Citat:
Ursprungligen postat av
AntonS
Du förstod alltså inte hans svar. Jag tyckte det var glasklart. Att folk i Sverige inte använder Whatsapp kan bero på att det finns en standardiserad lösning, nämligen SMS, som dessutom de flesta har utan extra kostnad. Det var väl inte så svårt, eller du kanske mest är ute efter att säga emot, för sakens skull?
"Ja och även det faktum att man INTE kan ladda ner alla dessa olika meddelandeappar. Det borde du väl ha förstått utifrån ämnet på tråden."
Det var citatet ovan jag vände mig emot, det parat med att TS vänner här i Sverige till 99% gissningsvis inte springer omkring med "burners" för 199kr/st eliminerar teorin om att SMS ensamt är en rimlig förklaring till det låga användandet av Whatsapp hos just Svenskar.
Ingår ju relativt mycket gratis surf i även kontantkort nuförtiden i alla fall i Sverige, ändå är användandet lågt här. Detta har även förbryllat mig.
Glasklart vad som menades i all ära, men i mina ögon alldeles för enkel förklaring bara.
Hoppades få en retur med utvecklade resonemang eller nya teorier.
Personligen tror jag att det är en kombination av Facebook Messenger och Apples egna iMessage som hos den vuxna delen av befolkningen dominerar i antalet användare.
SMS kan jag tänka mig att äldre personer som har lärt sig att ratta en iPhone på senare år tycker känns tryggt helt enkelt, därav fortsätter dom med SMS trots möjligheterna hos moderna mobiler.
Dom yngsta hoppar nog från app till app beroende på vad som är i ropet en viss period.
KIK, Snapchat etc verkar vara såna appar. Finns ju en trygghet att inte behöva dela med sig av sitt telefonnummer med i dessa fall kan jag tänka mig.
Dvs dessa har man användarnamn hos.
Använder AntonS eller UncaScroogie själva Whatsapp tro?