2014-01-01, 22:41
Medlem
Behövs ej då jag får skicka typ 4000 sms per månad med mitt abonnemang.
Citera
2014-01-01, 23:23
Medlem
Lajtels avatar
Använde WhatsApp flitigt tidigare, har nu helt migrerat till Faceook Messenger/Facebook.
Gratis samtal och textmeddelanden genom mitt sociala nätverk.
Saknar jag någons nummer? Inga problem, jag kan fortfarande ringa personen genom Facebook. Gratis.

Viber, WhatsApp, Kik och allt vad det heter är helt jävla överflödigt.
Citera
2014-01-01, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lingonkaka
Vad är det för fel på Facebook messenger? På den ser man vad både folk från datorn och mobilen skriver

Att det är facebook? Vem använder det nätverket ens...
Citera
2014-01-02, 09:20
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retlifeffak
fördelen är att alla kan köra det, istället för alla som har iphone kör en sak o dom som har android en annan.
Enbart iMessage har den nackdelen.. De andra (Facebook Messenger, Hangouts, osv) finns på både Android och iOS. Det är alltså enbart Apple som stängt in sina kunder med iMessage.
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Att det är facebook? Vem använder det nätverket ens...
1.1 miljarder människor använder Facebook..
Citera
2014-01-02, 09:43
Medlem
Wowholypriests avatar
Bodde i Spanien förut, där är whatsapp störst, ca 95% av alla smarta telefoner där, har den installerad läste jag nyligen i nån artikel. Så för oss i familjen vart det ett naturligt val. Då alla där anv. den.
hittade artikeln...
http://www.svd.se/naringsliv/apparna-unga-flockas-runt_8762148.svd?sidan=3

tuenti https://www.tuenti.com/?m=Login är också något större än facebook i spanien, (ser exakt likadant ut) funkar exakt likadant, (men säljer inte uppgifter till amerikanska staten) och har nästan inte några föräldrar med konton som i FaceBook undrar om inte det betyder mer.....!! för dess framgång
Jag använderer inte någon av dem, men våra ungdomar har nog båda.

Att det sedan finns flera andra med liknande tjänster är väl som vad som helst, man börjar använda 1 och blir van och fast med den appens funktioner och utseende. Typ samma som browsers, Sitter fortfarande tex fast i Firefox sedan flera år tillbaka, men så slipper jag i alla fall 100% av all reklam. så vitt jag vet klarar ingen annan browser det.
Senast redigerad av Wowholypriest 2014-01-02 kl. 09:52.
Citera
2014-01-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Varför byta bort Skype?
Finns det något i de här "nya" apparna som faktiskt är bättre än det Skype redan gjort i många år?

Skype = En tjänst som låter mig skicka bilder text och video (samt alla andra filformat som finns) hur mycket jag vill till vem jag vill helt gratis.
Skype är inte gjort för mobiltelefoner, och det är otroligt ooptimerat och laggigt på dessa.
Citera
2014-01-02, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf

1.1 miljarder människor använder Facebook..
Sorgligt.

En annan bidragande faktor till att folk inte använder appen är helt enkelt eftersom de mindre intelligenta facebookanvändare är så korkade att de köper svindyra abonnemang med fria sms i onödan.
Citera
2014-01-02, 16:16
Medlem
Busstations avatar
Vi är några i min umgängeskrets som använder oss av det, men jag tror att de flesta kör på facebookchatten eller det mer traditionella SMSet.
Citera
2014-01-02, 16:48
Medlem
Björnbärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Hur brukar abonnemangen se ut i Tyskland? Många av de svenska tillåter kunderna att skicka närmast obegränsade mängder sms vilket gör sådana appar överflödiga.

Det är vanligt med obegränsad datavolym, men efter typ 200 MB går det i snigelfart. Whatsapp funkar ändå men bilder och sånt går väldigt segt.

Överlag är det dyrare i Tyskland när det gäller mobiltelefoni. Jag betalar 22 € per månad tror jag och då ingår 100 min, 40 sms samt 200 MB data i rimlig hastighet. (Datan är i full hastighet alltså, efter 200 MB går det som sagt segt.)
Citera
2014-01-02, 18:29
Medlem
harems avatar
Varför ha WhatsApp när man skickar gratis till mer än 50% av folket man känner (iMessage aka SMS mellan iPhones) och de flesta får x antal gratis sms varje månad som räcker gott och väl?

Snarare stenålder att använda sig av WhatsApp och inte ha ett välutvecklat abonnemangssystem.
Citera
2014-01-02, 18:48
Medlem
bullet^s avatar
Varför använda massa jävla tredjepartsdynga när vi i Sverige har fria sms och ringer i princip gratis..
Räcker med det och messenger.
Citera
2014-01-02, 18:49
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Sorgligt.

En annan bidragande faktor till att folk inte använder appen är helt enkelt eftersom de mindre intelligenta facebookanvändare är så korkade att de köper svindyra abonnemang med fria sms i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av harem

Snarare stenålder att använda sig av WhatsApp och inte ha ett välutvecklat abonnemangssystem.
Som ovanstående skribent menar så betalar de flesta förmodligen alldeles för mycket för sina abonnemang med "fria" sms.

Själv har jag som sagt ett abonnemang där jag betalar 10 EUR/månad (köpte telefonen kontant helt obunden). Jag betvivlar att ni som har tusentals "fria" sms kommer under så billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in