Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Du behöver ingen källa på det, det är ju självklart. Hade det inte varit några större skillnader mellan herrar och damers prestationer i fotboll hade man låtit bästa spelare spela istället.
På alla dom områden där det finns möjlighet för män och kvinnor att prestera lika delar man ju inte upp det så, vi har inga företag där ena avdelningen uttalat bara anställer kvinnor och den andra bara män, samtidigt som båda avdelningarna jobbar med samma sak.
Jo precis det är ju de många inte ser det sååå ... Folk tror att det finns Damfotboll o Herrfotboll pga könen men det är ju som sagt
STORA skillnader det är därför det delas upp. I min stad så mötes vår dam allsvenska lag ett U17 pojklag o de fick pisk på en träningsmatch så vi ser ju ...
I sporter ska man inte jämföra könen.. Kolla vi fri idrott kolla tiderna... resultatet ... Stora skillnader.
man kan jämföra teknik men inte prestationen
Citat:
Ursprungligen postat av
SugaredThoughts
Tror Zlatan skiter högaktiligen i om Damerna får en bil för sin prestation eller inte. Vad han är besviken på om jag fattade artikeln rätt är att det tar fokus bort från andras prestationer. Såväl han som Andres Svensson har gjort stordåd i världens största sport Fotboll, men istället för att fokusera uppmärksamheten på det handlar deras roll i svensk media om hur det är orättvist mot andra. Är väl det som Zlatan stör sig på.
Tyvärr så bjuder sunkpressen in damerna att ge svar tillbaka, också är fokusen fel igen. Kan förstå Zlatans önskan, men till och med han borde förstått att detta inte skulle fungera.
Jo precis vad Zlatan tyckte var för jävligt för att fokuset blev helt fel o att Anders.S fick vara i skuggan... Men världen är rolig alltid ... De läser de som träffa bäst .. o det är ju de tolkar att han säger att damer är sämre... vilket jag inte gör... jag tolkar det som om att han säger att Anders.S blir i skuggan att man talar om den dära jävla bilen mer än Anders. plus att han tycker att Damerna är skit duktiga o det går bara inte att jämnföras