2013-12-25, 19:33
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Ja det är rätt dyrt, och ska man bjuda X antal personer varje dag blir det mycket pengar i längden. Jag kan förstå att det är så men blev förvånad över hur många som frågade efter cigaretter.
Så antar att du är svensk.
Citera
2013-12-25, 19:35
Medlem
Jag tycker det är ett otroligt patetiskt beteende att tigga cigg av främlingar. Speciellt när det är vuxna människor som gör det, här i Stockholm förekommer det hela tiden, speciellt inne i stan och både av snorungar och vuxna människor, och tiggare(alkisar)
Jag röker inte själv men mina vänner röker. Vissa polare brukar alltid bjuda, vissa bjuder bara brudar
Sen har jag några snåla som inte bjuder överhuvudtaget.
Genom att bjuda gör man beteendet accepterat och uppmuntrar det skulle jag säga.
Citera
2013-12-25, 19:38
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal
Sluta bjuda helt. Många har satt det i system att gå och tigga cigaretter hela tiden. Det är helt sjukt hur folk går och tigger cigaretter hela tiden åtminstone i Stockholm. Ett vidrigt beteende som hör hemma i underutvecklade skitländer där ungarna springer runt och jagar cykelhjul. Hände det någon gång ibland så hade det inte gjort något, men som rökare har jag upptäckt att man fan knappt kan ta upp en cigg på stan utan att det kommer någon tiggare. Jag brukade alltid bjuda, tills jag upptäckte att om jag fortsätter med det så får jag ge bort 6-7 cigg om dagen en dag när jag är ute länge. Numera pekar jag bara och säger "du kan köpa på pressbyrån där borta" eller liknande.

Jag har också hört många säga saker som "jag bjuder då alltid när jag har" eller "jag har som princip att alltid bjuda när jag har". Men det är ju just det, "när jag har". Om dessa personer som bjuder "när de har" alltid hade, så skulle de nog tröttna. Vi som alltid har, eftersom vi väljer att spendera våra pengar på cigg, vi frågar aldrig någon annan om cigg men vi blir ständigt, ständigt frågade om att bjuda.

Jag tycker att dessa äckliga tiggare borde spärras in. Att folk beter sig på ett sådant äckligt, efterblivet undermänniskovis är ett av många tecken på att det här landet är på väg utför.

Till er som ständigt tigger, men som rättfärdigar ert tiggande med att "jag bjuder alltid när jag har", fastän ni sällan har: Vi som betalar för oss tycker att ni är patetiska. När ni kommer fram till oss med era fula hundögon, så ser vi en amöba och babian som släpar sig fram. Tiggaren är skam, hjälplöshet och äckel förkroppsligad. SLUTA TIGG OCH KÖP ERA EGNA FÖRBANNADE CIGG! Ni är MOTBJUDANDE!

Till er andra: God Jul och Gott Nytt År!

Hahahah du har så rätt
God jul och gott nytt år på dig med!
Citera
2013-12-25, 19:44
Medlem
Bitmasters avatar
– "Har du en cigg till övers?"
– "...18, 19, 20. Nej, de lade bara i de redovisade tjugo ciggen."
– "Va?"
– "Jag röker. Jag är beroende av nikotin. Varför skulle jag ha en cigg 'till övers'?"
Citera
2013-12-25, 20:42
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Nu röker jag väldigt spodariskt men var storrökare under flertalet år. Ytterst pinsamt och fråga folk efter cigg minns jag det som. Kändes sig direkt som medborgare av klass 3 dock fick jag en cigarett nästan varje gång .Sådana som säger " Du får röka det sista" kan ju suga hellre utan än 3 bloss . Äh köp egna cigg om ni nu ska röka annars överlever ni nog utan .
Citera
2013-12-25, 20:56
Medlem
Incognitons avatar
Bjuder alltid, mindre cancer för mig liksom. Det är bara en dum vana ändå.
Citera
2013-12-25, 20:59
Medlem
TheBurdens avatar
Varför bjuda någon man inte känner?
Citera
2013-12-25, 21:11
Medlem
Jag bjuder om personen i fråga är trevlig samt att jag har tillräckligt många tills jag har planerat att fylla på.
Citera
2013-12-25, 21:13
Medlem
enflaskavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Varför bjuda någon man inte känner?

Vänlighet? Snacka lite skitsnack?
Dock håller jag med er på många plan. Jag röker inte själv men efter att studerat polarna fattar jag vart allt ståhej kommer ifrån. Det handlar om att ge och ta. Vissa ger, vissa tar.
Citera
2013-12-25, 21:19
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Jag brukar bjuda men det finns en hel del som inte alls vill bjuda. Men ska givetvis fråga efter cigg annars.

Sålde f.ö cigg för 10kr st när jag gick i 9'an. Tjänade ihop ett paket snabbt!
Citera
2013-12-25, 21:24
Medlem
unicaps avatar
Själv så bjuder jag alltid när nån frågar om ciggaretter.
Citera
2013-12-25, 22:11
Medlem
Tiergartens avatar
Jag fattar inte. Använder ni ordet svensk som en förolämpning för att man inte bjuder främlingar på stan? Om man sitter och äter lunch och nån frågar en efter att få smaka, ger ni dom det också? Eller om ni precis tagit ut pengar, o nån kommer fram "haru nå över?" ger ni dem lite pengar då?

Nää, alltså, är det fest och man står o snackar med nån och sen dom skulle fråga om jag kan bjuda på en cigg, så visst. Men inte bara nån random främling som kommer fram och sen bara drar? Speciellt på stan också, hallå, gå 20 meter till så finns det nog nåt ställe du kan köpa egna. Shit alltså.
Senast redigerad av Tiergarten 2013-12-25 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in