• 1
  • 2
2014-01-02, 00:37
Medlem
Hur är kalender vägen som gata? är den väldigt livad eller relativt lugn? tänker mer på den norra delen på gatan 100 och uppåt.

Anledningen till att jag frågar är ett lägenhetserbjudande.

jocke
Citera
2014-01-02, 02:06
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Det är där "allt" dåligt händer om man säger så, så har du inte några större krav så är det bara att flytta dit.
Citera
2014-01-02, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Det är där "allt" dåligt händer om man säger så, så har du inte några större krav så är det bara att flytta dit.
Med "allt" det dåliga, vad syftar du på då? Några blatte kids som är lite högljudda ibland?

Kortedala är inte dåligt. De är lugnt för det mesta i Kortedala nuförtiden.
Citera
2014-01-02, 10:50
Medlem
Hur är de jämfört med biskop?
Citera
2014-01-02, 11:14
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupus
Med "allt" det dåliga, vad syftar du på då? Några blatte kids som är lite högljudda ibland?

Kortedala är inte dåligt. De är lugnt för det mesta i Kortedala nuförtiden.

Nej det är verkligen inte lugnt där nuförtiden (heller) och det har det aldrig varit.

Citat:
Ursprungligen postat av joakimlundberg
Hur är de jämfört med biskop?

Biskopsgården är ännu värre.

Men som sagt, är man slödder och vill bo bland slödder så är det bara att flytta dit. Flip a coin!

En normal funtat människa skulle aldrig flytta dit om dom inte var absolut tvungna. Det är ju därför det är lätt att få lägenheter där, eftersom ingen vill bo där. Så behöver du en övergångslägenhet, så visst -ta den medan du letar efter något i bättre områden av Göteborg.
Jag skulle dock inte ha gjort det.

Kan ju lägga till att lägenheterna på kalendervägen i stort är gamla och slitna, inte alls trevliga att vistas i. Men visst, du kan ju ha tur med din lägenhet -fast det är tveksamt.
Senast redigerad av Sophisticatedcutiepie 2014-01-02 kl. 11:16.
Citera
2014-01-02, 16:58
Medlem
kostymnisses avatar
Kdala var uppe i en annan tråd och jag skriver samma sak här som där:

Det är ett område som fortfarande lever en del på att det lyckades hålla sig ovanför det värsta drägget längst av förortsområden av samma sort. Nu har det dock hamnat i samma grupp och är verkligen inget att rekommendera.
Citera
2014-01-06, 00:07
Medlem
heiss avatar
Hur är västra delarna av Kortedala? Fastlagsgatan, nära Östra Midvintersgatan? Spånar om ett möjligt BR-inköp där för under halvmiljonen, en etta.
Citera
2014-01-06, 23:43
Medlem
Har också fått erbjudande nära torget då jag ser att kalendervägen också ligger relativt nära torget,
kortedala idag är absolut inget ställe jag kan rekommendera tyvärr, skriv bara kortedala i nätet och kolla dagens brott, brottstatistiken bara ökar, allt från rån till gängkrig,skottlossningar osv..
Citera
2014-01-06, 23:45
Medlem
så med andra ord flytta INTE dit
Citera
2014-01-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memory100
Har också fått erbjudande nära torget då jag ser att kalendervägen också ligger relativt nära torget,
kortedala idag är absolut inget ställe jag kan rekommendera tyvärr, skriv bara kortedala i nätet och kolla dagens brott, brottstatistiken bara ökar, allt från rån till gängkrig,skottlossningar osv..

Oj vilka räddisar ni verkar vara då. Man skrattar på sig. Kalendervägen är skitlång och går typ över nästan 4 hållplatser. Har bott här i 12 år, och har då varken sett det ena eller det andra . Brottstatistiken är inte speciellt högt i kortedala. Kalendervägen eftersom du hakat upp dig på den är i mitt tycke en astråkig, sömnig lång gata....knappt man ser folk ute på den.
Citera
2014-01-21, 18:15
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....d-pa-kontanter

........................................
Citera
2014-01-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMJ
Oj vilka räddisar ni verkar vara då. Man skrattar på sig. Kalendervägen är skitlång och går typ över nästan 4 hållplatser. Har bott här i 12 år, och har då varken sett det ena eller det andra . Brottstatistiken är inte speciellt högt i kortedala. Kalendervägen eftersom du hakat upp dig på den är i mitt tycke en astråkig, sömnig lång gata....knappt man ser folk ute på den.

Vilka delar är värst då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in