Det ska till en ståtlig jugge för att röka ut feminismen i detta land. All heder åt Zlatan som gör sin hittills främsta bidrag till det svenska folket. Är det någonting vi kan använda våra sydländska invandrare till så är det just för att röka ut feminismen.
Det ska till en ståtlig jugge för att röka ut feminismen i detta land. All heder åt Zlatan som gör sin hittills främsta bidrag till det svenska folket. Är det någonting vi kan använda våra sydländska invandrare till så är det just för att röka ut feminismen.
Så sant som det är sagt. Jag har länge sagt att invandringen på sikt kommer att få feminismen på fall i Sverige och det har redan börjat ske.
Han är så jävla skön!
Lite kul att hade det varit vem som helst utom Zlatan som sagt något liknande hade media slagit på stortrumman och skrikit om kvinnoförnedring och annat kul, men Zlatan är fan Sveriges Chuck Norris
det lustiga e ju att zlatans kommentar är 100% i paritet med det som av journalister i sverige kallas näthat
Allt Zlatan sa är sant, de som protesterar är journalister som alltid snackat skit o tanter som tror att der nåt som inte är sant. Zlatan äger mer än någonsin !!!!
Egentligen är det bara självklarheter Zlatan delar med sig av (vilket han iofs skall ha en eloge för).
Statusen på eftermälet till dags dato;
Dryga 90% av kommentorsfälten håller med Zlatan. Ett antal damfotbollsspelare med anhang tycker att det är "dåligt" av Zlatan att säga det han sagt men protesterar inte mot själva sakfrågan. Några reptilhjärnsfeminister har twittrat, fotbollsförbundet säger inget och journalisterna/krönikörerna är försiktigt kritiska.
Lite roligt att det var "the untouchable" Zlatan som kläckte ur sig detta. Jag förstår att han lackar ur när journalister på allvar jämför honom med Lotta Schelin (eller vad hon heter).
Zlatan är ju en ökänd mansgris och hans kvinnosyn har ju aldrig varit särskilt svensk. Han ser kvinnor som disktrasor och förbrukningsobjekt, men så är han ju inte den intelligentaste mannen på jorden direkt.
Hade han skrivit sin bok själv så hade man kunnat ge honom några feministiska böcker att läsa, men troligtvis är Zlatans läsförmåga väldigt långsam.
Han kan bara spela fotboll, så ju mindre han öppnar käften desto bättre är det.
Bara för att det finns feministisk literatur betyder det varken att innehållet är sant eller att dess läsare låter sig bli övertygad. Har mycket svårt att se att Zlatan skulle "vakna upp" och bli en genusmedveten, postmodernistisk halvman med plötsliga behov att spöka ut sig med örhängen och läppstift.
Och kom inte och säg att Zlatan inte hade blivit erbjuden lite bullfetta om han plötsligt uppenbarade sig i farstun
Tycker Zlatans vapendragare tillika agent - Mino Raiola ska göra ett offentligt uttalande där han ber samtliga i den äckligt politist korrekta jounalistkåren dra åt helvete, damfotbollen är skit och det vet alla men feministerna i det här landet har en sådan makt som ingen annan 'feministmaffia' i världen har.
NI BORDE FAN SKÄMMAS ÖVER ATT NI HÅLLER MED ZLATAN i JÄMSTÄLLDHETSDEBATTEN!
För det första så vill jag understryka att jag är stolt över att vara PK, eftersom att PK betyder att man står upp mot rasism, sexism och okunskap. Förstår inte varför folk använder PK som ett skällsord. Vi ska vara stolta över att media i Sverige inte skriver samma rasistiska och fördomsfulla saker som i många andra länder. Jag älskar PK-media!
Jag kan ofta ha en viss förståelse för Zlatans ibland omogna uppträdande med tanke på hans fattiga uppväxt och bakgrund (har sett alla hans matcher de senaste åren). Men Zlatan uttalar sig ju i detta fall faktiskt nedvärderande om en grupp i underläge (på samma sätt som att man talade nedvärderande om svarta spelare på 30-talet). Damfotbollen får bättre och bättre förutsättningar, och fler och fler tjejer börjar spela boll, vilket ökar konkurrensen och höjer nivån och gör damfotbollen allt roligare att titta på. Men visst ligger damfotbollen fortfarande efter herrfotbollen vad gäller själva underhållningsvärdet. Men Zlatan borde uppmuntra fler tjejer att börja spela så att damfotbollen snabbare kan börja hinna ikapp herrfotbollen, istället för att slänga ur sig dessa fjantiga kommentarer.
Faktum är ju att det finns forskning som visar att svarta spelare drar in mindre pengar till sina klubbar än vita spelare i många sporter i USA, trots att de är lika bra (eller bättre) spelare. Och detta på grund av folks fördomar. Tycker Zlatan att det är rättvist att de därför får lägre löner (allt annat lika)?
Zlatan är dessutom en mångmiljonär, anställd av en diktatur som förorenar världen och förtrycker sin befolkning (Qatar, som äger PSG) och tillhör världens absoluta ekonomiska och mediala elit. Dessutom är han lagkapten. Ändå väljer han att sparka nedåt istället för uppåt. Hur kan någon tycka att han är någon bra förebild? Han är en fantastisk fotbollsspelare. Men det är tyvärr allt.
På något sätt är det nog bra att Zlatan kommer med dessa okunniga och fördomsfulla uttalanden, då det förhoppningsvis kan innebära att folk kan börja se honom som den människa han faktiskt är (människor har brister). Han är ingen gud, utan en förortskille som ägnar sin fritid åt att spela Xbox trots att han är 32 år (enligt hans egna uttalanden i en intervju för någon månad sedan). Sedan så kanske jag bör inflika att stora delar av Zlatans kommentarer ter sig smått obegripliga. Han säger emot sig själv lite varstans och det är delvis oklart vad han egentligen menar. Men så är han ju inte heller jättebra på att uttrycka sig begripligt.
Fotboll är dessutom en påhittad bollsport, alltså egentligen en fånig lek som är helt oviktig för mänskligheten. Zlatan har ingen som helst självinsikt, utan låtsas som att han är någon sorts auktoritet. Han kan inte ta kritik trots att han är 32 år gammal.
EDIT: Jag baserar mig på forskning och statistik, inte fördomar. Folk med Zlatans underklassuppväxt har oftare aggressionsproblem och lägre bildningsnivå, läser mer sällan på universitetet osv. Men det gäller såklart inte alla. Men jag talar om genomsnitt nu.
Självklart bör man ha större förståelse om någon som haft en jobbig uppväxt har vissa aggressionsproblem än om en bortskämd överklassperson från Östermalm har det.
Senast redigerad av Tippu 2013-12-27 kl. 14:15.
fyfan va skönt att denna tunga blatte trycker till och rövknullar militantfeministerna i röven med deras egna dildos som de har gömt i sina garderober. hoppas bara att han står fast och inte backar, han är större än landslaget och sverige nu, han behöver inte dem, tvärtom behöver landslaget honom.
Patetiska lebb horan Seger var inte sen med att gråta ut: "aldrig känt mig så liten"...vilken liten snyft hora hon borde straffknullas tills hon blir hetro igen, det gäller Sunhage också...jävla feminist pack som håller på att ta över det här landet. Bara en modig blatte som vågar stå upp mot dem verkar det som, de svenska männen har kapitulerat fullständigt för feminist hororna. Vi blir fan utskrattade i utlandet, när självaste Anne Holt kallar sverige för ett "feministiskt helvete" i Skavlan så vet man att något är jääääävligt snett....
Senast redigerad av master-yi 2013-12-27 kl. 14:07.