2013-12-26, 12:04
Medlem
NewBodhums avatar
Är det någon som håller låg nivå så är det expressen.
Citera
2013-12-26, 12:08
Medlem
ture.karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Som åstadkommer större saker dagligen än du gjort i hela ditt liv.

Jag får bilden att du letar upp och mäter Zlatans bajskorvar.
Citera
2013-12-26, 12:09
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Varför skulle dom hitta på detta? Jag är mer förvånad över att detta uttalande nådde dagsljuset. Det är ju som att fälla krokben på sig själv.

Ett uttalande från Zlatan behövdes, kan man väl säga.

Jag tror att expressen gjorde intervjun. Det står hela intervjun där. Så aftonbladet skriver inte allt. Och varför skulle zlatan bry sig om damfotboll när inte ens 1% av svenska folket gör det.

Det är som att jämföra herrishockey med damernas. Varför har inte dom gemensam prisutdelning och samma lön
Senast redigerad av ett23fyra 2013-12-26 kl. 12:11.
Citera
2013-12-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Du kan inte vara artig och sätta människor på plats.

Stämningen mellan dam och herrlandslaget är fullständigt ointressant. Vad ska herrarna med ett gäng flator till? Du kan vara säker på att de vill ha så lite som möjligt med dem att göra och de lär de få från och med nu.

Så problemet med att vara artig och generös istället för att vara grinig och småaktig skulle alltså vara att han då inte skulle kunna sätta de förhatliga flatorna i damlandslaget på plats.

Ja det låter ju osympatiskt. Faktiskt värre än jag trodde.
Senast redigerad av Noola 2013-12-26 kl. 12:18.
Citera
2013-12-26, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Jag tror att expressen gjorde intervjun. Det står hela intervjun där. Så aftonbladet skriver inte allt. Och varför skulle zlatan bry sig om damfotboll när inte ens 1% av svenska folket gör det.

Ja det hade ju om inte annat varit ännu roligare om han svarat "Ingen kommentar" på alla frågor gällande damfotboll.

Han får en fråga, svarar från hjärtat. Svårare än så är det inte. Nej, han bryr sig egentligen lika lite som alla andra. Och det är PRECIS därför hans svar blir en sån jävla käftsmäll för twitterpöbeln.

För ingen bryr sig egentligen om damfotboll och Ibra står egentligen bara upp för AS "hyllning" som föll i skymundan på grund av att genustänket ska gå före allt annat.
Citera
2013-12-26, 12:19
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Så problemet med att vara artig och generös istället för att vara grinig och småaktig skulle alltså skulle han då inte skulle kunna sätta de förhatliga flatorna i damlandslaget på plats.

Zlatan har aldrig varit artig och generös förut. Han har alltid varit småaktig, kaxig och osympatisk. Varför skulle han ändra sig just nu? För att han fick en extrem pk-fråga? Zlatan skiter i andra och han skiter i pk. Journalisterna gör bäst i att inte fråga honom om kontroversiella frågor i framtiden. Att de gjorde det nu visar bara hur otroligt dumma och korkade de är och hur lite de egentligen inser vem Zlatan är och vad han står för.
Citera
2013-12-26, 12:23
Medlem
Citat:
Så problemet med att vara artig och generös istället för att vara grinig och småaktig skulle alltså vara att han då inte skulle kunna sätta de förhatliga flatorna i damlandslaget på plats.

Journalisten fick svar på tal. Journalistens jämförelse var oförskämd och hånfull. Zlatan är en av världens bästa fotbollsspelare, Lotta en amatör ......... Go Zlatan!

Zlatan är uppvuxen i en mångkulturell m7ljö utan feministisk indoktrinering och har intevlevt i Sverige sitt vuxna liv. Då tänker man såhär. Var inte mångkultur bra?
Citera
2013-12-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Zlatan har aldrig varit artig och generös förut. Han har alltid varit småaktig, kaxig och osympatisk. Varför skulle han ändra sig just nu? För att han fick en extrem pk-fråga? Zlatan skiter i andra och han skiter i pk. Journalisterna gör bäst i att inte fråga honom om kontroversiella frågor i framtiden. Att de gjorde det nu visar bara hur otroligt dumma och korkade de är och hur lite de egentligen inser vem Zlatan är och vad han står för.
Nä han har säkert alltid varit sån men det gör väl inte saken bättre.
Citera
2013-12-26, 12:32
Medlem
Pellejonsons avatar
Citat:

Herregud. Du är som en skiva som fastnat på replay. Kan du sluta förstöra tråden med dina jävla uppreppingar?

Du har babblat om samma jävla sak sen tråden startade. Inse att ingen bryr sig om feministerna. Zlatan har ingen skyldighet gentemot kvinnopatrasket. Det är så han alltid har varit. Att du och andra PK-feminister tror att han skall behöva ändra på sig för att det skall passa er lilla verklighetsbubbla är bara önsketänkande.

Tror inte att det är många som håller med dig att han framstår som oartig eller småaktig för att han säger sanningen. Tvärtom, han växte i mina ögon. Att döma av den här tråden även i många andras.
Senast redigerad av Pellejonson 2013-12-26 kl. 12:34.
Citera
2013-12-26, 12:32
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Nä han har säkert alltid varit sån men det gör väl inte saken bättre.
Det roliga är ju att pressen alltid gullat med honom när han han svinar förut. Thomas Mattsson gullar dock fortfarande med honom och kallar detta "busigt". Men nu har Zlatan gått över "pk-gränsen" i ett väldigt "viktigt" ämne. Då är det läge att offra zlatko. Om man ska kritisera någon så bör man kritisera de reportrar som ställt dessa frågor. Om man inte tål svaret ska man inte heller ställa frågan.
Citera
2013-12-26, 12:34
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
För att han hade varit tvungen att säga något han inte tycker. Jag gillar människor som verkligen säger vad de tycker oavsett vad de tycker.

De flesta människor har vett nog och tillräckligt med social kompetens att inse att det inte går att säga precis vad man tycker och tänker i alla sammanhang och att man ibland måste välja sina ord väl för att inte skapa onödiga konflikter och onödigt tjafs. En i min bekantskapskrets med Aspergers och diverse andra diagnoser säger alltid vad han tycker och tänker rätt ut och medan jag kan tycka att det är rätt intressant och befriande ibland skapar det onekligen ofta allmänt konstiga situationer.
Är man en känd person och dessutom förebild för en massa unga människor som Zlatan är tycker jag att man borde ha bättre koll och känsla för vad som är ok och inte i olika sammanhang. Om man inte vill skapa en massa onödigt tjafs och tråkig stämning eller lider av Aspergers eller liknande vill säga.
Citera
2013-12-26, 12:36
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det där är en rätt vanlig (och ful) retorik, att det skulle vara sexistiskt att säga att något är sexistiskt. Det stämmer naturligtvis inte. Att peka ut ett problem betyder inte att man legitimerar problemet, bara att man erkänner det.

Ungefär samma sak med ateism och religion. Det är inte intolerant att inte tolerera intolerans, trots att många religionsförsvarare gärna använder det som ett argument för att ateister är lika goda kålsupare...

Problemet är att man mer eller mindre säger detta: "Klanka inte ner på dom stackars flickorna, dom jobbar minst lika hårt som männen och är duktiga på sitt sätt. Ni vet ju hur ledsna dom blir när ni håller på så här. Vi vet alla att ni är bättre, men det betyder inte att flickorna är sämre."

Dagissnack med andra ord, och när man talar om vuxna kvinnor på detta sätt handlar det ju om ett förminskande.

Det ironiska är att man inte sällan pratar om kvinnliga företagsledare på samma sätt. Nog fan blir det svårare för en kvinna att vinna respekt om alla vita riddare i media behandlar dem så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in