Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-12, 09:51
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Jag såg på Skavlan från igår och tyckte att Tuva gjorde ett bra intryck. Däremot gillade jag inte att hon envisades med att prata norska, för är man från Sverige så pratar man svenska.

Kom det någon förklaring till varför hon pratade norska i ett program med mest svenska tittare?
Citera
2016-11-12, 14:24
  #158
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Kom det någon förklaring till varför hon pratade norska i ett program med mest svenska tittare?

Jag kan tänka mig det beror på att Skavlan är norsk och programmet är från Norge. Och hon behärskar ju det norska språket, likaväl som hon pratar danska i program från Danmark.
Och svenska när det är program härifrån.
Citera
2016-11-12, 21:02
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Jag kan tänka mig det beror på att Skavlan är norsk och programmet är från Norge. Och hon behärskar ju det norska språket, likaväl som hon pratar danska i program från Danmark.
Och svenska när det är program härifrån.

Tycker hon verkar ha blivit alldeles för stor i sitt eget huvud. Bara pinsamt när hon håller på så här.
Tycker inte hon ska ställa upp i Svenska filmer nåt mer. Jag kommer ju inte gå på bio för och sen nånting hon är med i.
Citera
2016-11-14, 16:19
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Jag kan tänka mig det beror på att Skavlan är norsk och programmet är från Norge. Och hon behärskar ju det norska språket, likaväl som hon pratar danska i program från Danmark.Och svenska när det är program härifrån.

Fast programmet spelas väl in i Stockholm?
Citera
2016-11-14, 19:42
  #161
Medlem
NickLidstroms avatar
Är väl bättre hon svarar på norska om han pratar norska? Hon är gäst hos Skavlan inte Sverige.
Citera
2016-11-14, 22:58
  #162
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Är väl bättre hon svarar på norska om han pratar norska? Hon är gäst hos Skavlan inte Sverige.

Men det är överlägset mest svenska tittare (sänds även i Finland till finlandssvenska) så svenska borde väl vara mest lämpligt om man nu inte vill glänsa bara för sakens skull. Det är väl redan känt att hon nu snacker en massa språk. Franska också t.ex flytande.
Citera
2016-11-14, 23:19
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca2013
Tycker hon verkar ha blivit alldeles för stor i sitt eget huvud. Bara pinsamt när hon håller på så här.
Tycker inte hon ska ställa upp i Svenska filmer nåt mer. Jag kommer ju inte gå på bio för och sen nånting hon är med i.
JAg tycker iNTE det är ett problem. Uppenbarligen är hon väldigt intelligent och vill visa sin begåvning.. Prova att bli inspirerad istället och börja lär dig ett nytt språk idag.
Citera
2016-11-14, 23:24
  #164
Medlem
Jag visste inte särskilt mycket om Tuva Novotny innan jag såg henne i Skavlan. Jag fick ett mycket gott intryck av denna uppenbarligen begåvade och vackra kvinna. Filmstjärna, skriver manus till både film och tv. Verkar ödmjuk, gillar inte att vara "hästen i manegen" hela tiden, tar ett steg tillbaka från rampljuset. Talar svenska, norska, tjeckiska (pappa från Tjeckien, så jag utgår från att hon kan det språket), danska (efter att ha bott 15 år i Köpenhamn) och givetvis engelska. Humor. Tummen upp för Tuva!
Citera
2016-11-15, 01:44
  #165
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag visste inte särskilt mycket om Tuva Novotny innan jag såg henne i Skavlan. Jag fick ett mycket gott intryck av denna uppenbarligen begåvade och vackra kvinna. Filmstjärna, skriver manus till både film och tv. Verkar ödmjuk, gillar inte att vara "hästen i manegen" hela tiden, tar ett steg tillbaka från rampljuset. Talar svenska, norska, tjeckiska (pappa från Tjeckien, så jag utgår från att hon kan det språket), danska (efter att ha bott 15 år i Köpenhamn) och givetvis engelska. Humor. Tummen upp för Tuva!

Skulle faktiskt vara kul att höra henna snacka just engelska. Blev väldigt impad i ID:A där hon liksom flöt fram på franska. Men likt nu det språket och även då danska, norska osv så vet man ju inte egentligen hur bra det nu är (det kan nu bara en som har resp det språket som sitt förstaspråk svara på). Man har lite humm bara men på engelska brukar det ju i regel vara extremt lätt att höra när det nu blir falskt och svensk engelska (man hör alltid men visst du är allt från Sverige du!) men har hon nu gjort något där hon nu spelar en helt engelsktalanda karaktär?
Citera
2018-04-16, 19:28
  #166
Medlem
Reggaemans avatar
Jag tycker mig inte ha hört någonting om Tuva på många år och helt plötsligt så är hon med i en rätt så stor film som Annihilation med Natalie Portman i huvudrollen, hur fasen fick hon den rollen egentligen??

Kanske bara jag som helt missat filmer hon är med i men kan inte säga att jag ens har hört glimpsen av hennes namn på typ 5-10 år så hur hon fick den här rollen helt plötsligt gör mig väldigt förvirrad...
Citera
2018-04-16, 19:36
  #167
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag tycker mig inte ha hört någonting om Tuva på många år och helt plötsligt så är hon med i en rätt så stor film som Annihilation med Natalie Portman i huvudrollen, hur fasen fick hon den rollen egentligen??

Kanske bara jag som helt missat filmer hon är med i men kan inte säga att jag ens har hört glimpsen av hennes namn på typ 5-10 år så hur hon fick den här rollen helt plötsligt gör mig väldigt förvirrad...

Hon har en roll i filmen Borg kanske på den vägen?
Citera
2018-04-16, 19:48
  #168
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Hon har en roll i filmen Borg kanske på den vägen?

Googla på henne IMDb så kan man konstatera att hon gjort ett flertal filmer de senaste 5-10 åren.
Jag har sett henne i en del norska och danska filmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback