2006-11-06, 22:50
Medlem
henjses avatar
En kille som jag lirade med i min ungdom (han hade mer talang än jag så han är proffsmusiker idag) spelar/spelade i ett Södertäljebaserat band vid namn Lasareth som under en period var kompband åt TF.

Efter en spelning i Borås fick TF tuppjuck och snodde gaget och åkte taxi hem till Sthlm.

Hörsägen, men min gamla kompis har ingen anledning att ljuga som jag ser det.
Citera
2006-11-06, 22:57
Medlem
UpplysTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementbruden
Thorsten har ingen egen bostad. han bor bla hos Persbrandt, Anna i Södermalm och på Dalarö Strandhotel. Vill ni verkligen få chans att se han privat, åk till hotellet!!
Jag har en hemsida för den som inte sett den, http://www.freewebs.com/thorstenflinck
Bor denna Anna i Hornstull tro? ..Jag har stött på Flinken två gånger i jobbet och båda gångerna har han varit jäkligt skruvad i huvudet.....Ena gången tuggade han på en magnum glass så febrilt att en bäver på crack hade legat i lä och så stod han och vrålade på en tjej som skulle komma och öppna åt han och klockan var väl halv fyra på morgonen, andra gången stötte jag på han vid odenplan/odengatan vid posten som ligger i hörnet av dalagatan och han hade en video och en gitarr under varsin arm och babblade en massa skit och skrek och hade sig .....Det är en jäkligt mysko man det där.....
Citera
2006-11-07, 04:12
Bannlyst
En polare kom o hälsade på mig när jag bodde i sthlm. När han klev av tåget o in på centralen så skriker Torsten Flink; Tjenare din gamla tjackpundare åt min polare från andra sidan centralen. Han rusar fram till min kompis o tar i hand och snackar med honom som om de vore gamla polare. Torsten babblade på i 5 minuter innan han stack iväg. Min polare är ingen man förväxlar så lätt med någon annan. han är 2 meter lång o ser inte ut som en vanlig svensson. Torsten var antagligen under påverkan av någon substans.
Citera
2006-11-07, 10:04
Medlem
jajädrarjas avatar
Apoteket Klaraberg

Såg herr Flinck på jourapoteket klarabergsviadukten. Han var narig som en chimpansröv i ansiktet och plockade på sig mer eller mindre varje receptfri hudkräm dom hade. När jag sen satt och väntade på recept så slog han sig ner bakom mig med en gitarr i ett fodral. Helt plötsligt reste han på sig och rusade ut från apoteket och glömmer gitarren. 20 minuter senare kommer han tillbaka och hämtar den, hela tiden grymtande som lasse congo.

JJJa
Citera
2006-11-07, 10:09
Medlem
jag har bott granne med Herr Torsten på ett hotell i malmö för ca 1,5 år sedan,det var ett herrans liv och först efter att jag klagat i receptionen så lugnade det ned sig en aning.jag tycker att det är konstigt att ngt hotell ger honom rum efter allt ofog han ställt till med under sina hotellvistelser.
Citera
2006-11-07, 15:28
Medlem
mats.nystroms avatar
Har träffat och sett Torsten vid ett par tillfällen.

Bl.a. var jag och såg honom när han körde tillsammans med Revolutionsorkestern på Dr. Albans gamla krog.
Riktigt bra tryck. Och skönsång av TF såklart.

Ett annat tillfälle så kom han in på den krog som vi båda var stammisar på vid tillfället. Med en bok under armen beställer han en konjak och en cigarr, tar sin beställning och går in på muggen och skiter och röker.
Klassiskt.

Säga vad man vill om hans sociala skills. Men han är jävlarimig en god kulturarbetare.Om man nu går igång på sånt.
Citera
2006-11-07, 16:54
Medlem
xallos avatar
Thorsten som jultomte är inte att förakta, han är lysande även i sin tolkning av den mullrande nordpolsmannen!
Citera
2006-11-07, 17:34
Medlem
reachers avatar
Thorsten har, med en underlig handskriven lapp, försökt bjuda ut min syster. Det ni
Citera
2006-11-07, 18:26
Medlem
Tokfaans avatar
Sett Flinck och Persbrandt ramla ut från muggen på Alis (skithak i närheten av centralen) vid stängningsdags. Snuviga som tusan var de också.

Ingen purfärsk spotting dock, var ett par år sen.
Citera
2006-11-07, 18:34
Medlem
johnjohns avatar
Jag mötte honom på en gata i sthlm. när Goltuppen gick på teve. Jag kunde inte placera honom men hejade glatt som det var en gammal vän. Han stirrade och promenarade vidare. Jag kände mig bortgjord.
Citera
2006-11-07, 23:25
Medlem
Arne Bajses avatar
är det knarket som gjort TF så ryckig och nervig, är det inte amfetamin som gör att man blir sån? Torsten är landets just nu mest intressanta mediapersonlighet. Väntar på nästa AB-löp:

Torsten Flink gripen av polis
Torsten Flink bjöd på knark
Torsten Flink misshandlade publiken
Torsten Flink blev misshandlad av publiken
Torsten Flink talar ut om sitt missbruk
Torsten Flink bostadslös
Torsten Flink gör succé på teatrarna.
Torsten Flink blödde på scen.
Torsten Flink utblottad
Torsten Flink hotad av ryska maffian
Torsten Flink hotade servitris
Torsten Flink smet från notan
Torsten Flink kroniskt sjuk
Torsten Flink funnen medvetslös på gatan

.....Torsten Flink DÖD -Skådespelaren blev 45 år.
Citera
2006-11-08, 00:19
Medlem
Minkybabys avatar
Har bott granne med TF fram till för ett par veckor sedan, men en kompis såg i Hänt Extra eller dylïk publikation att han nu har flyttat, artikel/notis med foto av TF och hans plastpåsar, någon som vet vart han har tagit vägen ... ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in