Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-26, 18:23
  #1
Medlem
Är det möjligt att gå ner 1 kg om dagen om man inte äter nånting?
Jag vägde mig igår morse och idag vägde jag ett kg mindre. Har inte ätit nånting idag och igår åt jag en ask läkerol som jag sedan spydde upp. Dricker en massa kaffe, vatten, te och röker då jag är hungrig istället. Har även köpt salivin (äter medicin så jag blir torr i munnen) och tuggummin.

Vet att det är dåligt men måste göras snabbt! Går ut varje dag i 30 minuter också.

Tänkte om det faktiskt kan vara så att jag gått ner ett kg på en dag, eller om vågen har fått tuppjuck.
Citera
2013-12-26, 18:27
  #2
Medlem
Med högst sannolikhet, nej. Det är inte fett du har förlorat isf, förmodligen var du bara på toa eller nåt o lättade trycket :P sånt väger också
Citera
2013-12-26, 18:28
  #3
Medlem
tardudenipruttens avatar
Låter väldigt ohälsosamt, din kropp kommer inte må bra samt att dina organ kommer att ta stryk. Satsa på en längre tid 0,5kg i vecka är betydligt bättre
Citera
2013-12-26, 18:29
  #4
Medlem
Nja, det är i alla fall inte fallet för dig. Snarare så att du endera:
  • Vägde dig vid olika tider,
  • Vägde dig innan/efter du suttit på toan
  • Vägde dig innan/efter du åt
  • har olika mängder vatten i kroppen
Citera
2013-12-26, 18:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iStickiez
Med högst sannolikhet, nej. Det är inte fett du har förlorat isf, förmodligen var du bara på toa eller nåt o lättade trycket :P sånt väger också

Grejen är den att jag kan inte göra nånting annat på toan nu än kissa haha.. :P Eller har inte gått på 3 dagar iallafall Men tack för svaret!
Citera
2013-12-26, 18:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Nja, det är i alla fall inte fallet för dig. Snarare så att du endera:
  • Vägde dig vid olika tider,
  • Vägde dig innan/efter du suttit på toan
  • Vägde dig innan/efter du åt
  • har olika mängder vatten i kroppen

Okej tack för svaret! Men det är inte möjligt sen att gå ner 1kg per dag? 5kg i veckan borde väll inte vara några problem? Kommer behöva äta sen då jag sitter med min familj, endast middag dock. Men då kommer jag spy upp det DIREKT efter!
Citera
2013-12-26, 18:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardudeniprutten
Låter väldigt ohälsosamt, din kropp kommer inte må bra samt att dina organ kommer att ta stryk. Satsa på en längre tid 0,5kg i vecka är betydligt bättre

Det är dock för lite, bara 2 kg i månaden. Jag tänkte typ 4 kg i veckan. Det borde ju inte kunna vara omöjligt.
Citera
2013-12-26, 18:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsiblojan
Det är dock för lite, bara 2 kg i månaden. Jag tänkte typ 4 kg i veckan. Det borde ju inte kunna vara omöjligt.

Nej nej nej och nej, det kommer aldrig att funka om du inte vill leva på 1 ärta om dagen, och även då om du gör det så kommer du gå upp samma vikt när du börjar äta igen eftersom det är ingen vikt du har förbränt, utan bara svält
Citera
2013-12-26, 18:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iStickiez
Nej nej nej och nej, det kommer aldrig att funka om du inte vill leva på 1 ärta om dagen, och även då om du gör det så kommer du gå upp samma vikt när du börjar äta igen eftersom det är ingen vikt du har förbränt, utan bara svält

3 kg i veckan då?
Citera
2013-12-26, 18:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iStickiez
Nu vill jag inte mata ditt trolleri allt för mycket va


Inget trolleri har fått detta som svar
"Ja, du kan snabbt gå ned ett kg men det är endast vätska, när du återigen äter och dricker kommer du att gå upp det kilot igen (såvida du inte fortsätter att leva på en läkerolask). Försök dricka lite så du ibte får vätskebrist."
Citera
2013-12-26, 18:46
  #11
Medlem
greenlungss avatar
Nej. Du får sikta på att bli smal och fin inför nästa nyår...
Citera
2013-12-26, 18:48
  #12
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iStickiez
Nej nej nej och nej, det kommer aldrig att funka om du inte vill leva på 1 ärta om dagen, och även då om du gör det så kommer du gå upp samma vikt när du börjar äta igen eftersom det är ingen vikt du har förbränt, utan bara svält

Du får gärna förklara det där med ''det är ingen vikt du förbränt, utan bara svält'' lite mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback