Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-30, 19:59
  #1
Medlem
Som topic lyder. Datorn semifryser under typ 5-10 sekunder, sen återgår den till normalt. Känns som att det har något med flashplayer eller dylikt att göra, ren magkänsla bara dock.

Skulle inte störa överdrivet mycket, OM det inte vore för att det även sprakar till min musik på Spotify. Den börjar typ brusa/lagga också, sen blir även den normal.

Vad tusan beror det på? Vad är lösningen?

Tack på förhand!
Citera
2013-12-30, 20:01
  #2
Medlem
BNCs avatar
Ganska vanligt fenomen då hårddisken är på väg att ge upp.

Kör någon hårddiskdiagnostisering såsom HD Tune eller liknande, så får du se om det kan vara det.
Citera
2013-12-30, 20:02
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Som topic lyder. Datorn semifryser under typ 5-10 sekunder, sen återgår den till normalt. Känns som att det har något med flashplayer eller dylikt att göra, ren magkänsla bara dock.

Skulle inte störa överdrivet mycket, OM det inte vore för att det även sprakar till min musik på Spotify. Den börjar typ brusa/lagga också, sen blir även den normal.

Vad tusan beror det på? Vad är lösningen?

Tack på förhand!

Jag tror att du redan satt fingret på den springande punkten: Flash.
Citera
2013-12-30, 20:19
  #4
Medlem
Är det en laptop? När jag har min i tex sängen så får den sämre luftflöde för kylningen, då beter den sig så.
Mvh
Citera
2013-12-30, 21:23
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajojajo2
När jag har min i tex sängen så får den sämre luftflöde för kylningen, då beter den sig så.

Tror attan det. Du täpper till kylningen.
Citera
2014-01-02, 14:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Ganska vanligt fenomen då hårddisken är på väg att ge upp.

Kör någon hårddiskdiagnostisering såsom HD Tune eller liknande, så får du se om det kan vara det.
Datorn är typ 4mån gammal, låter konstigt, har iaf kvitto kvar ifall det blir något strul.
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jag tror att du redan satt fingret på den springande punkten: Flash.
och hur löser man det?
Citat:
Ursprungligen postat av jajojajo2
Är det en laptop? När jag har min i tex sängen så får den sämre luftflöde för kylningen, då beter den sig så.
Mvh
YEs det är en laptop. Känns inte som att det har o göra med värmen, men kanske har du rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tror attan det. Du täpper till kylningen.
Tror du så eller inte.?
Citera
2014-01-02, 14:53
  #7
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
och hur löser man det?

Antingen nedgraderar man till Flash 9 eller så övertalar man Adobe att skärpa sig.

Perosnligen upplever jag problemen som mindre om man kör Chrome istället för IE eller FF, men det kanske bara är jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback