2014-01-03, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Som ovanstående skribent menar så betalar de flesta förmodligen alldeles för mycket för sina abonnemang med "fria" sms.

Själv har jag som sagt ett abonnemang där jag betalar 10 EUR/månad (köpte telefonen kontant helt obunden). Jag betvivlar att ni som har tusentals "fria" sms kommer under så billigt.

Jag har en specialvariant av det superbilliga Tele 2 Kompis Student som jag skaffade i samband med en kampanj på mitt förra universitet. Fria samtal, fria SMS/MMS (även till utlandet) samt 1GB surf för 99 kr/månaden. Betalar inte ens öppningsavgift när jag ringer andra nät.

Har fortfarande kvar abonnemanget trots att jag inte längre studerar.
Citera
2014-01-03, 06:19
Medlem
dcafes avatar
Varför använder så få svenskar WhatsApp?

För att så få Svenskar betalar så pass i telefonkostnader att de ens tänker tanken på att leta alternativ till SMS.
Citera
2014-01-03, 09:50
Medlem
Upplever att många använde sig av WhatsApp för ett par år sedan eller liknande, ända tills iPhone började med iMessage. Ën stor del av min umgängeskrets använder sig av iPhone och då finns det ingen anledning att använda en app för det, dessutom har i stort sett alla antingen fria sms eller mobil via jobbet och då spelar det heller ingen roll. Facebookappen används via gruppmeddelanden o s v.
Citera
2014-01-03, 12:14
Medlem
unikums avatar
Jag har 3000 fria sms i månaden. Jag tror inte jag har skickat 3000 sammanlagt ens i mitt liv så räcker det gott och väl. Har dock installerat viber så man kan ringa gratis till andra viberanvändare.
Citera
2014-01-03, 14:35
Medlem
flashcatzs avatar
Jag tänker mer på smidigheten och säkerheten före kostnaden, så för mig är WA självklart.
Citera
2014-01-03, 19:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Har också märkt det här när man kommer utomlands och att WhatsApp är betydligt större.. tycker själv Viber är mycket smidigare men är även jag intresserad av varför WhatsApp knappt är känt i just Sverige när de känns så väldigt stort i "alla" andra delar av världen..
Citera
2014-01-03, 21:15
Medlem
Mr.Banzais avatar
För att den funkar rätt dåligt oavsett plattform. Kör man iOS så är imessage avsevärt bättre. Funkar dessutom helt auomatiskt.
Citera
2014-01-03, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Banzai
För att den funkar rätt dåligt oavsett plattform. Kör man iOS så är imessage avsevärt bättre. Funkar dessutom helt auomatiskt.
Vad då funkar rätt dåligt?
Citera
2014-01-04, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Bor själv i Tyskland och bland mina tyska kontakter har ca 80 % whatsapp. Blev därför förvånad när jag nu kom tillbaka till Sverige för julfirande och märkte att knappt någon använder denna app bland mina svenska vänner. Sökte igenom min telefonbok och det verkar som att högst 10-20 % av mina svenska kontakter har whatsapp. Förstår inte varför.

Finns det något liknande program som är utbrett i Sverige och har konkurrerat ut whatsapp? Eller kör folk fortfarande på "stenåldersteknologin" sms/mms? Det senare är ju helt värdelöst om man vill ha en gruppchattfunktion och dessutom göder man telebolagen med sms/mms-trafik. Okej att många säkert har någon typ av flat rate för sms men den betalar man ju också för på det ena eller andra sättet.
I Sverige är vi väldigt konservativa!
Citera
2014-01-04, 06:22
Medlem
Whatsapp är den absolut sämsta varianten av alla populära chatprogram.

1. Wechat
2. Line
3. Viber
4. Kakaotalk
5. Whatsapp

Detta enligt mig. Sen finns det en hel del andra.

Wechat gillar jag för att man kan få upp chatten i browsern, man kan köra videocalls, enklare att skicka voice. Eller nu har de ändrat det i whatsapp också. Sen låses inte Wechat och andra program till ett telefonnummer, utan man kan lägga till folk utan att lägga till ett telefonnummer.
Citera
2014-01-04, 19:44
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Grejen är att i utlandet kostar det att ta emot SMS!
Citera
2014-01-04, 20:24
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashcatz
Jag tänker mer på smidigheten och säkerheten före kostnaden, så för mig är WA självklart.

Jag tänker mer på smidigheten och säkerheten före kostnaden, så för mig är samtal/sms/mms självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in