2013-12-27, 02:25
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja. Vet inte om du skojar, men självklart är det så.
Jaha, kan du då förklara lite bättre vad du menar med citatet nedan:
Citat:

I fotbollslandslaget utestängs ingen på grund av ålder eller kön. Självklart är det en högre prestation att spela rekordmånga matcher där än i ett landslag där urvalet begränsas av ålder eller kön.
Citera
2013-12-27, 02:35
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jaha, kan du då förklara lite bättre vad du menar med citatet nedan:
Att den som vinner i en öppen tävling där alla får tävla är duktigare än den som vinner i en tävling där deltagandet begränsas. Där bara de med vissa förutsättningar får delta.
Citera
2013-12-27, 02:37
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Att den som vinner i en öppen tävling där alla får tävla är duktigare än den som vinner i en tävling där deltagandet begränsas. Där bara de med vissa förutsättningar får delta.
Ok, fattar nu.
Citera
2013-12-27, 02:50
Medlem
Den enda gången jag skulle respektera en dam idrottare var om man tog bort just dam idrott!
Lägg ner skiten!
Vill tjejer syssla med idrott så visst MEN då är det i samma lag som killarna på samma vilkor!
Dom ska slåss om platserna på exakt samma sätt!
Då hade vi ingen tjej som springer runt och larvar sig.

Om en tjej springer fortast bland tjejerna så vet alla att hon springer saktats bland killarna!
Det är aldrig imponerande.

Tjejer kan träna för att må bra och se snygga ut men inget mer
Damidrott är en stor jävla samhällsmiss....
Citera
2013-12-27, 02:59
Medlem
zaimans avatar
Hahahaha Zlatan är fan kunglig! Props till honom för att han vågar säga vad han tycker i ett samhäller som är hårthårt pressat av PK-maffian, även fast jag själv i viss mån är feminist
Citera
2013-12-27, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Hahahaha Zlatan är fan kunglig! Props till honom för att han vågar säga vad han tycker i ett samhäller som är hårthårt pressat av PK-maffian, även fast jag själv i viss mån är feminist

Är du en feminist som tycker kvotering är fel, måste jag ge dig en klapp på ryggen.
Citera
2013-12-27, 03:26
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygardaParonSoda
Är du en feminist som tycker kvotering är fel, måste jag ge dig en klapp på ryggen.
Nu skall du vara sådan. Varför inte kvotera in en och annan kvinna i fotbollslandslaget? Jag kan lova att det blir lika bra som att kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser.
Citera
2013-12-27, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vi såg ju hur det gick för Annika Sörenstam.
Var hon den bästa bland golfarna, när hon spelade med killarna?

Och om man söker efter den bästa fotbollsprestationen, finns den nog inte ens inom elitfotboll, där alla är riktigt bra, utan i lägre serier där den enskilda prestationen, överstiger Zlatans och Lottas prestationer med ljusår, då dessa inte har samma backup från resten av laget.
så intressant, ge ett exempel
Citera
2013-12-27, 03:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Den enda gången jag skulle respektera en dam idrottare var om man tog bort just dam idrott!
Lägg ner skiten!
Vill tjejer syssla med idrott så visst MEN då är det i samma lag som killarna på samma vilkor!
Dom ska slåss om platserna på exakt samma sätt!
Då hade vi ingen tjej som springer runt och larvar sig.

Om en tjej springer fortast bland tjejerna så vet alla att hon springer saktats bland killarna!
Det är aldrig imponerande.

Tjejer kan träna för att må bra och se snygga ut men inget mer
Damidrott är en stor jävla samhällsmiss....
Haha de allra flesta killar i Sverige skulle få rå pisk av de här tjejerna. http://www.youtube.com/watch?v=sAfhf_u_QBI

Likaså Björgen och Kalla i längdskidåkning.

Men annars så håller jag med dig.
Citera
2013-12-27, 04:02
Avslutad
Citat:
Nu skall du vara sådan. Varför inte kvotera in en och annan kvinna i fotbollslandslaget? Jag kan lova att det blir lika bra som att kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser.
Det skulle se ut det den dag Sverige kvalificerar sig för EM
Citera
2013-12-27, 04:27
Medlem
Citat:

Iof att blanda lite hälften tjejer och hälften killar i VM, hade ju helt klart blivit intressant.
Citera
2013-12-27, 05:28
Medlem
Dethär blir en spännande match! En homosexuell feminist mot en invandrare från Rosengård. Skall Zlatan skickas till Gulag nu för politisk korrigering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in