Googla på henne IMDb så kan man konstatera att hon gjort ett flertal filmer de senaste 5-10 åren.
Jag har sett henne i en del norska och danska filmer.
Jag kollar just på filmen Borg från 2017 där Tuva spelar Borgs fru.
Antingen har jag fel på öronen eller så är det något annat som knasar men jag tycker det låter som att hon bryter på norska. Karaktären är ju inte norskättad (hon var väl rumän?) och jag vet att Tuva pratar flytande norska sen tidigare..men inte ska väl Borgs fru bryta på norska?
Har jag missat något ?
Vacker kvinna f.ö. Tuva är verkligen trevlig att vila ögonen på.
Min polare som är norrman träffade henne på ngn semesterort, han visste inte vem hon var först men tyckte att hon var väldigt ödmjuk och sympatisk. Tror att dom bägge var där med sina familjer.
Jag kollar just på filmen Borg från 2017 där Tuva spelar Borgs fru.
Antingen har jag fel på öronen eller så är det något annat som knasar men jag tycker det låter som att hon bryter på norska. Karaktären är ju inte norskättad (hon var väl rumän?) och jag vet att Tuva pratar flytande norska sen tidigare..men inte ska väl Borgs fru bryta på norska?
Har jag missat något ?
Vacker kvinna f.ö. Tuva är verkligen trevlig att vila ögonen på.
Får man tro Wikipedia är hon uppväxt i Arvika Kommun, Värmland. Mig veterligen brukar ju folk med den dialekten "bryta på norska" så att säga...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!