2013-12-25, 22:17
Bannlyst
ger bort så många som jag kan.. mindre till mig själv.
Citera
2013-12-25, 22:30
Bannlyst
Bjuder alltid så länge jag inte misstänker att de är underåriga.
Citera
2013-12-25, 22:50
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enflaskavitt
Vänlighet? Snacka lite skitsnack?
Dock håller jag med er på många plan. Jag röker inte själv men efter att studerat polarna fattar jag vart allt ståhej kommer ifrån. Det handlar om att ge och ta. Vissa ger, vissa tar.

Jag tycker det är jävligt fräckt att be helt främmande människor om en cigg.
Citera
2013-12-25, 22:54
Medlem
Raxzxs avatar
Jag röker endast på krogen(som jag sällan besöker) så jag kan endast dra parallellen hur jag gör där.

Har jag ett packet bjuder jag vänner samt frågar T ex "är det någon som ska med på en cigg", kommer det fram en dam och frågar säger jag "Det beror på, gör du mig sällskap". Men för att bjuda en kille som inte tillhör min bekantskaps-krets ska en konversation eller "oneliner" till innan jag bjuder.

Kommer något "smuts" fram och säger "Ey manen har du en cigg" eller dylikt, svara jag
"Nej, jag röker inte det får hyn att åldras och är en dålig vana" det bästa är när det händer utomhus då kan man dra fram en cigarett framför dem och tända den.

När jag gick i skolan så rökte inte jag men jag umgicks med rökarna i klassen och följde därmed ut för att prata samt att ta frisk luft när dem gick ut på rök-rasterna. Då brukade dem fråga mig om jag skulle ha en cigg, ibland sa jag "ja" och ibland sa jag "nej" beroende på vad jag kände. Det som gjorde att det inte kändes "tattigt" var dels att det var dem som frågade samt att även jag kunde köpa ett packet då och då och ta med till skolan för att bjuda igen.

En gång var det "cigarett-torka" och då dök jag upp som en räddare i nöden.
Citera
2013-12-25, 23:11
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Så antar att du är svensk.

Jag förstår inte hur du kan koppla det till nationalitet. Jag skänker inte bort saker till främmande människor om jag inte vill, att tigga tycker jag är extremt fult. Har man inte råd att köpa ett paket cigaretter för 55 kr ska man heller inte röka. Jag har råd, och jag köper till mig själv. Det är inte upp till mig att försörja andra människor. Spelar ingen roll om det handlar om cigaretter eller annat.
Citera
2013-12-25, 23:11
Medlem
Citat:
Svenskar brukar vara riktigt snåla när det gäller cigg.

Att bjuda någon random som kommer fram och frågar om cigg är så jävla skumt bara. Varför skulle man bjuda? Det handlar inte om att man är snål, men varför skulle man? Jag känner inte denna personen och jag kommer säkerligen inte träffa de personen igen någonsin, så varför bjuda?
Citera
2013-12-25, 23:12
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowiwanttobefree
ger bort så många som jag kan.. mindre till mig själv.

Jaså, då kanske du kan ta och skänka din månadslön till andra också.
Citera
2013-12-25, 23:13
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Att bjuda någon random som kommer fram och frågar om cigg är så jävla skumt bara. Varför skulle man bjuda? Det handlar inte om att man är snål, men varför skulle man? Jag känner inte denna personen och jag kommer säkerligen inte träffa de personen igen någonsin, så varför bjuda?

Jag erkänner att jag är snål när det kommer till ett fall som detta. Jag kan bjuda, men jag vill inte. Varför? För att jag lägger hellre ner mina pengar på annat än tiggare på stan. Jag köper hellre en fin present till en god vän om jag känner för att vara generös.
Citera
2013-12-25, 23:14
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Jag förstår inte hur du kan koppla det till nationalitet. Jag skänker inte bort saker till främmande människor om jag inte vill, att tigga tycker jag är extremt fult. Har man inte råd att köpa ett paket cigaretter för 55 kr ska man heller inte röka. Jag har råd, och jag köper till mig själv. Det är inte upp till mig att försörja andra människor. Spelar ingen roll om det handlar om cigaretter eller annat.
Det är bara något man gör. Kanske inte finns nån affär i närheten och man hjälper nån som ber om en jävla cigarett för 3 kr.
Citera
2013-12-25, 23:15
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
För att vara schysst? Och man kanske inte själv har cigg och verkligen vill ha en cigarett och man vill då själv bli bjuden?
Citera
2013-12-25, 23:16
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Det är bara något man gör. Kanske inte finns nån affär i närheten och man hjälper nån som ber om en jävla cigarett för 3 kr.

Då får de vänta tills nästa dygn om det är stängt eller leta upp ett ställe som säljer cigaretter, svårare än så är det inte.
Citera
2013-12-25, 23:17
Medlem
Cerises avatar
Citat:
För att vara schysst? Och man kanske inte själv har cigg och verkligen vill ha en cigarett och man vill då själv bli bjuden?

Jag har ingen anledning att vara schysst mot människor jag inte känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in