2014-01-02, 22:31
Medlem
På olika webbsidor finns ofta pdf-dokument. som ska gå att öppna för läsning med en enkel klickning. Ibland klarar inte min pc detta. Istället måste jag klicka på dokumentet för att sedan gå till "hämtade filer" i datorn, där jag öppnar dem "manuellt" genom att välja "öppna med Adobe reader XI" från en lista. Varför går det inte att öppna dem direkt?
Citera
2014-01-02, 22:43
Medlem
m0nkees avatar
Är du säker på att det inte går? När du klickar på en länk som går till ett .pdf-dokument
måste detta laddas ned innan det kan visas i webbläsaren.

Detta sker automatiskt men i praktiken innebär det att om du är inne på min webbplats
och klickar på en länk till ett dokument som är 10MB stort så kan det ta lite tid. I vissa
webbläsare så visar det en liten cirkel på fliken som betyder att sidan hämtas.

Detta förutsatt att vi pratar om samma funktion. Om jag förstått dig rätt vill du surfa, se
en länk till .pdf-dokument, klicka på länken och att det öppnas som en webbsida?

Om du haft tålamod och låtit dokumentet laddas ned så kan det bero på tillägget för din
.pdf-läsare, typ Adobe Reader.
Citera
2014-01-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Är du säker på att det inte går? När du klickar på en länk som går till ett .pdf-dokument
måste detta laddas ned innan det kan visas i webbläsaren.

Detta sker automatiskt men i praktiken innebär det att om du är inne på min webbplats
och klickar på en länk till ett dokument som är 10MB stort så kan det ta lite tid. I vissa
webbläsare så visar det en liten cirkel på fliken som betyder att sidan hämtas.

Detta förutsatt att vi pratar om samma funktion. Om jag förstått dig rätt vill du surfa, se
en länk till .pdf-dokument, klicka på länken och att det öppnas som en webbsida?

Om du haft tålamod och låtit dokumentet laddas ned så kan det bero på tillägget för din
.pdf-läsare, typ Adobe Reader.

Tack för svaret. Jag väntade i fem minuter, men ingenting hände. Den gröna cirkeln dök inte upp. Kan webbsidan vara angripen av virus?
Citera
2014-01-03, 10:05
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner —► Programvara - Windows

// Mod
Citera
2014-01-03, 23:24
Medlem
m0nkees avatar
Tvivlar på att det är webbsidan som är angripen av virus. Fungerar det någon annanstans?

Vad har du för webbläsare?
Citera
2014-01-04, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Tvivlar på att det är webbsidan som är angripen av virus. Fungerar det någon annanstans?

Vad har du för webbläsare?

Jag bytte webbläsare. Nu fungerar allt som det ska.
Citera
2014-01-09, 18:42
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jag bytte webbläsare. Nu fungerar allt som det ska.

Helt missat detta citat, ber om ursäkt för det.

Bra att det fungerar! Som jag skrev tidigare så tror jag problemet låg/ligger i plug-in'en till
den webbläsare du använde innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in