Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
Det tycker jag hade varit ett utmärkt svar.
På det sätt han uttalar sig så verkar han känna förklenad och förolämpad och det tyder ju på dåligt självförtroende.
Bara för att man är duktig på att sparka på en boll är det ju inte alls säkert att man vara sig mår så bra eller har gott självförtroende eller har en god självkänsla.
Jag förstår inte varför man inte kan förstå att han kanske känner sig väldigt liten som människa. En som bara kan sparka på en boll.
Han kan inte haft mycket tid att läsa böcker, sätta sig in i politiska spörsmål och känner sig kanske helt enkelt bara dum och korkad. Därav hans svar.
Då vågar jag påstå att du inte vet vad som krävs för att nå toppen i vad man än gör om det är fotboll eller urmakare.
För att komma till toppen som zlatan krävs ett fruktansvärt starkt psyke och ett självförtroende som inte är av denna värld.
Det handlar inte om att sparka lite boll utan att öva och spela varje vaket ögonblick av sitt liv och trots oehörda motgångar ha tron på sig själv och forsätta. Dom flesta normala människorna klarar inte av det. Hade det varit enkelt hade alla gjort det. Så hans självförtroende är så pass starkt så han har tvingat sig själv att spela 50.000 timmar plus fotboll även dem gånger han fullständigt hatade det.
Visst kan man ge upp och sitta hela dagarna och skicka bittra inlägg på flashback i stället men om du hade haft det självförtroende och psyket han har så hade du kunnat sitta och stifta lagar vid det här laget.
Så nej jag tycker inte riktigt att du är rätt person att ha åsikter om hans självförtroende.
Aldrig gillat fotboll heller zlatan men de prestationer han har lyckats med är beundransvärda. Synd bara att vissa inte förstår vad som kräva för att komma dit.