2013-12-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneVangman
Jaaag tror att Zlatan analyserade situationen på ett annat sätt.

Anders Svensson vill inte ha någon bil! Om han tar bilen åker han på att betala skatt nästan lika mycket som bilen kostar. Han skulle till slut få "låna" bilen tre år istället, vet inte om han gick med på det.

Därför, en cykel med Zlatans namnteckning kan bli mer värd än bilen som vi alla vet tappar i värde ganska fort. Snyggt Zlatan!

Fjollförbundet Svff agerade korkat med att ge bort en bil. Enligt mitt tycke borde man ha gett Anders Svensson en diamant eller en stor guld pokal.
Citera
2013-12-27, 20:52
Bannlyst
Expressen jagar bara läsare på hemsidan. Hela deras frågeställning är idiotisk. Självklart har kaoszlatan rätt.
Citera
2013-12-27, 20:55
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Det väsentliga är inte huruvida damfotbollen är ointressant eller inte - utan det är Zlatans dryga attityd som är problemet!

Han borde fan kunna kosta på sig att vara lite ödmjuk någon gång. Alla vet ju att damfotboll inte går att jämföra på samma villkor som herrfotboll - men varför uttrycka sig hånfullt och nedlåtande?

Killen är en ärthjärna - det är fakta - men han borde efter så många år i eliten ha lärt sig lite om hur man uppför sig. Istället för att vara den största förebilden för unga förortskillar så blir han bara ännu en blatte som raljerar om hur kvinnor ska vara tacksamma för att de får suga hans pung...

Hoppas han snart får en skada som förpassar honom bort från medievärlden - jag vill slippa se hans dryga nuna när jag slår på TV´n.

Jag håller inte med. Zlatan må vara en knöl, men han har rätt i vad han säger. Det är emellertid inte heller sättet han uttrycker sig på som är det väsentliga - ty Zlatan har alltid varit Zlatan. Nej, uppståndelsen ligger i att han provocerar hela media-eliten genom att uttrycka en annan åsikt än den som vanligtvis uttrycks och accepteras i det här jävla landet. Genom att uttrycka sin åsikt - genom att vara äkta - har Zlatan lyckats dribbla av och förnedra sina mediala och politiska motståndare.
Citera
2013-12-27, 20:55
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Du får gärna styrka dina påståenden med citat ur originalartikeln i Expressen

Om man dyrkar marken som Zlatan går på och gärna skulle sniffa på hans toasits - ja då märker man inte att han titt som tätt avslöjar att hans syn på kvinnor ( inklusive fotbollsspelande kvinnor ) är minst sagt nedlåtande. Han är en typisk schablonbild av en förortskille med ursprung i en kultur där kvinnor helst ska befinna sig mellan spisen och sängkammaren.

Givetvis inser alla, innerst inne, att herrfotboll och damfotboll är två vitt skilda företeelser - men som lagkapten och förebild behöver man inte hela tiden raljera och uttrycka sig nedlåtande. Varför ska det vara så svårt att uttrycka sig civiliserat? Andra klarar ju av det?

Han säger t ex:

- När jag kommer ut i Europa jämför de mig med Messi och Ronaldo. När jag kommer hem jämför de mig med en damspelare. Ska jag behöva skämmas för att vara en svensk fotbollsspelare?

Dels är det osmakligt att ständigt påtala sin egen förträfflighet - men att i samma andetag påstå att han skäms över att behöva nämnas i sammanhang med damfotboll....?? Är inte det nedlåtande?

Han säger även:

- De kan få en cykel med min autograf så blir det bra

Det skrattar säkert alla grabbar som är smyg-kåta på Zlatan åt - men jag ser ingen minsta finess i det tragiska försöket att vara kvick. Det visar bara att han innerst inne är en väldigt liten människa som skulle vara en misslyckad wanna-be-gangster om han inte råkat haft en talang när det gäller att sparka på en boll.
Citera
2013-12-27, 21:01
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Jag håller inte med. Zlatan må vara en knöl, men han har rätt i vad han säger. Det är emellertid inte heller sättet han uttrycker sig på som är det väsentliga - ty Zlatan har alltid varit Zlatan. Nej, uppståndelsen ligger i att han provocerar hela media-eliten genom att uttrycka en annan åsikt än den som vanligtvis uttrycks och accepteras i det här jävla landet. Genom att uttrycka sin åsikt - genom att vara äkta - har Zlatan lyckats dribbla av och förnedra sina mediala och politiska motståndare.

Just den där synen att "Zlatan är Zlatan" är typisk bland de som tror att han är någon slags övermänniska. Bara för att Zlatan har en otrolig fotbollstalang så är han inte per automatik en retorisk talang eller guru inom allt annat.

Hans arroganta och barnsliga beteende skulle aldrig ha fått så många att bli lyriska om han varit en vanlig arbetarsnubbe som av en slump fick tillfälle att uttala sig.
Citera
2013-12-27, 21:07
Medlem
Är det inte dags för Zlatan att bojkotta svenska tidningar? Någon som minns varför han bojkottade aftonbladet för några år sedan? Det skulle vara otroligt kul om han vägrade intervjuer med kvällstidningarna med anledning till att de håller för låg nivå. Sportredaktionen hade förmodligen fått panik.
Citera
2013-12-27, 21:10
Medlem
hashs avatar
Jag tror inte Zlatan är intelligent nog för att provocera, utan detta kom som ett rent spontant svar på frågan.
Zlatan har en poäng i det han säger men oerhört klumpigt och korkat att säga, han borde veta bättre.
PK-Sverige kommer självklart inte acceptera detta, men jag tror endå att detta kommer rinna ut i sanden och Fotbollsförbundet kommer inte ge några påföljder för detta, det är dom för fega för.
Citera
2013-12-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag tror inte Zlatan är intelligent nog för att provocera, utan detta kom som ett rent spontant svar på frågan.
Zlatan har en poäng i det han säger men oerhört klumpigt och korkat att säga, han borde veta bättre.
Kan bara hålla med, många tycker som Z men inser hur vilket PK-mord det skulle vara att säga det i media, framför allt för en kändis. V
Citera
2013-12-27, 21:15
Medlem
theunits avatar
Hade jag varit Zlatan hade jag skämts ögonen ur mig för hur dum jag låter i media just nu. Han visar sin rätta kvinnosyn och jämställdhetssyn och går emot den värdegrund fotbollsförbundet har, men ledningen säger att de inte kommenterar ens lagkapteners offentliga uttalanden, även om de strider mot värdegrunden. Zlatan, du sjönk så jävla hårt i mina ögon. Inte för att du någonsin varit i skyn, hur jävla bra andra än anser att du varit. Är det frugan som diskar, städar, lagar mat och tar hand om barnen medan du puttar lite på en boll också?
Citera
2013-12-27, 21:16
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Kan bara hålla med, många tycker som Z men inser hur vilket PK-mord det skulle vara att säga det i media, framför allt för en kändis. V
För Zlatan så är det inget PK-mord.
Ingen kan komma åt honom.
Han kan säga precis vad fan som helst, det spelar ingen roll, han är för älskad (inte minst bland pk-journalister)
Citera
2013-12-27, 21:17
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Om man dyrkar marken som Zlatan går på och gärna skulle sniffa på hans toasits - ja då märker man inte att han titt som tätt avslöjar att hans syn på kvinnor ( inklusive fotbollsspelande kvinnor ) är minst sagt nedlåtande. Han är en typisk schablonbild av en förortskille med ursprung i en kultur där kvinnor helst ska befinna sig mellan spisen och sängkammaren.

Givetvis inser alla, innerst inne, att herrfotboll och damfotboll är två vitt skilda företeelser - men som lagkapten och förebild behöver man inte hela tiden raljera och uttrycka sig nedlåtande. Varför ska det vara så svårt att uttrycka sig civiliserat? Andra klarar ju av det?

Han säger t ex:

[I]- När jag kommer ut i Europa jämför de mig med Messi och Ronaldo. När jag kommer hem jämför de mig med en damspelare. Ska jag behöva skämmas för att vara en svensk fotbollsspelare?[/i]

- Nej. Men det är det media får mig att göra när de skriver om den här bilen. I stället för att hylla Anders Svensson, för vilken fantastisk karriär han har haft och respektera honom för den prestationen han har gjort som slagit landskampsrekordet, har man varit helt respektlösa och bara satt en skugga över hans karriär, för det han har gjort.

Dels är det osmakligt att ständigt påtala sin egen förträfflighet - men att i samma andetag påstå att han skäms över att behöva nämnas i sammanhang med damfotboll....?? Är inte det nedlåtande?

Han säger även:

[I)]- De kan få en cykel med min autograf så blir det bra[/i]

- Hylla honom i stället för det här rekordet och för att han är en av de få spelare vi har som har kommit upp på den nivån. Det är bättre att vi är på den linjen än att vi sänker hela hans värde för att jämföra honom med damernas individuella prestationer. De kan få en cykel med min autograf så blir det bra, säger Ibrahimovic och poängterar att det är behandlingen av Anders Svensson som han vänder sig mot, inte sakfrågan.
- All respekt för damerna, men de ska få efter det de spelar in. Man ska jämföra på det sättet.

Det skrattar säkert alla grabbar som är smyg-kåta på Zlatan åt - men jag ser ingen minsta finess i det tragiska försöket att vara kvick. Det visar bara att han innerst inne är en väldigt liten människa som skulle vara en misslyckad wanna-be-gangster om han inte råkat haft en talang när det gäller att sparka på en boll.

Du kan ju försöka läsa färdigt och inte göra som PK-media, rycka ut det som passar dig. Cykeln är en liknelse, utifrån hur mycket pengar damfotbollen drar in.
Citera
2013-12-27, 21:19
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Är det inte dags för Zlatan att bojkotta svenska tidningar? Någon som minns varför han bojkottade aftonbladet för några år sedan? Det skulle vara otroligt kul om han vägrade intervjuer med kvällstidningarna med anledning till att de håller för låg nivå. Sportredaktionen hade förmodligen fått panik.

Nog för att tidningar i Sverige håller låg nivå alldeles för ofta.

Men det var ju inte därför Zlatan-pojken bojkottade - det var ju för att de hade skrivit något som inte passade honom. Man ska ju smöra för grabben annars.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in