outbildade 20-25 åringar som inte har vare sig ambitioner eller verktyg att bidra till någonting vettigt i samhället.

En majoritet av dessa praktexemplar bekänner sig som svenskar men spenderar dagarna med att bete sig som apor från djungeln. Att casha in bidrag och röka skallen av sig är ingenting som gör en människa till "stolt svensk" och i stånd att döma andra.

Kul i sammanhanget är väl att många av dessa nötter uppenbarligen verkar hänga här på flashback...

Detta är egentligen en annan avdelning, men måste man göra alla saker som samhället förväntar att man ska göra? Måste man göra saker som man absolut inte vill göra? Vem har rätten att bestämma att personer måste vara högutbildade? Måste man ha ambitioner? Måste man vilja göra karriär? Måste man vara en "stolt svensk"? Vem har rätten att dömma andra människor? Vem har rätten att bestämma hur andra ska leva?

Det är inte vettigt att bestämma över folk när det kommer till saker som inte påverkar andra. Det är rent av sjukt faktiskt. Det är inte demokratiskt. Det är fascistiskt.
Citera
2014-01-04, 03:37
  #19
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
ÖÖh ja dom som röker tenderar ju vara korkade vänstermuppar, legaliserar vi sån skit får vi ju ännu mer vänstermuppar det går fan inte!
En råbarkad nazist och gräsrökare till din tjänst!

Utöver det lever jag inte på bidrag och spelar Playstation hela dagarna. Jag har många bollar i luften och drar in fler kulor än gemene flashbackare. Gräset avnjuts när alla sysslor är klara. Just nu har jag däremot ett uppehåll. Var faktiskt förvånansvärt tufft i början. Men efter ungefär 1 månad var jag återställd och ägnade inte en tanke på att ta mig en rackare.

Snuset däremot, det skulle jag aldrig kunna sluta tvärt med utan hemska bieffekter. Jag har försökt och den resan är 100x värre. Sen är det snuset som säljs lagligt över disk. Tänk på den du.
Citera
2014-01-04, 03:43
  #20
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blauschimmelkase
Detta är egentligen en annan avdelning, men måste man göra alla saker som samhället förväntar att man ska göra? Måste man göra saker som man absolut inte vill göra? Vem har rätten att bestämma att personer måste vara högutbildade? Måste man ha ambitioner? Måste man vilja göra karriär? Måste man vara en "stolt svensk"? Vem har rätten att dömma andra människor? Vem har rätten att bestämma hur andra ska leva?

Det är inte vettigt att bestämma över folk när det kommer till saker som inte påverkar andra. Det är rent av sjukt faktiskt. Det är inte demokratiskt. Det är fascistiskt.

Jag pratar inte om en karriär. Jag pratar om ett jobb. Är jag fascist som kräver att vuxna, friska, människor ska kliva upp ur sängen på morgonen och försöka bidra till sin egen försörjning? Och nu pratar jag inte om sjuka människor som av läkare och myndigheter har bedömts att inte klara av ett jobb, det är nämligen en annan femma.
Citera
2014-01-04, 03:52
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
1) De flesta centralstimulantia är beroendeframkallande och kan leda till gravt missbruk

Sist jag kollade tillhörde inte cannabis bland centralstimulerande droger?
Citera
2014-01-04, 03:53
  #22
Medlem
UncleBerts avatar
Det jag tror att det handlar om är att folk har en bild av icke produktiva hasch tomtar när de tänker på cannabis brukare. Givetvis existerar dessa, men alla droger har sin "underklass" så att säga. Imbicillerna som spenderar sina dagar med att röka och käka pizza kommer fortsätta trots att det är olagligt.


Vi som sköter vårt bruk, och bidrar till detta samhälle skulle uppskatta att få slippa besöka kriminella för att inhandla och i samma veva bidra i form av skatteintäkter. Många brukar säga att missbruk skulle explodera lavinartat. Jag tror inte på detta. Alla sunda och skärpta ungdomar där ute går inte och blir alkoholister så fort de har fyllt 18. Missbrukar personligheten måste finnas där. Och är det inte cannabis är det något annat denna person kommer överkonsumera.

Så låt oss som vill göra något annat än er på våran fritid göra det utan att staten ska lägga näsan i blöt och skriva ut böter. I det här sammanhanget finns de faktiskt inget "för vårt eget bästa". Det enda eran attityd bidrar till är att kriminella verksamheter har en väldigt lönsam affär staten istället kunde inkassera på och att ungdomar där ute inte får sitt liv förstört 5 år framöver för att de har rökt sig en joint och nu inte blir anställd pga sitt belastningsregister. Vilket i sin tur bidrar till mer bidragsnylteri som ni för det första motiverar förbudet med.

Edit: jag stödjer däremot ett förbud av tyngre droger. Då dessa har BEVISAT allvarliga skador. Men samtidigt har filosofin att om någon vill förstöra sin kropp är inte jag den som ska säga nej. Vi är ju alla vuxna och har ett eget ansvar.
__________________
Senast redigerad av UncleBert 2014-01-04 kl. 03:59.
Citera
2014-01-04, 03:54
  #23
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Jag pratar inte om en karriär. Jag pratar om ett jobb. Är jag fascist som kräver att vuxna, friska, människor ska kliva upp ur sängen på morgonen och försöka bidra till sin egen försörjning? Och nu pratar jag inte om sjuka människor som av läkare och myndigheter har bedömts att inte klara av ett jobb, det är nämligen en annan femma.

Det är dock inte något i cannabisen som gör personerna passiva. Det är livsstilen runt cannabisen som är boven. Dock är som bekant inte alla fast i en sådan livsstil, långt ifrån. De flesta cannabisrökare är vanliga personer med vanliga jobb.
Att kräva att en lat människa ska jobba är inte fascistiskt, människan är bara lat och vill inte jobba enbart pga det. Har man en annan motivering till varför man inte jobbar så tycker jag att det är motiverat till att inte kräva att den personen jobbar. T ex om man är psykiskt sjuk eller har någonting annat i ens liv som gör att man inte är arbetsför.

Det kommer ingenting gott ur att straffa folk. Folk som utför antisociala handlingar behöver hjälp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-social_behaviour
Citera
2014-01-04, 04:12
  #24
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Det jag tror att det handlar om är att folk har en bild av icke produktiva hasch tomtar när de tänker på cannabis brukare. Givetvis existerar dessa, men alla droger har sin "underklass" så att säga. Imbicillerna som spenderar sina dagar med att röka och käka pizza kommer fortsätta trots att det är olagligt.


Vi som sköter vårt bruk, och bidrar till detta samhälle skulle uppskatta att få slippa besöka kriminella för att inhandla och i samma veva bidra i form av skatteintäkter. Många brukar säga att missbruk skulle explodera lavinartat. Jag tror inte på detta. Alla sunda och skärpta ungdomar där ute går inte och blir alkoholister så fort de har fyllt 18. Missbrukar personligheten måste finnas där. Och är det inte cannabis är det något annat denna person kommer överkonsumera.

Så låt oss som vill göra något annat än er på våran fritid göra det utan att staten ska lägga näsan i blöt och skriva ut böter. I det här sammanhanget finns de faktiskt inget "för vårt eget bästa". Det enda eran attityd bidrar till är att kriminella verksamheter har en väldigt lönsam affär staten istället kunde inkassera på och att ungdomar där ute inte får sitt liv förstört 5 år framöver för att de har rökt sig en joint och nu inte blir anställd pga sitt belastningsregister. Vilket i sin tur bidrar till mer bidragsnylteri som ni för det första motiverar förbudet med.

Edit: jag stödjer däremot ett förbud av tyngre droger. Då dessa har BEVISAT allvarliga skador. Men samtidigt har filosofin att om någon vill förstöra sin kropp är inte jag den som ska säga nej. Vi är ju alla vuxna och har ett eget ansvar.

Förespråkar du även att de som faktiskt blir beroende (oavsett om det rör sig om cannabis, alkohol, tobak etc.) ska tvingas betala sin egen rehabilitering?

Så länge kollektivet, genom höjd skatt, måste "rädda" alla dessa förlorade individualister från mörkrets djupa hålor kan man inte legalisera ett skit enligt min mening.

Det ligger inte på min eller någon annans lott att bära ansvar för de demokratiska val ni imbeciller gör.
__________________
Senast redigerad av rootbit 2014-01-04 kl. 04:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback