Har kollat och mina tillväxtplattor har inte låst sig än men tror att de kommer att vara det vid 20 års åldern. De ville dock inte ge mig tillväxthormoner då de tyckte att min längd var bra, vilket den fan inte då de flesta männen är 180 cm. Vill inte leva hela mitt liv där folk ser ner på mig och där tjejer nobbar mig på grund av min längd. Har aldrig tänkt min längd så mycket som nyligen vid 17-18 år. Då jag innan insåg att jag var kort fast trodde att jag var en sengångare och skulle växa upp till typ 175 vid 18 års åldern. Man känner sig som ett barn när man är 18 år gammal och är endast 170cm lång, man riskerar också att leva ett liv i ensamhet då det känns som att nästan alla tjejer som är 170cm+ äcklas av att man är så kort. Såvida man inte blir rik eller känd som tex Messi så är det i princip kört.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conell
TS: Det finns ingenting man kan göra för att bli längre efter tillväxtplattorna har låst sig. Ytterst få har växt 3-4cm efter 20 år fyllda.
De som gjort har senare visat sig vara pga div tumörer eller annat fel i kroppen.
Det enda man kan göra för att bli längre efter 20 års ålder är benförlängning, ingenting annat!
Benförlängning är ett framtidsalternativ men då jag fixa ett stabilt jobb och spara rejäla mängder pengar i minst 4-5 år om jag skulle göra det. Men eftersom jag har 1-2 år på mig tills tillväxtplattorna stängs så försöker jag komma på olika metoder som skulle göra mig längre.
Snubblade in på något som ökar IGF1 och tillväxthormonerna dramatiskt (70%) utan att man behöver injicera dyra somatropin i venerna, det är alltså något som man intar oralt.den går vid namnet Ibutamoren(MK-677). Beställde Ibutamoren från gtgchem igår och får hem den om 5-14 dagar. Tror ni det är farligt att använda produkten i 12 månader? Tror ni att en 70% ökning kommer att göra mig längre?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Majestic
Jag væxte ca 3cm (180 till 183cm) efter 20, men det ær få førunnat.
Min bror växte från 179 till 185 vid 18-21 års åldern, han har dock alltid haft långa ben och växte snabbt när han var ung medan jag aldrig har haft något tillväxtspurt och har bara fortsatt att växt sakta och har korta ben. Skulle få tillväxthormoner vid 15-16 år åldern av sjuksköterskan men farsan tyckte inte om det då det är en drog och han sa att han ogillar droger. Hade jag vänt tillbaka tiden hade jag tvingat min farsa att låta mig ta de. I början av 17års åldern så gick jag dock till vårdcentralen och försökte få de att ge mig det men det var då de sa att det är en bra längd. Hursomhelst så är detta år och förhoppningsvis nästa min sista chans. Funderar också kring peptider som GHRP 6 och GHRP 2. Dessa måste man dock injicera vilket kommer vara svårt att dölja för föräldrarna och storebrorn som jag jag delar rum med. Vad är era tankar kring GRHP 6 eller GHRP2? Hur långt tror ni man kan växa på 6 månader om man tar tillväxthormoner vid 18åldern?