2013-12-25, 16:45
Medlem
Zlatan är en hjälte som törs prata om elefanten i rummet.
Vilket är könsapartheiden som växer fram överallt i samhället.

Om vi ska ha ett könslöst samhälle, då ska det inte finnas Herr- och Damidrott, bara idrott.
Då får alla tävla i samma klass.

Kan ni feminister, S.C.U.M-extremister och andra för könsapartheid svara på några frågor?
1. Varför ha Dam- och Herridrott? Utan en idrott.
2. Hur kan ni jämföra herrfotboll med damfotboll?
3. Varför ska inte Svensson få en bil från en sponsor?
(Damfotbollen är en förlustaffär, det är herrfotbollen som drar in stålarna så att damfotbollen kan åka runt och leka att de är duktiga. Feminister har, som alltid, svårt att förstå att saker och ting kostar, pengar ramlar inte från himlen.)

Vore Sverige en republik hade Zlatan snart varit president i Sverige.
Mannen som törs säga sanningen.

Zlatan är min hjälte varje dag i veckan.
Citera
2013-12-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren1
Avtackning för lång och trogen tjänst. Givetvis bör då arbetsgivaren ge samma gåva till både dam/herr annars blir det märkligt. Varför Zlatan känner sig förnedrad av att jämföras med Lotta förstår jag inte. Om inte Lotta är värd att nämnas i samma andetag som Zlatan, vilken idrottare är det då, finns det någon?

Karln är väl hysterisk. Om han känner sig upprörd för att någon pratar om en damfotbollsspelare och blir arg har han kanske mens?

Men det kan ju vara så att Zlatan trots sina framgångar har ett uselt självförtroende. Och därför reagerar som han gör.

Han har kanske dålig självkänsla och inte känner att han riktigt duger trots alls.

Kanske media skulle låta honom vara i fred när han inte kan hantera media.
Citera
2013-12-25, 16:46
Medlem
CatStevenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag har läst nästan alla inlägg i den här tråden.

En sak jag inte sett något om är följande:
Zlatan är tillsammans med, och har flera barn ihop med, Helena Seger.
Helena Seger är syster till Caroline Seger, damlandslagsspelare (hon är rentav lagkapten i damlandslaget).

Man undrar ju hur Helena och Caroline ser på Zlatans uttalanden..?

Vad gäller sakfrågan så är herrarna självklart bättre, och konkurrensen är större och hårdare. Men jag gillar även damfotboll och tycker man ska jämföra damer med damer och inte med herrar. De fysiska förutsättningarna är helt enkelt olika - killarna är starkare, snabbare och större. Redan i 16-17-årsåldern börjar killar överträffa "färdigvuxna" kvinnor i det avseendet.
Det är likadant inom de flesta idrotter, inkl den rätt haussade damhandbollen. Det är även så att Magda, Anja, Kalla osv inte skulle ha en chans på herrnivå.
Men snälla lilla, Helena Seger och Caroline Seger är inte syskon
Citera
2013-12-25, 16:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Zlatan har väl på sätt och vis rätt, dock känner jag större kärlek/respekt för Therese Sjögran och damlandslaget än för Zlatan och andra osympatiska fotbollsbabbar.. Damerna är åtminstone riktiga svenskar, vilket inte är helt obetydligt när det rör sig om svenska landslag.

Dessutom borde Zlatan ha annat att bry sin lilla babbehjärna med än såna här småsaker..
Citat:
Förre landslagsspelaren Frida Östberg är besviken över att Zlatan inte visar större respekt och raljerar över damfotboll snarare än att hjälpa till och lyfta den.

– Han är så pass stor att han inte ska bry sig om han eller andra blir jämförda med damfotbollsspelare. Det måste han stå över.

http://www.svt.se/sport/fotboll/experten-varfor-ska-han-skammas
Citera
2013-12-25, 16:48
Medlem
Citat:
Avtackning för lång och trogen tjänst. Givetvis bör då arbetsgivaren ge samma gåva till både dam/herr annars blir det märkligt. Varför Zlatan känner sig förnedrad av att jämföras med Lotta förstår jag inte. Om inte Lotta är värd att nämnas i samma andetag som Zlatan, vilken idrottare är det då, finns det någon?

Förstår du inte det, då tycker jag synd om dig.
Jämföra en av fotbollens internationella toppspelare med en som inte skulle platsa i div 1 norra?
Är du på riktigt? Skämtar du med mig eller?
Citera
2013-12-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Förbundet vill att damerna ska börja dra in lite pengar istället för att ta pengar från herrfotbollen. Förbundet vill även att damerna håller käft med sitt gnäll om att få bilar tills de börjar visa någon form av ekonomisk vinst för förbundet.
Så skälet till att tacka Svensson med en bil för att han ställt upp så många gånger för landslaget men inte tacka Sjögran som ställt upp ännu fler gånger var...?

Menar du att man ville täppa till truten på damerna? Och förvänta sig applåder?
Citera
2013-12-25, 16:49
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Karln är väl hysterisk. Om han känner sig upprörd för att någon pratar om en damfotbollsspelare och blir arg har han kanske mens?

Men det kan ju vara så att Zlatan trots sina framgångar har ett uselt självförtroende. Och därför reagerar som han gör.

Han har kanske dålig självkänsla och inte känner att han riktigt duger trots alls.

Kanske media skulle låta honom vara i fred när han inte kan hantera media.
Hur kan han inte hantera media? För att han säger saker du inte gillar?
Citera
2013-12-25, 16:55
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Den här spanaren ovan säger att Zlatan känner sig förnedrad.

Om han blir förnedrad så lätt borde man kanske ta hänsyn till hans känslighet?

Jag varken gillar eller ogillar vad han säger. Varför skulle jag göra endera?
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
För 5-6 år sedan avskydde jag Zlatan och hånade dom som gillade honom. Men herrejävlar vad jag gillar han nu! Ska bli spännande att se om det sätts igång ett rejält drev mot Z nu eller om han helt enkelt är för stor för pk-maffian?
Det blev väl inget större drev när den afrosvenska homofoben Aregawi uttalade sig positivt om Rysslands anti-gaylagar.. Håller dock tummarna för att twitter-pöbeln m.fl. hugger ner Zlatan denna gång..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker Zlatan kunde ha litat på att han klarade jämförelsen med Lotta och sagt storsint att han såg det som en ära att bli jämförd med henne.

Det hade varit både snyggt och trevligt och hade fått honom att växa.
Citera
2013-12-25, 16:58
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag tycker Zlatan kunde ha litat på att han klarade jämförelsen med Lotta och sagt storsint att han såg det som en ära att bli jämförd med henne.

Det hade varit både snyggt och trevligt och hade fått honom att växa.

Mm, men Zlatan är inte typen som faller för trycket och förnedrar sig själv. Varför skulle det vara en ära att bli jämförd med henne när han i övriga världen jämförs med Ronaldo, Messi och Falcao?
Citera
2013-12-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
Förstår du inte det, då tycker jag synd om dig.
Jämföra en av fotbollens internationella toppspelare med en som inte skulle platsa i div 1 norra?
Är du på riktigt? Skämtar du med mig eller?
Nej jag skämtar inte. Om man jämför någon som är bäst i sin genre med någon annan som också är bäst i sin så är det väl inget konstigt. Kan man någonsin jämföra någonting enligt dig om det inte är två exakt likadana saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in