• 1
  • 2
2013-12-27, 12:52
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Jag ska alltså inte använda CCleaner?
Om så är fallet, varför inte?

Ccleaner och liknande rensningsprogram SKAPAR fler problem än de säger sig rensa bort..

Dessa program gjorde viss nytta när man hade Windows 3.11 & Windows 95 etc. men är idag helt onödiga.. Dom som tror att de gör nytta är grundlurade! Många av "felen" som dessa program hittar är rena hittepå-fel! (Hade det varit riktiga fel eller problem så hade din dator knappt fungerat alls!)

I dag har alla Windows certifierade programvaror så bra kontroll över registernycklar, tempfiler och installationsprocessen att du inte har någon nytta av dessa längre!

Vill du slippa rensa och dona, så finns det gratis installationsguider att ladda ner som hjälper dej att slippa rensningar, krångel och onödiga problem.. Dessutom ger dom dej en stabil prestanda, så datorn inte tappar prestanda bara för att du använder den!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2013-12-27 kl. 12:55.
Citera
2013-12-27, 16:27
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Ccleaner och liknande rensningsprogram SKAPAR fler problem än de säger sig rensa bort..

Dessa program gjorde viss nytta när man hade Windows 3.11 & Windows 95 etc. men är idag helt onödiga.. Dom som tror att de gör nytta är grundlurade! Många av "felen" som dessa program hittar är rena hittepå-fel! (Hade det varit riktiga fel eller problem så hade din dator knappt fungerat alls!)

I dag har alla Windows certifierade programvaror så bra kontroll över registernycklar, tempfiler och installationsprocessen att du inte har någon nytta av dessa längre!

Vill du slippa rensa och dona, så finns det gratis installationsguider att ladda ner som hjälper dej att slippa rensningar, krångel och onödiga problem.. Dessutom ger dom dej en stabil prestanda, så datorn inte tappar prestanda bara för att du använder den!
Tyvärr har du fel. Windows och Windowsprodgram har en god förmåga att sprida temporära filer över hela systemet och inte rensa efter sig. Många program som avinstalleras tar tyvärr inte bort registerposter och annat. Jag testade just senaste Office i Windows 8 i en virtuell maskin, Office lämnade drygt 120 registerposter efter en installation och avinstallation. Vilka urusla programmerare är det som skriver dessa program? Det kan man verkligen undra sig!
Citera
2013-12-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult

Märkligt, jag har använt Ccleaner på många datorer och sedan upplevt tydliga prestandaförbättringar. Så att det skulle orsaka mer skada än vad det gör nytta tror jag riktigt stämmer. Däremot så kan det säkert bli något problem om man har otur och Ccleaner tar bort någonting viktigt i registret eller så. Men det har aldrig hänt mig eller några andra som jag känner och som också använt/använder Ccleaner. Men efter som det kan ske så är det bra om man tar backup på registret innan man gör en rensning.
Senast redigerad av Rouko 2013-12-27 kl. 16:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in