2013-12-27, 23:08
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Han har verken hånat eller förolämpat. Han har bara sagt vad de flesta tjejer redan vet men, som PK-media vill få att tro något annat. Därför gråter Seger och Schiller och Sundhage. Du plaskar omkring med dem i ankdammen.

Du tillhör de som dyrkar varje steg Zlatan tar och blir lyrisk varje gång han öppnar sin mun. Frågan är om du hade gjort det om han varit en vanlig "dödlig". Kärleken är blind sägs det....
Citera
2013-12-27, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Du tillhör de som dyrkar varje steg Zlatan tar och blir lyrisk varje gång han öppnar sin mun. Frågan är om du hade gjort det om han varit en vanlig "dödlig". Kärleken är blind sägs det....

Det argumentet kan inte bli svårt att kontra.
Citera
2013-12-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
Oh well...

vad?
Citera
2013-12-27, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Han har verken hånat eller förolämpat. Han har bara sagt vad de flesta tjejer redan vet men, som PK-media vill få att tro något annat. Därför gråter Seger och Schiller och Sundhage. Du plaskar omkring med dem i ankdammen.
Älskar Zlatan ännu mera nu. Vilket geni. Nåväl... Uppfattade inget av det jag läste i artikeln som förolämpande. Sätt in Zlatan på en damträning och låt han köra för fullt. Det är Zlatans verklighet, och i den verkligheten går det inte att jämföra dam och herrfotboll. Så enkelt är det.

Det har inget med damernas prestation på plan att göra. Det säger han ju också.

Jag menar om det är någon som har rätt att hävda att det inte går att jämföra damer med herrfotboll är det ju Zlatan. Som vet vad som krävs för att bli bäst i världen.

Däremot en generell regel som säger att tjejer är sämre än killar på fotboll typ på skolraster. Eller i unga åldrar det tror jag inte på. Men på elit nivå är det omöjligt att göra en rättvis jämförelse. Det är ju bara i samband med fotbollsgalor som tanken på jämförelser mellan herr o damfotboll görs. Skippa galorna så hade inte det här hänt. Och galorna står ju alla tidningar för och media.
Senast redigerad av W-Zink 2013-12-27 kl. 23:38.
Citera
2013-12-27, 23:34
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluyankee
Jag tror Zlatan skiter fullständigt i pressen, killen kan när han vill säga, tack och adjö. De stora pengarna tjänar han inte i sverige. Han har ett vassare kort att spela med än vad SvFF:s sponsorer har. Sponsorer kan man alltid byta.

Det skapar ju en väldigt märklig situation:

Zlatan är för stor för att SvFF skulle ha råd att förlora honom. Detta gör att SvFF inte kan sätta press på Zlatan och påverka hans åsikter. Därav SvFF:s ordförande Karl-Erik Nilssons kommentar: Alla är fria att uttrycka vad de vill.

Media gör walk over eftersom de är ekonomiskt beroende av att få göra intervjuer med Zlatan. Någon krönikör här och där beklagar sig, men det blir inte mer än så.

Politikerna håller också tyst på grund av att Zlatan länge har använts som en symbol för det mångkulturella Sverige.

SvFF utsätts för externt tryck och kraven på att förbundet ska leva upp till sin värdegrund blir allt fler. En landslagsspelare eller ens landslagslagkapten tycks dock inte vara bunden till SvFF:s värdegrund, vilket förmodligen beror på att ingen ens har tänkt tanken innan. Detta är vad den här debatten till syvene och sist kommer att handla om.

Zlatan kommer förmodligen inte skriva under något sådan värdegrund. Hans kontrakt med landslaget går ut 2014, men det finns många som vill se honom hjälpa Sverige till VM i Ryssland 2018. Men innan dess måste SvFF rimligtvis garantera att de klarar av att leva upp till feministernas krav. Förbundet har trots allt redan sett genom fingrarna med både en kvinnomisshandlare och en sexualförbrytare.

Zlatan är på gränsen till att bli en loose cannon. Levererar han ytterligare ett politiskt inkorrekt uttalande så blir det kaoz i PK-Sverige.

Jobbigt värre
Citera
2013-12-28, 00:00
Medlem
Citat:
Just den där synen att "Zlatan är Zlatan" är typisk bland de som tror att han är någon slags övermänniska. Bara för att Zlatan har en otrolig fotbollstalang så är han inte per automatik en retorisk talang eller guru inom allt annat.

Hans arroganta och barnsliga beteende skulle aldrig ha fått så många att bli lyriska om han varit en vanlig arbetarsnubbe som av en slump fick tillfälle att uttala sig.
Exakt, så varför blir det så stor uppståndelse i tidningar och på flashback? Jag tror visserligen att tidningarna överdriver och gemene man inte fullt delar tidningarnas indignation. Men det ger väl extra klick och köpta tidningar. Sverigedemokraterna, Zlatan, vädret och hur mycket grannen tjänar brukar vara givna klickmonster. Zlatan är precis som du säger en stor fotbollstalang, vad han säger utöver det borde väl inte vara så intressant? På samma sätt som en sångare eller komiker inte nödvändigtvis besitter kunskaper inom ämnet de uttalar sig i, men ändå behandlas de som en auktoritet.
Tycker Chappelle formulerar det bra.
https://www.youtube.com/watch?v=H7b5hJ0G_9c

Citat:
Nog för att tidningar i Sverige håller låg nivå alldeles för ofta.

Men det var ju inte därför Zlatan-pojken bojkottade - det var ju för att de hade skrivit något som inte passade honom. Man ska ju smöra för grabben annars.....
Fast aftonbladet är väl den enda(?) tidning han bojkottat och med tanke på den usla journalistik de presenterar så kanske det ligger något bakom?
Citera
2013-12-28, 00:09
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
FIFAs Guldbollen till europas bästa spelare delas ut på samma gala till män och damer.
Det är inget svenskt "pk" det handlar om.
Fotboll är big business och iaf FIFA ser nog helst att så många som möjligt ska tycka om fotboll, ju mer fotbollsentusiaster=större intäkter för biljettförsäljning, klubbtröjor och TV rättigheter mm.
Hur SvFF tänker förstår jag inte.
Det Zlatan gjort är att ha förstört för sporten i form av badwill, han kommer sannolikt aldrig få någon form av jobb som fotbollsambassadör, det är han för korkad för.

Hahaha, du menar alltså på fullt allvar att faktumet att FIFA inte orkar ha en separat gala för damerna är något slags argument i sammanhanget? Här har medierna utomlands gått och spekulerat månadsvis om vem som ska vinna guldbollen (för herrar), vem som vinner damernas pris har jag ingen aning om och då följer jag ändå hela spektaklet ganska mycket i utländsk media.

Nej, denna löjliga damfotboll gör absolut varken till eller från. De säljer nämligen inga tröjor, klubblagen har ingen publik, det är förmodligen en ren förlustaffär för många klubbar. Och ska man prata badwill ärd et oändligt mycket värre när Suarez biter en annan spelare, när Qatar köper fotbolls VM, eller när Sepp Blatter gör sina utspel och det blir tydligt för alla att hela FIFA är fullständigt genomruttet och korrumperat innifrån och ut.
Citera
2013-12-28, 00:14
Medlem
www.youtube.com/watch?v=yo7edhlYQFo
Grynet vad säger hon idag? Avslutade intervjun med att säga: Zlatan ta ingen skit!
Tycker Grynet ska ta planet till Paris för en ny intervju
Citera
2013-12-28, 00:19
Medlem
sowahs avatar
Gött att han vågar säga vad han tycker utan en tanke på PK, mer sånt! Han har lyckats i och med att han har retat upp feminist-Sverige.
Citera
2013-12-28, 00:23
Medlem
Märkligt att feministerna inte vill ha könsneutral idrott.
Citera
2013-12-28, 00:24
Medlem
Citat:

Bandoiler Typ så känner jag när jag läser det jag citerat av det du skrivit. Sluta kommentera tack.
Citera
2013-12-28, 00:25
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Vad är det för bevis du ute efter, mer än att han bär namnet Zlatan som kommer ifrån muslimska titeln Sultan, som var titel de trognas ledare fick. Om han inte var muslim hade han ändrat på sitt namn samt efternamn.

Som jag misstänkte, du har inga bevis på att han är praktiserande muslim.
Du har lösa antaganden men inga bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in