2005-05-15, 19:48
Medlem
Hade på gymnasiet en lärare som varit gift med honom, han var inte den snällaste mot henne om man säger så och han hade fattat visst tycke för papperslappar med såna här på..

Så nog är han på riktigt allt.

Han var fö. inne på mitt jobb en natt för ett par månader sen och köpte en action film och p-macka.. Han glömde action rullen på disken..
Citera
2005-05-15, 19:54
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Läste på löpsedlarna förra veckan att man hittat en död man hemma hos Thorsten Flinck, det verkar som att han drar till sig trubbel som gödselhögar lockar till sig flugor.
Någon som vet mer om just denna episod?

förmodligen od
Citera
2005-05-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun
förmodligen od

Ursäkta min okunnighet men vad betyder "od" ?
Citera
2005-05-15, 20:47
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Ursäkta min okunnighet men vad betyder "od" ?

overdose
Citera
2005-05-15, 22:36
Medlem
Nulles avatar
Här är artikeln om mannen som överdoserade. Liket hittades inte i TF:s egen lägenhet (om han nu har någon) utan hos en "kvinnlig bekant".

Inte för att det har något med saken att göra, men artikeln är skriven av Niclas Rislund, killen som Persbrandt kallade för "den bökigaste, smutsigaste och minsta lilla skitgris som funnits på Expressenfarmen".
Citat:
Död man hittad hemma hos Thorsten Flinck
I Thorsten Flincks tillfälliga bostad – hos en kvinnlig bekant – påträffades en 31-årig man död, förmodligen av en överdos.
Nu berättar skådespelaren om skräcken för att bli inblandad i polisutredningen – och om hur han stöttat sin kvinnliga vän.
– Det är viktigt att poängtera att jag inte var i lägenheten när han dog, säger Flinck.
För ett par veckor sedan kallades polisen till lägenheten – där Thorsten Flinck i olika perioder de senaste åren bott – i centrala Stockholm.
– Ja, det stämmer, det var på eftermiddagen. Den här mannen påträffades död av en kvinna som fanns i samma bostad, säger en av polisens utredare.
Obduktionen är inte klar, men det mesta tyder på att mannen dog av en överdos narkotika.
Thorsten Flinck vill poängtera att han inte befann sig i lägenheten när mannen dog.
– Flinck är inte misstänkt för inblandning i det här dödsfallet, säger en polisutredare.
Citera
2005-05-16, 07:44
Medlem
han e allt det du hört o lite till...har bekanta som umgåtts med honom ett par ggr o enligt dem så är han bra skruvad...
Citera
2005-05-16, 09:28
Medlem
En bekant till mig som är taxichafför plockade upp Thorsten för ett antal år sedan. Han hade gitarr med sig och hade blivit utslängd ur en anan taxibil precis innan, han hade tydligen stört chaffören med sin gitarr. Men min bekant gillar folk som Thorsten och välkomnade in honom

Efter jag hörde om det där sa jag till honom, att om Thorsten skulle hamna i hans taxi igen kunde han hälsa från en tjej som tyckte att han va jäkligt bra i Flinck goes wilde Iallafall, ett tag senare satt Thorsten i hans taxi igen, fick hälsningen, och skrev sen under taxifärden några snälla rader till mig på en bit papper...

störig, dålig självcencur men har sina goda stunder, är mitt intryck av honom...
Citera
2005-05-16, 09:55
Medlem
Jakob den Oudens avatar
En arbetskamrat till min tjej träffade torsten på krogen. Han följde med hem till henne och på morgonen lånade hon ut pengar till honom (!).. Smart... Det var lite bissart hela grejer tydligen, han ägde ingen telefon etc... Hon blev väl trots det lite förtjust i killen...

Och svaret på frågan alla ställer sig, NEJ, hon fick aldrig tillbaka några pengar.
Citera
2005-05-16, 10:22
Medlem
Ni minns väl Killing-sketchen med Robert G bredvid en tunna hårbalsam där Thorsten Flinck hade lurats ner att leta efter en sedel vars valör jag för tillfället har glömt...

Vi behöver galningar i alla fall inom kulturen. Synd bara att i Sverige är det en naturligtvis en galen proggare...

TF sa en bra grej till Bert Karlsson om en låt som Bert ville TF skulle sjunga i melodifestivalen: "Bert Karlsson, du är en skitstövel, men en högst genuin sådan."

Diggar att han går i samma tidiga 80-talsklädsel än idag.

En kompis som har en skivaffär hade TF som kund en gång: "Haru nåt tungt, nåt rått - ja behöver starka grejer!". Låter ungefär som när han gör andra "affärer"...

Vad jag undrar är hur hans kollegor uppfattar honom?
Citera
2005-05-16, 10:59
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Han är mycket lugnare i verkligheten än vad han är när man ser honom på tv. Han är som en unge som göra dumma saker när han får för mycket uppmärksamhet och ingen sätter några gränser. Men bara man kan säga ifrån till honom så är han ganska rolig att umgås med, i korta perioder.
Citera
2005-05-16, 11:06
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Han är mycket lugnare i verkligheten än vad han är när man ser honom på tv. Han är som en unge som göra dumma saker när han får för mycket uppmärksamhet och ingen sätter några gränser. Men bara man kan säga ifrån till honom så är han ganska rolig att umgås med, i korta perioder.

Kan bara hålla med. Om man kan få torsten att varva ned lite så är han skön i små doser, och på frågan om han är ett geni finns bara svaret: JA!
Citera
2005-05-16, 12:20
Moderator
farbror_barbros avatar
[quote=Nulle]Här är artikeln om mannen som överdoserade. Liket hittades inte i TF:s egen lägenhet (om han nu har någon) utan hos en "kvinnlig bekant".
QUOTE]

Vet inte om det redan påpekats, men varför står karln på krogen barfota (!) bredvid en flaska coca-cola under intervjun?
Han är inte riktigt som alla andra, det står väl klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in