2014-01-03, 19:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Lilla Drevet är ett de lite gulliga namnet på en politisk podcast från Aftonbladets politiska satsning "Politism" om jag fattat allting korrekt här.
Länk: http://www.politism.se/tag/lilla-drevet/

Medverkar gör: Kringlan Svensson, Nanna Johansson, Ola Söderholm och Liv Strömqvist.
Beskrivningen är att det ska vara som en friare version av P3-programmet "Spanarna" och de pratar om dagsakutella händelser.

Jag har lyssnat på nått avsnitt och de är svårt att säga någonting när man inte är inlyssnad. Den enda jag hört innan är Kringlan Svensson.

Finns en stor tråd här på Flashback om just den här satsning på politism.se som Aftonbladet gör:
(FB) Aftonbladet startar ny vänstersajt - Politism.se

Vad tror ni om den här podcasten och överlag med öppet politiska podcast?
Går att lyssna på här
Citera
2014-01-03, 19:46
Medlem
har aldrig lyssnat på en podcast och kommer aldrig göra det heller, löjligare skit får man leta efter.
Citera
2014-01-03, 20:25
Medlem
camejos avatar
Den görs i samarbete med Aftonbladet Kultur, inte Politism.

Jag tycker den är jättebra.
Citera
2014-01-04, 03:49
Medlem
Lilla värvet! Byt namn för h-e
Citera
2014-01-04, 14:15
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitebread
har aldrig lyssnat på en podcast och kommer aldrig göra det heller, löjligare skit får man leta efter.
Jag håller med fullständigt! Radio, vad är det för töntigt!? Duger det inte med röksignaler längre!?
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Lilla värvet! Byt namn för h-e
Men det finns ingen likhet med Värvet? Varför skulle den byta namn?

-----

Jag har inte lyssnat på den, eftersom det var så fruktansvärt dåligt ljud på första avsnittet. Jag gav upp. Men jag gillar ju framför allt Liv och Kringlan, och även de andra i viss mån. Så förr eller senare kommer jag säkert lyssna på den igen.

Noterbart är ju att det enbart är före detta medarbetare på Tankesmedjan i P3 som medverkar.
Citera
2014-01-04, 21:52
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman

Jag har inte lyssnat på den, eftersom det var så fruktansvärt dåligt ljud på första avsnittet. Jag gav upp.

Som Crazy Town-lyssnare borde du väl vara härdad?

Jag håller med Kringlan om att lite sämre ljud inte är hela världen. Man vänjer sig rätt fort.
Citera
2014-01-05, 03:09
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Som Crazy Town-lyssnare borde du väl vara härdad?

Jag håller med Kringlan om att lite sämre ljud inte är hela världen. Man vänjer sig rätt fort.
Jo, kanske det. Tror grejen var att det var lågt från början, och fast jag hade max på mina högtalare kunde jag inte höra vad de sade medan jag diskade. Borde ge det en chans när jag åker tunnelbana eller så istället.

Jag håller också med Kringlan. Ljudet i Crazy Town duger bra. Det är i alla fall bättre än många andra poddar, där det ekar eller brusar störigt mycket. Crazy Town ska dessutom ha beröm för de eminent små filstorlekarna.
Citera
2014-01-05, 03:30
Medlem
[quote=roboman|46878333]
Men det finns ingen likhet med Värvet? Varför skulle den byta namn?

Förutom namnet, så finns det ingen likhet. Bakgrundsstoryn va att de skulle heta "Drevet", men eftersom det lät för likt "Värvet", så funkade inte det.. så någon kom på "Lilla" Drevet.. tycker dock fortfarande att låter för likt, och att det känns lite podinhemskt liksom.
Citera
2014-01-10, 07:06
Medlem
robomans avatar
Jag har nu hört två avsnitt av Lilla Drevet. Gillar det verkligen, uppställningen med de fyra konkurrerar ut Tankesmedjan. Trots att den senare har poddvärldens Zlatan på sin sida, alltså Jonatan Unge.

Det hela är ju liksom Tankesmedjan fast utan krav på opartiskhet, och med möjlighet till lite mer personliga spaningar. Det kan ju inte bli sämre att man har tankesmedjans koncept fast med fler möjligheter.

Bäst hittills:
- Nannas återskapande av Vellinge i Sim City
- Livs harang om att Anders Zorn uppfann lucia i Sverige
...och så var det en till grej från avsnitt ett som jag gillade mycket men har glömt nu.
Senast redigerad av roboman 2014-01-10 kl. 07:14.
Citera
2014-01-10, 23:33
Medlem
Lilla Dvärgen hade varit ett bättre namn
Citera
2014-01-14, 18:02
Medlem
robomans avatar
Lilla Drevet är riktigt roligt. Nu har jag hört alla utkomna avsnitt, och valde den till och med före senaste Crazy Town när jag skulle lyssna idag. Jag tror den går in på min topp tre över bästa poddar.

I övrigt tycker jag att "Lilla untribium" hade varit det optimala namnet på podden.
Citera
2014-01-17, 22:13
Medlem
camejos avatar
Olas spaning idag var väldigt relevant. Mer systemkritik från vänsterhåll vore bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in