2014-10-05, 05:58
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe-flippe
Kostar whatsapp att använda?

Om du är ansluten till wifi kostar det ingenting, via vanliga telefonnätet tillkommer datatrafikkostnaderna, utomlands dessutom roamingkostnaderna, och efter ett år kostar applikationen en symbolisk summa, kanske beroende på land men i sydostasien 0.99 dollar.

Jag har provat flera och anser att bara en galning har inte denna i sin lur
Citera
2014-11-24, 13:29
Medlem
Bojkotta whatsapp som tillhör facebook och lever på att övervaka sina användare. Bättre att använda t ex. Textsecure, som är krypterad och open source.
Citera
2015-02-16, 07:28
Medlem
AlmondStorms avatar
Kan man använda ett nummer från tex http://receive-sms-online.com/ om man nu inte vill använda sitt riktiga nummer?
Kommer smsen enbart till mig, eller kommer alla som gjort samma sak kunna se mina konversationer?
Citera
2015-02-24, 12:08
Medlem
Har följande problem med whatsapp: jag måste öppna appen för att sen ska uppdatera och att jag på så sätt ska se om jag har fått nya meddelanden. Har en iPhone 6 men hade samma problem på min iPhone 4. Vad ska jag göra för att fixa att den uppdaterar automatiskt samt att jag får meddelandet direkt?
Citera
2015-03-11, 13:08
Medlem
Bokmasks avatar
Scenario;

Mobil 1 och Mobil 2 chattar och får historik.

Mobil 1 tar bort WhatsApp från mobilen.

Vad händer med Mobil 2 blir historiken sparad hos denne och vad händer när mobil 2 försöker skicka ett meddelande till mobil 1?
Citera
2015-04-11, 20:37
Medlem
nån som vet när det kommer gå och ringa genom whatsapp på iphones?
Citera
2015-04-15, 15:35
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Tycker med att det är en toppen-app!

I mitt fall ligger fördelen i att som Androidanvändare kunna messa med iphoneanvändare och få en sömlös konversation.

Man slipper symboler etc som inte kan konverteras och MMS som krånglar, alla telefoner oavsett modell och märke pratar helt plötsligt "samma språk".

Detta saknade jag förut, median man skickar känns i vart fall långt smidigare än via ordinarie SMS/MMS.

Har använt samtliga appar som i tråden påstås vara värdiga alternativ men dessa är inte alls på samma nivå, enda undantaget skulle väl vara skälet att man vill kunna ringa via tex Viber.

Har man provat Whatsapp och varit missnöjd så är det ju en personlig preferens/åsikt och sådant kan man ju inte ändra på som ivrig påhejare av appen, men har man inte testat den så tycker jag man ska göra det först istället för att rapa upp alternativ som en dressesad papegoja.

Gällande övervakningsaspekten så kan det som någon skrev vara värt att tänka på efter att Whatsapp blivit uppköpt av Facebook, satt i ett långt förhör för ca 2år sedan och kunde pusta ut rejält när långa samtal, sms och Facebookkonversationer fanns på pränt, men inte en enda gång dök Whatsapp-konversationer upp.
Lär väl som sagt vara andra bullar nu :-(

Råder alla att be någon eller några man har mest kontakt med att ladda ner Whatsapp och testa den sinsemellan ett par veckor, den är bättre än man tror!
Citera
2015-04-16, 08:33
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonSilfwertryffel
Tycker med att det är en toppen-app!

I mitt fall ligger fördelen i att som Androidanvändare kunna messa med iphoneanvändare och få en sömlös konversation.

Man slipper symboler etc som inte kan konverteras och MMS som krånglar, alla telefoner oavsett modell och märke pratar helt plötsligt "samma språk".

Detta saknade jag förut, median man skickar känns i vart fall långt smidigare än via ordinarie SMS/MMS.

Har använt samtliga appar som i tråden påstås vara värdiga alternativ men dessa är inte alls på samma nivå, enda undantaget skulle väl vara skälet att man vill kunna ringa via tex Viber.

Har man provat Whatsapp och varit missnöjd så är det ju en personlig preferens/åsikt och sådant kan man ju inte ändra på som ivrig påhejare av appen, men har man inte testat den så tycker jag man ska göra det först istället för att rapa upp alternativ som en dressesad papegoja.

Gällande övervakningsaspekten så kan det som någon skrev vara värt att tänka på efter att Whatsapp blivit uppköpt av Facebook, satt i ett långt förhör för ca 2år sedan och kunde pusta ut rejält när långa samtal, sms och Facebookkonversationer fanns på pränt, men inte en enda gång dök Whatsapp-konversationer upp.
Lär väl som sagt vara andra bullar nu :-(

Råder alla att be någon eller några man har mest kontakt med att ladda ner Whatsapp och testa den sinsemellan ett par veckor, den är bättre än man tror!

Varför skulle man ladda ner det? Det finns ju sms och det fungerar garanterat med alla miljoner knappmobiler som finns i världen. De flesta av dessa kan ju inte ens ladda ner Whatsapp.
Citera
2015-04-16, 13:46
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Varför skulle man ladda ner det? Det finns ju sms och det fungerar garanterat med alla miljoner knappmobiler som finns i världen. De flesta av dessa kan ju inte ens ladda ner Whatsapp.

Håller fullständigt med! Varför hålla på och trassla när det redan finns som standard i exakt alla mobiler.
Citera
2015-04-16, 23:03
Medlem
Citat:

Diskussionen handlar givetvis om användare som har en telefon som kan ladda ner appen och även använder liknande appar.

Whatsapps nytta har redan beskrivits av flertalet användare i tråden, ett exempel som nämnts är vänner som bor eller befinner sig utomlands.

Jag kan förstå att man föredrar Viber, men att inte kunna begripa nyttan jämfört med vanliga sms som inte kan skickas via nätverk eller gratis mobilsurf torde väl vara något form av ankdammssyndrom eller ytterst begränsad bekantskapskrets i stil med "men alla mina kompisar har med Comviq Kompis".

Det är skillnad på att inte behöva något och att inte förstå fördelarna...
Citera
2015-04-17, 00:27
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Diskussionen handlar givetvis om användare som har en telefon som kan ladda ner appen och även använder liknande appar.

Ja och även det faktum att man INTE kan ladda ner alla dessa olika meddelandeappar. Det borde du väl ha förstått utifrån ämnet på tråden.

Citat:
Jag kan förstå att man föredrar Viber, men att inte kunna begripa nyttan jämfört med vanliga sms som inte kan skickas via nätverk eller gratis mobilsurf torde väl vara något form av ankdammssyndrom eller ytterst begränsad bekantskapskrets i stil med "men alla mina kompisar har med Comviq Kompis".

Ankdammarna i detta fall torde väl ändå vara de grupper som simmar omkring och tror att Whatsapp, Viber, Skype osv skulle kunna vara en generell lösning.

Citat:
Det är skillnad på att inte behöva något och att inte förstå fördelarna...

Ja visst är det skillnad på det. Det är väl självklart. Om du inte förstår fördelarna med att ha ett standardiserat sätt som fungerar med världens alla mobiler, då förstår jag ditt resonemang. Det handlar säkert inte, för dig, om att inte behöva sms.

Grundfrågan i tråden var ju trots allt varför inte fler använder Whatsapp. Jag presenterade ett av de möjliga svaren på frågan.
Citera
2015-04-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ja och även det faktum att man INTE kan ladda ner alla dessa olika meddelandeappar. Det borde du väl ha förstått utifrån ämnet på tråden.Ankdammarna i detta fall torde väl ändå vara de grupper som simmar omkring och tror att Whatsapp, Viber, Skype osv skulle kunna vara en generell lösning.Ja visst är det skillnad på det. Det är väl självklart. Om du inte förstår fördelarna med att ha ett standardiserat sätt som fungerar med världens alla mobiler, då förstår jag ditt resonemang. Det handlar säkert inte, för dig, om att inte behöva sms.

Grundfrågan i tråden var ju trots allt varför inte fler använder Whatsapp. Jag presenterade ett av de möjliga svaren på frågan.

Nyckelordet här torde vara "använder", dvs varför använder folk med tillgång till Whatsapp inte tjänsten/appen?

Att då blanda in mobilanvändare som har tekniskt enklare telefoner i diskussionen är helt enkelt irrelevant.

Att jag "borde förstått" detta blir det bumerang på då du överhuvudtaget inte förstått TS frågeställning till att börja med.

Hade frågan varit varför så få medborgare i Moldavien använder Whatsapp så hade möjligtvis ditt presenterade förslag varit aningen godtagbart, då vissa länder har en mindre andel användare/ägare av smartphones.

Men då Sverige är ett land som ligger i framkant när det kommer till ett brett användande av ny teknik så blir det bara tramsigt att först dra till med något som skulle kunna vara applicerbart på ett u-land för att sedan försöka mästra andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in