2009-02-16, 17:16
Medlem
Han slutade andas. Och dog. Det är så det brukar gå till.
Citera
2009-02-16, 17:27
Medlem
lezas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bildgivaren
Han slutade andas. Och dog. Det är så det brukar gå till.

kryp tillbaka under den stenen du kom ifrån, gosse. kröka han sönder sig eller var det tabletter eller nåt annat?
Citera
2009-02-16, 19:03
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
felpost
Citera
2009-02-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Fred Å är i mitt tycke till och med "bättre" än C.W vilken otrolig röst kan hade.

Håller helt med.

Varför är det så viktigt hur han dog, vad för rykte är det som du hört?
Citera
2009-02-16, 19:19
Medlem
Moonwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leza
kryp tillbaka under den stenen du kom ifrån, gosse. kröka han sönder sig eller var det tabletter eller nåt annat?

Som nämnts i tråden: han dog i hjärtinfarkt, ett livs frikostigt umgänge med kröken hjälpte antagligen till en hel del.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fred_Åkerström

OT, men likväl: är det någon som vet var på Söder Fred växte upp?
Citera
2009-02-17, 12:55
Medlem
Han blev inte gammal den gode Fred. Har alltid tyckt att han var den störste bland vissångarna.
Citera
2010-05-07, 22:28
Medlem
Det finns lite mer material på youtube nu med Fred åkerström.
Citera
2010-11-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Fred blev lämnad ensam och depressionen var nära. Men så träffade han Expressen-journalisten Margareta Frost. De gifte sig 1980 och Fred kom på fötter igen. Han gick ner 20 kilo och började en sundare livsstil.

ROST! För fan!
Citera
2010-12-04, 19:55
Medlem
Wermlands avatar
Huruvida Fred skrev något själv vill jag komma med följande påstående: Som nån annan nämnde skrev han den svenska texten till "Jag ger dig min morgon", men han skrev även "Oslo" (både text och musik?) och "Ingenstans är man fri som en fågel". Den gjorde han i alla fall både text och musik till. Det är en ganska naken skildring om hans uppväxt.

Cajsa-Stina sa i en intervju en gång att på slutet drog han i sig en helpanna whisky om dagen ihop med piller. Kroppen kollapsade till slut, hjärtat gav helt enkelt upp.

Wermland
Citera
2010-12-05, 19:53
Medlem
Ett överskattat fyllo som med all rätt ska stå i skuggan av Cornelis.
Cornelis var också ett fyllo/narkoman men han gjorde något för att förtjäna sin status, att tolka andra räcker inte för att bli något i den ligan.
Citera
2010-12-05, 21:04
Medlem
farbror Svens avatar
"Han hade inte ens fyllt 50 när han hittades i sin lägenhet i Karskrona, vilse i tillvaron och ensam med sina demoner, sin sprit, sina piller och sin ångest. Uppsvullen, likmaskarna kalasande på honom där han i över en vecka legat som en dörrstopp efter ett fall nedför den branta trappa som hans hjärta inte orkade med längre"

Vi biografi, nr 1, september 2010
Citera
2011-01-29, 15:22
Medlem
Turist i tidens avatar
Jag vet inte hur han dog. Men för 10 år sedan så sa jag till min pappa att jag tyckte att Fred Åkerström var en väldigt bra trubadur. Då sa han att Fred Åkerström var kompis med en läkare i samhället där jag växte upp och att våran granne brukade jobba extra med att städa hos doktorn. Ibland brukade läkaren säga "trubaduren ligger och sover i vardagsrummet", då visste hon att det var Fred Åkerström som låg och snarkade där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in