Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-29, 16:48
  #1
Medlem
Äter pizza ungefär en gång om dagen, funkar det med hård träning och i övrigt bra kost?
Ser alltid till att jag får i mig rätt mängd protein efter träning osv.

Rätt bred fråga men vad är de största för- och nackdelarna?
Citera
2013-12-29, 16:51
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kickzork
Äter pizza ungefär en gång om dagen, funkar det med hård träning och i övrigt bra kost?
Ser alltid till att jag får i mig rätt mängd protein efter träning osv.

Rätt bred fråga men vad är de största för- och nackdelarna?

Klart som fan det funkar,pizza är inte som alla säger...så onyttingt är inte pizza...äter pizza ungefär 7-10 gånger i veckan..och tränar hårt...
Citera
2013-12-29, 16:51
  #3
Medlem
Fördelar finns det inga, förutom det välbefinnande pizzan ger dig. Nackdelarna är väl att mycket fett under lång tid ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar, samt att kalorierna kan göra det svårt att deffa. Sedan är grisbulk aldrig kul. Att vakna upp och väga 110 pannor och vilja glida ned till 85 för att strandsäsongen närmar sig är Helvete.

Käka pizza om det gör dig gladare, men begränsa det till ett par dagar i veckan så tror jag inte det finns någon överhängande risk för komplikationer om du i övrigt lever juste.
Citera
2013-12-29, 16:53
  #4
Medlem
Ja eftersom en pizza motsvarar en 8 mackor så blir det nog tufft att deffa bort det senare.
Citera
2013-12-29, 17:26
  #5
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenprocent
Ja eftersom en pizza motsvarar en 8 mackor så blir det nog tufft att deffa bort det senare.

Fast att som hårt tränande person äta 8 mackor är väl inget någon skulle höja på ögonbrynen för?
Citera
2013-12-29, 17:28
  #6
Medlem
Du kan egentligen äta vad som helst som anses nyttigt 1gång om dagen 7 dagar i veckan i alla veckor o månder om du träna hårt varje dag! Kolla man på amerikanska idrottsmän så äter dem skit hela tiden o är till o med sponsrade av snabbmatskedjor.
__________________
Senast redigerad av SvampmedDamp 2013-12-29 kl. 17:32.
Citera
2013-12-29, 17:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenprocent
Ja eftersom en pizza motsvarar en 8 mackor så blir det nog tufft att deffa bort det senare.

När man tränade som mest så blev de tre mackor på förmiddan tre på eftermiddan och tre efter träningen.

Sen när det gäller träning så är inte DEFF alltid det som gäller andra kanske vill blir stor bygga muskler eller blir starkare då krävs de mycket bränsle ...
Citera
2013-12-29, 17:42
  #8
Medlem
Ja det går bra, enda nackdelen jag skulle kunna tänka mig är att det finns risk för mycket salt men annars är det svårt

Om du nu inte har ett lågt energibehov så att pizzan står för 90% av dagsintaget, då kanske man behöver justera lite
Citera
2013-12-29, 18:06
  #9
Medlem
PWMWDs avatar
Som jag kan se det så kan fördelarna vara en stor mängd kalorier, mycket protein, fett och kolhydrater.Allt beror väll på hur du väljer att pynta pizzan. Tar du kebab speciale med mildsås och pommes på, eller en helt vanlig margarita så är det ju stor skillnad i näringsvärdena.
En seriös individ som tränar och sköter kosten följer alltid "if it fits your macros" och detsamma gäller när man käkar pizza
Citera
2013-12-29, 18:12
  #10
Medlem
DoDaDas avatar
En kollega till mig tränar väldigt hårt om dagarna. Gym varje dag, och ibland även ett löppass varje/varannan dag. Han äter inte frukost, och till lunch dricker han en proteinshake. Efter jobbet trycker han pizza och en påse chips nästan varje dag.

Han är rätt stark och hyfsat grov (ej fet), och hans själ mår nog underbart bra! Nackdelarna är som någon tidigare har sagt att mycket dåligt fett i längden kan ge dåliga blodvärden och han for nog i sig för mycket salt..

Men vad fan, han verkar må som en kung, så kör på!
Citera
2013-12-29, 18:20
  #11
Medlem
Att äta pizza ger inte mycket näring, det ger snabba kolhydrater och fett som när det intas samtidigt ger risk för hjärt och kärlsjukdomar.
Att jämföra pizza med smörgås rimmar inte så bra, då ska man jämföra med vitt bröd typ franska som är näringsfattigt och har lågt fiberinnehåll. Tränar ni mycket så kan ni behöva kolhydraterna från en pizza om dagen, men se till att få i er näring också.
Citera
2013-12-29, 19:40
  #12
Medlem
Innehåller pizza mycket salt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback