2014-01-02, 22:31
Medlem
P olika webbsidor finns ofta pdf-dokument. som ska g att ppna fr lsning med en enkel klickning. Ibland klarar inte min pc detta. Istllet mste jag klicka p dokumentet fr att sedan g till "hmtade filer" i datorn, dr jag ppnar dem "manuellt" genom att vlja "ppna med Adobe reader XI" frn en lista. Varfr gr det inte att ppna dem direkt?
Citera
2014-01-02, 22:43
Medlem
m0nkees avatar
r du sker p att det inte gr? Nr du klickar p en lnk som gr till ett .pdf-dokument
mste detta laddas ned innan det kan visas i webblsaren.

Detta sker automatiskt men i praktiken innebr det att om du r inne p min webbplats
och klickar p en lnk till ett dokument som r 10MB stort s kan det ta lite tid. I vissa
webblsare s visar det en liten cirkel p fliken som betyder att sidan hmtas.

Detta frutsatt att vi pratar om samma funktion. Om jag frsttt dig rtt vill du surfa, se
en lnk till .pdf-dokument, klicka p lnken och att det ppnas som en webbsida?

Om du haft tlamod och ltit dokumentet laddas ned s kan det bero p tillgget fr din
.pdf-lsare, typ Adobe Reader.
Citera
2014-01-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
r du sker p att det inte gr? Nr du klickar p en lnk som gr till ett .pdf-dokument
mste detta laddas ned innan det kan visas i webblsaren.

Detta sker automatiskt men i praktiken innebr det att om du r inne p min webbplats
och klickar p en lnk till ett dokument som r 10MB stort s kan det ta lite tid. I vissa
webblsare s visar det en liten cirkel p fliken som betyder att sidan hmtas.

Detta frutsatt att vi pratar om samma funktion. Om jag frsttt dig rtt vill du surfa, se
en lnk till .pdf-dokument, klicka p lnken och att det ppnas som en webbsida?

Om du haft tlamod och ltit dokumentet laddas ned s kan det bero p tillgget fr din
.pdf-lsare, typ Adobe Reader.

Tack fr svaret. Jag vntade i fem minuter, men ingenting hnde. Den grna cirkeln dk inte upp. Kan webbsidan vara angripen av virus?
Citera
2014-01-03, 10:05
Medlem
nkelGunnars avatar
vriga dator- och IT-diskussioner ► Programvara - Windows

// Mod
Citera
2014-01-03, 23:24
Medlem
m0nkees avatar
Tvivlar p att det r webbsidan som r angripen av virus. Fungerar det ngon annanstans?

Vad har du fr webblsare?
Citera
2014-01-04, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Tvivlar p att det r webbsidan som r angripen av virus. Fungerar det ngon annanstans?

Vad har du fr webblsare?

Jag bytte webblsare. Nu fungerar allt som det ska.
Citera
2014-01-09, 18:42
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jag bytte webblsare. Nu fungerar allt som det ska.

Helt missat detta citat, ber om urskt fr det.

Bra att det fungerar! Som jag skrev tidigare s tror jag problemet lg/ligger i plug-in'en till
den webblsare du anvnde innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in