Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Ehh, så du håller alltså med mig i det jag skrev.
Med andra forum menar jag i detta fall andra delar av FB. Om det går att misstolka "Reglerna gäller men sen finns det så att säga olika nivåer som man vill ha i en del av forumet. " så måste jag tillbaka till skolbänken, eller tja det gör jag i alla fall. Börjar plugga om 2v.
Dom blänkarna liksom dom klistrade trådarna är det dock många som inte läser, men med en varning eller 2 i häcken så lär man sig.

Jo jag håller med dig. Jag spann bara vidare lite på ditt inlägg med egna tankar och reflektioner
Och en reflektion jag gjort är att många har genom åren påpekat att det modereras olika hårt i olika delforum. Det har även bekräftats av moderatorer och Admin att vissa forum behöver modereras hårdare än andra för att fungera bra. Men min bestämda uppfattning är att man på Flashback tolkar regelverket väldigt lika utom på en enda punkt och det rör sig om hur mycket
off topic som tolereras i respektive delforum.
I övrigt tycker jag det fungerar bra på Flashback. Regelförändringar annonseras ut och diskuteras även ibland med medlemmarna innan de genomförs. Sedan kan det ju förstås finnas så kallade "
glidningar" i regeltolkningarna som TS talar om. Det kan vara attitydförändringar eller kanske att man till slut får en gemensam policy för hur vissa regelbrott ska hanteras. Ett exempel på det skulle kunna vara hur hets mot folkgrupp hanterats på FB. För fem år sedan tolkades HMF lite hårdare (med Flashbackmått) för att sedan luckras upp och väldigt många inlägg som uppenbart var HMF fick stå kvar. Diskussioner och frågor kring det fanns givetvis, men det var svårt att veta vad som gällde mer än att "
nu är det riktiga hatbrott som inte tolereras". Då "glidningen" gjordes åt ett mer liberalt håll så påverkade det inte medlemmarna genom oväntade bestraffningar. En attitydförändring som för ett halvår sedan ändrades tvärt, men som prydligt annonserades ut och en ordentlig diskussion togs med medlemmarna om det och frågetecken rätades ut.
(FB) Regel 1.03. har uppdaterats
Som sagt, information finns. Problemet är väl att alla inte läser den