Citat:
Ursprungligen postat av
Updown
Produkterna kommer på måndag , tänkte gymma hårt och använda de i 3 månader och sedan mäta mig själv igen. Vi får se hur det blir. Kommer att skriva i tråden om jag växt något.
Om jag inte blir minst 173 då jag är 20 så kan jag tänka mig att göra en benförlängning men riskerna är väl skitstora? att spara en halv mille kommer att ta minst 5-6 år för mig då jag studerar och inte fixat ett jobb än. Hur känns det nu när du är 180 cm pågrund av benförlängning , kan du fortfarande gå normalt och springa och sånt? Sportar inte längre så för mig är det inga problem, det är bara pengarna och riskerna som försvårar detta. Det är väl mer riskfyllt att göra operationen i Asien än i Tyskland?
Jag vill bli längre just på grund av självsäkerheten, vill inte att folk ska se ner på mig bara för att jag är lite kortare än de. Har hittills inte haft några problem med tjejerna då jag ser bra ut i ansiktet men utbudet är såklart mindre och vill helst inte ha någon tjej som är längre än mig även fast jag sett sådana par.
Alla operationer innebär en viss form av risk. Det är väldigt individuellt hur någon kommer reagera på operationen men så gott som alla klarar sig fint i slutändan.
Det mesta beror på en själv.
Är man lite dum i huvudet utan att ta reda på vad man ger sig in på så är riskerna genast större.
I Asien(Kina, Sydkorea, Malaysia, Indien,Thailand) utför man väldigt många fler av dessa operationer så de är betydligt mer erfaren än en läkare från västvärlden.
Jag kan starkt rekommendera Kina. Jag tänker själv låta förlänga mina skenen där ytterligare 5-6cm. Det kostar numera 33000USdollar.
Man får vara beredd på att offra ett helt år då skenbenen läker mycket saktare pga mindre blodflöde.
Här är en röntgenbild på en jag vistades med i Tyskland. Mina ser likadana ut:
http://www.imgbox.de/show/img/N94gMkee3H.jpg