Citat:
Ursprungligen postat av
OughtaRapKing
Jag ska alltså inte använda CCleaner?
Om så är fallet, varför inte?
Använd Ccleaner, även Registret. Du ser att den gör nytta iom allt den listar för borttagning. Men att köra registerrensning 1ggn/vecka känns onödigt, nån gång i halvåret räcker gott såvida du inte installera och testar massor med program och annat oavbrutet. Jag har använt det i ~10 år och det har _aldrig_ ställt till med något. Dock ska du
aldrig använda olika registerrensare, då kan riktigt kul saker uppträda.
Dock; Om du moddar/hackar i registret manuellt så är det klokt att alltid ta en export (backup) av det varje gång du pillat/ändrat något i det.
AVG segar ner ditt system riktigt ordentligt. Och tilläggsprogrammen som nämns är inte värt att dras med sega AVG för. Anser du dig klara dig utan AV så är väl det ok, annars har du ett mer lättdrivet och bra skydd i Avast Free.
Immunet finns också, det lastar verkligen obetydligt på systemet. Dock lite oklart hur bra det skyddar.
Stäng av indexeringen av OS-disken, snabbar upp lite och sparar på diskslitaget. Sökningar på disken blir lite långsammare, väg detta mot hur ofta du söker på den.
Manuell Diskrensning av ditt C inkl
Avancerat/Fler alternativ, Systemåterställning och skuggkopior, Rensa (lite olika sökvägar beroende på vilket Win du har).
Citat:
Ursprungligen postat av
OughtaRapKing
Just nu blåser jag bara rent den en gång i veckan samt rensar den med CCleaner varje kväll.
Någonting mer som borde göras regelbundet?
Med tryckluft? Eller installerar du om OS/återställer du OS från backup?
Vilket/vilka Windows har du?