2014-01-01, 20:47
Medlem
Kan bekräfta att det rör sig om en "etnisk svensk" och enligt mitt förmenande måste han ha någon slags diagnos. Han är företagare och har haft svårt att samarbeta med kompanjoner och kommit på kant med både anställda och kunder. Har träffat på honom på fest och då visade han upp dåligt ölsinne. Han spillde ut ett fullt glas rött vin över min kostym som tyvärr inte blev sig likt efter kemtvätt.

Det obehagliga är att han är en inbiten jägare och har ett antal olika vapen. Förhoppningsvis blir han nu av med alla vapen och sina vapenlicenser.
Citera
2014-01-01, 20:59
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toddbertuzzi
Kan bekräfta att det rör sig om en "etnisk svensk" och enligt mitt förmenande måste han ha någon slags diagnos. Han är företagare och har haft svårt att samarbeta med kompanjoner och kommit på kant med både anställda och kunder. Har träffat på honom på fest och då visade han upp dåligt ölsinne. Han spillde ut ett fullt glas rött vin över min kostym som tyvärr inte blev sig likt efter kemtvätt.

Det obehagliga är att han är en inbiten jägare och har ett antal olika vapen. Förhoppningsvis blir han nu av med alla vapen och sina vapenlicenser.
Bor han där eller var han på besök?
Eller ännu bättre,, vem är han?
Citera
2014-01-01, 21:04
Medlem
Han bor på Blomstervägen.
Citera
2014-01-01, 21:31
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Jag vet inte i vilken riktning han sköt, men den som bara skjuter i luften kan väl inte dömas för framkallade av fara för annan?

Tror du att kulorna går ut i omloppsbana eller?
Allt som skjuts upp kommer ju annars ner, läs lite fysik så förstår du vad jag menar..
Citera
2014-01-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Allt som skjuts upp kommer ju annars ner, läs lite fysik så förstår du vad jag menar..

Ja, han verkar ju inte ha tänkt på kulfång direkt. Jäkligt otäckt och dessutom med barn i närheten, hoppas verkligen han blir av med alla sina vapen. Bor han i krokarna så lär han ju inte direkt vara favoritgrannen framöver...

"-Bland annat ska han ha skjutit i marken framför några personer, oklart på vilket avstånd. Han har inte skjutit mot någon, men i backen. Det ska vara ett antal skott, säger länsvakthavande befäl vid polisen, Simon Wormö."
http://www.folkbladet.nu/767735/man-skot-med-pistol
Citera
2014-01-01, 22:34
Medlem
Förresten, på den gatan bor väl en av de två som våldtog en ung tjej på ett tåg för några år sedan? Kan det vara samme man..?
Citera
2014-01-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rillaprilla
Förresten, på den gatan bor väl en av de två som våldtog en ung tjej på ett tåg för några år sedan? Kan det vara samme man..?

Dom bor grannar och gm heter O*a L*ndb*rg
Citera
2014-01-01, 22:57
Medlem
tattarmanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillaprilla

Tror knappast en våldtäktsman skulle bli betrodd med vapenlicens några år efter.
Vad heter den GM och finns tråd för det fallet?
Citera
2014-01-01, 23:04
Medlem
tattarmanges avatar
http://www.nordanbo.se/index.php?page=page&id=24

"Ingen vill bli störd av sina grannar."

Han lever som han lär
Citera
2014-01-01, 23:32
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarmange
http://www.nordanbo.se/index.php?page=page&id=24

"Ingen vill bli störd av sina grannar."

Han lever som han lär
Näst längst ner i reglerna:

Fyrverkeripjäser, smällare och liknande får inte avfyras på området.
Citera
2014-01-02, 00:25
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit

Får du en kula i huvudet som skjutits upp och är på väg ned kommer du på sin höjd få lite ont och kanske en bula. Tror du ska ta och läsa lite fysik själv.
Citera
2014-01-02, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Får du en kula i huvudet som skjutits upp och är på väg ned kommer du på sin höjd få lite ont och kanske en bula. Tror du ska ta och läsa lite fysik själv.

Du bör nog Googla "Stray Bullet"

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...s-display.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in