2008-03-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Han verkar ganska städad nuförtiden. En stor del av missbruket verkar tillhöra det förgångna.
Inte direkt.

http://www.expressen.se/noje/1.10949...ver-som-hemlos
Citera
2008-03-24, 15:32
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren

http://www.expressen.se/noje/1.10949...ver-som-hemlos

Hehe vilket ner knarkat psykfall.
Senast redigerad av Byfåne 2008-03-24 kl. 15:35.
Citera
2008-03-24, 17:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
det räcker med en tråd om torsten.

//Mod
Citera
2008-03-31, 23:14
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Flinck åter kallad till domstol

I morgon är skådespelaren Torsten Flinck åter kallad att inställa sig till Vänersborgs tingsrätt för ett åtal rörande bedrägeri. När rättegång skulle ske i höstas dök den kände skådespelaren inte upp.

Enligt åtalet åt och drack han på Åmåls stadshotell för 5 500 kronor utan att betala under sommaren 2005. Flinck uppgav att han lämnade 3 000 kronor i kontanter i ett kuvert som delbetalning men de pengarna har inte synts till.

http://www.ttela.se/?article=38212
Publicerad 31 mars 2008 kl 17.03.
Citera
2008-04-04, 00:07
Medlem
Magnus Brages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Det är väl som Serge Gainsbourg sa i en intervju några månader innan han dog.
-Jag har slutat med alkohol och cigaretter. Jag slutar varje 5 minuter.

Just liknelsen med S. Gainsbourg är slående, Flink är precis så där sluddrigt konstnärlig och eftertänksam som Gainsbourg.
Citera
2008-04-04, 00:44
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Flinken som ett pater-noster-verk eller andra evighetsmaskiner.

Ett pater-noster-verk är ingen evighetsmaskin men ett klurig hissanordning: Fast det är säkert tillämpligt på Torsten i alla fall.
Citera
2008-04-04, 00:54
Medlem
eroms avatar
Kan säga att han står åtalad i Vänersborgs tingsrätt för bedrägeri. Andra gången skulle jag tro och han dök inte upp denna heller.
Citera
2008-04-04, 03:59
Medlem
Jag kan inte begripa hur Flinck kan få hållas i sin yerkesroll. Människan kan inte verbalt få ihop en mening utan att stamma, sluddra eller tveka.

Det är som att en bagare skippar mjölet i bakverken eller en racerförare som är rädd för fart-.....eller en kock utan smaklökar.

Flink är verkligen en "Kejsaren utan kläder".

Skillnaden är att det inte bara är en pojke som står o pekar....vi är hela befolkningen som undrar vad fasen han gör på en scen.

Kulturknuttarna brottar ner varandra i iver att få glorifiera denna sjuka människa som vore kulturens och teaterns ultimata talang.
(herregud, vem som helst kan stå o jiddra på det viset)

Sanningen är att talang inte är liktydigt med misär och svårmod samt bludder.

Mannen är bludder och inget annat.
Senast redigerad av bohonos 2008-04-04 kl. 04:03.
Citera
2008-04-04, 04:14
Bannlyst
Om mitt minne inte sviker mig så läste jag nyligen en intervju med honom där han sade att han sover i trappuppgångar och har det jäkligt risigt, har jag drömt detta...?
Citera
2008-04-04, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Om mitt minne inte sviker mig så läste jag nyligen en intervju med honom där han sade att han sover i trappuppgångar och har det jäkligt risigt, har jag drömt detta...?

Nej, det stämmer. Det var uppe i någon tråd strax efter påsk, om jag inte missminner mig.
Citera
2008-04-04, 20:06
Medlem
lusekoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn

Nån som minns vad dokumentären hette där han satt och snackade på en bänk och lagade mat hemma hos Micke Persbrandt?

T: Vad heter hunden?
M: Bosco, sluta tjata om det nu och laga mat istället!
T: Ja.. Vi har ju bara 4 krabbor med är 5 som ska äta, men så är det när man är fattig.
M: Nej, Thorsten.. fattiga människor äter inte krabba.
T: Jaja, så är det.. du har lovat mig en sån hund, när ska jag få den?
M: Nej nej Thorsten.. det går inte förstår du väl, inte som du lever nu..

Tack för den. Otroligt kul! Nån som vet om den går att hitta på nätet?!
Citera
2008-04-04, 20:32
Medlem
diemydarlings avatar
Han har det så bra som han förtjänar och jag tror inte han klagar heller, att sova i trappuppgångar är inte ett dugg märkvärdigt om man pundar. Det underliga är att ingen höll med Ingmar Bergman om att TF är ett skämt. De som hyllar Flink är de utslagna och påverkade Dramatenskådisarna som vet att dom inte håller internationell klass och som är tvugna att hålla skenet uppe. Deras levebröd är de företag som köper biljetter till kulturevenemang ala Rederiet ( som iallafall va sevärt). Jag tror de flesta skådisar på Dramaten skäms och fattar hur otroligt töntigt det är, korkat.
Senast redigerad av diemydarling 2008-04-04 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in