• 1
  • 2
2014-01-01, 05:18
Medlem
Barney Calhouns avatar
http://norran.se/2014/01/senastenytt...pt-med-pistol/

Mannen ska i samband med nyårsfirandet ha gått ut från sin lägenhet och skjutit skarpt med en pistol.
Greps av polis och togs in för tillnyktring.
Någon som vet mera?
Vem? var i stan?
Citera
2014-01-01, 06:18
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Mannen ska i samband med nyårsfirandet ha gått ut från sin lägenhet och skjutit skarpt med en pistol. När polisen kom till platsen greps mannen och fördes till polishuset i Skellefteå där han lades in för tillnyktring. Han ska höras om händelsen när han nyktrat till.
Citera
2014-01-01, 07:52
Medlem
murbrukms avatar
Ser ut som om man kan lägga till olaga hot mot någon

http://polisen.se/Vasterbotten/Aktue...-Vasterbotten/
Citat:
00.32 Olaga hot, Skellefteå

En man i 50-årsåldern har gripits misstänkt för bland annat olaga hot. Mannen är också misstänkt för vapenbrott. Han har vid nyårsfirandet varit ute ur sin lägenhet och skjutit skarpt med en pistol. Pistolen beslagtagen och mannen förd till polishuset i Skellefteå. Han kommer att höras när han nyktrat till.
Citera
2014-01-01, 15:11
Medlem
A.Stjaernbloms avatar
Ganska festligt ändå! Olaga hot tror jag inte på det har nog kommit med per automatik. Är det någon som vet vilket område det rör sig om?
Att skjuta upp i luften när något ska firas görs väl oftast av män i arabländerna, men eftersom han hade licens och var på lyset så handlar det nog om en radhusfarbror.
Citera
2014-01-01, 15:11
Medlem
Bra start på året för han, han kan kyssa licenses bye bye nu
Citera
2014-01-01, 16:35
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stjaernblom
Ganska festligt ändå! Olaga hot tror jag inte på det har nog kommit med per automatik. Är det någon som vet vilket område det rör sig om?
Att skjuta upp i luften när något ska firas görs väl oftast av män i arabländerna, men eftersom han hade licens och var på lyset så handlar det nog om en radhusfarbror.
Det olaga hotet kan ju uppkommit av att han försökt få polisen att inse att han minsann inte behöver omhändertas
Fast då har det kanske "mot tjänsteman"tillägg?
Hur som helst, det finns nog en som idag tänkt tanken,,,,jag skulle nog köpt dom där raketerna i allafall.
Edit:var har det framkommit att han hade license på pistolen?
Senast redigerad av Barney Calhoun 2014-01-01 kl. 16:38.
Citera
2014-01-01, 17:14
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:

Vilket brott är det att skjuta i luften med pistol? Inte olaga hot...
Citera
2014-01-01, 19:06
Medlem
A.Stjaernbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Vilket brott är det att skjuta i luften med pistol? Inte olaga hot...

Vapenbrott och framkallande av fara för annan, skulle jag gissa att han har gjort sig skyldig till.
Citera
2014-01-01, 19:51
Medlem
Blomstervägen. Inte så jättefestligt. Mina barn lekte utanför villan ifråga minuterna före idioten gick loss.
Citera
2014-01-01, 20:07
Medlem
Nam* på den misstänkte?
Citera
2014-01-01, 20:36
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Vapenbrott och framkallande av fara för annan, skulle jag gissa att han har gjort sig skyldig till.

Jag vet inte i vilken riktning han sköt, men den som bara skjuter i luften kan väl inte dömas för framkallade av fara för annan?
Citera
2014-01-01, 20:44
Medlem
Läste nånstans att han sköt i marken framför några människor, men stod inget om hur långt avståndet var.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in